crash1000
Vriend van modelbouwforum.nl
ik heb ook met align esc en 430xl gestart. zeer goede combo. op 12T heb je genoeg aan sport en 13T voor mild 3d. esc is voor 35A MAX. Maar ik gebruik het nu zelfs op -6 scorpion en 11T en 100% curve. Vliegtijd is met 2100mah 3:30 min bij 80% ontlading. Dus die align esc kan zeker hogere A aan. Ik heb wel een aparte bec erop gezet omdat ie anders te warm gaat worden. scorpion 45A is dus niet nodig.
Dat lange lipo plate heb ik ergens op ebay gevonden. zoek maar eens naar "trex 450 plate". toen heb ik die boven gezet en org eronder geschroefd. Zo heb ik geen last van een capote esc bij een crash. Ik heb al rond 8 zware crashes gehad en esc, gyro, ontvager en frame is nog 100% heel
elke keer gewoon de tailboom en shaft en bladen enz... wordt vervangen. Er is 1cm afstand tussen lipo en esc voor luch doorvoer en heatsink van esc is naar beneden gericht en niet riching lipo. Als je hem niet kan vinden wil best gaan zoeken voor je op ebay.
gorilla paddels heb ik wel hier als je wilt nog in verpakking. Ik had hem als reserve genomen maar zelfs na 8 crashes heb ik ze nog niet nodig gekregen. Ze moeten eens een hele heli van die spul maken
niet kapot te krijgen. Maar om eerlijk te zijn heb je die paddels niet meteen nodig. Org paddels zijn wel goed genoeg voor normaal gebruik. Ik heb wel gemerkt dat bij hogere HS gorilla paddels betere response geven en ook tegelijk stabieler vliegen. (ik had wel een paar carbon paddels geprobeerd, maar je cyclic wordt alleen sneller en juist instabiel bij FFF) Maar zolang dat je met 430xl op 12T gaat vliegen maakt het weinig uit. Voordeel is wel dat je gewichten erbij krijg die je dan erin kan schuiven als je wat meer stabilieteit wilt en makkelijk eruit kan halen als je juist meer twichi wilt vliegen.
gorilla skids moet je zeker nemen
ze zullen noooit breken en besparen je frame ook en voor dat 18$ uit mijn hoofd zijn ze veeeeel meer waard.
Ik heb nu een spartan, maar had ik wel een gy401 in het begin. Zorg dat draden van hs65mg niet te dicht bij je gyro of gyro draden komen. Dat geeft af en toe een gyro-kick. Zeker als je je servos onder druk zet maken ze je gyro gek. Ik dach eerst dat het aan mijn gyro of gain enz.... lag. Maar het zijn die servos die af en toe voor een gitch zorgen.
kijk die foto, zelfs bij de ontvanger heb ik ze zover mogelijk uit elkaar gehouden;
http://theheli.com/pics/Copterx-450/18112008245.jpg
Dat had ik ook op mijn honeybee king. servo draden naast je gyro draden s geen goede idee. Je merkt het vaak niet en als je opeens/weleens iets ziet denk je meteen aan je gyro of je gain enz...
trouwens ik weet niet wie je bent
ben je van hcw?
Dat lange lipo plate heb ik ergens op ebay gevonden. zoek maar eens naar "trex 450 plate". toen heb ik die boven gezet en org eronder geschroefd. Zo heb ik geen last van een capote esc bij een crash. Ik heb al rond 8 zware crashes gehad en esc, gyro, ontvager en frame is nog 100% heel

gorilla paddels heb ik wel hier als je wilt nog in verpakking. Ik had hem als reserve genomen maar zelfs na 8 crashes heb ik ze nog niet nodig gekregen. Ze moeten eens een hele heli van die spul maken

gorilla skids moet je zeker nemen

Ik heb nu een spartan, maar had ik wel een gy401 in het begin. Zorg dat draden van hs65mg niet te dicht bij je gyro of gyro draden komen. Dat geeft af en toe een gyro-kick. Zeker als je je servos onder druk zet maken ze je gyro gek. Ik dach eerst dat het aan mijn gyro of gain enz.... lag. Maar het zijn die servos die af en toe voor een gitch zorgen.
kijk die foto, zelfs bij de ontvanger heb ik ze zover mogelijk uit elkaar gehouden;
http://theheli.com/pics/Copterx-450/18112008245.jpg
Dat had ik ook op mijn honeybee king. servo draden naast je gyro draden s geen goede idee. Je merkt het vaak niet en als je opeens/weleens iets ziet denk je meteen aan je gyro of je gain enz...
trouwens ik weet niet wie je bent
