@ Alexz een 50 met gewone demper is idd aan de krappe kant... met een tuned pipe gaat het wat beter... Deze yak is wel slanker en kleiner, volgens mij moet dat met een 50Cc wel lukken natuurlijk zal je met deze motor zeker power genoeg hebben. Waar kopen jullie de mvvs'en aan?
Voor F3AX achtige dingen is zo'n 50 cc krachtig zat. Ik heb nog over de mvvs 45 zitten denken en die is volgens mij ongeveer even sterk/zwaar als een DA 50. Maar die motoren moeten voor 3D vliegen toch vrij hard werken met vrij weinig voorwaartse snelheid en dus weinig koeling. (teminste dat is mijn idee, maar daar kunnen ervaren 3D vliegers misschien wat zinnigs over zeggen) Daarnaast wilde ik ook smoke mee omhoog nemen en daar wordt de kist ook weer wat zwaarder van. Dus wilde ik een sterkere motor. En dan is de 58 qua gewicht/prestaties een prima keuze. Daarnaast wordt ie waarschijnlijk ook wat minder warm omdat ie minder toeren hoeft te draaien dan een DA50 voor dezelfde prestaties (de 58 draait een grotere prop rond). 3W, DA, ZDZ, hebben volgens mij net niet iets met hetzelfde gewicht en dezelfde performance. Maakt ook niet uit want ik wil bij voorkeur toch MVVS ivm de support. Oh en omdat ik met mijn MVVS 45 afgelopen jaar echt veel gevlogen heb en dat is een heel betrouwbaar werkpaard gebleken. Altijd twee of drie klappen en lopen, en elke keer exact hetzelfde presteren, nooit met afstelling hoeven klooien, nooit bang voor motor-uitval. Dat is me heel wat waard!
Dus waarom zou ik niet weer voor MVVS gaan? Alleen omdat de gaten niet overeen komen? Ik wil toch de motor in rubbers hebben, dus die gaten kloppen dan toch al niet, daarnaast past de MVVS 58 precies goed in de kap als ik hem gewoon op het motorschot geschroefd had, maar door de rubbermount heb ik net 2cm extra nodig. Dat was met de DA50 ook gebeurd! Had ik ook die 2cm extra gehad met rubbers.
In principe koop ik alle motor gerelateerde onderdelen bij
www.mvvs.nl, al moet ik eerlijk bekennen dat ik deze keer de motor uit duitsland heb gehaald omdat hij bij
www.mvvs.nl niet op voorraad was op het moment dat ik hem wilde hebben. De persoon achter
www.mvvs.nl heeft ook echt uitgebreid kennis van deze motoren en is altijd bereid om uitgebreid advies te geven over motor/prop/uitlaat keuze, montage, afstellen, etc. DAAROM kies ik voornamelijk voor MVVS.