Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk niet he MarcMooi werk Frederik.
Is dit uw ketel voor de opduwer?
Hij ziet er wel zeer degelijk uit.
Grtz...
Marc
Veiligheid
Ik ben benieuwd naar de commentaren
Benieuwd naar de commentaren ????
Dat is toch een perfect werkende veiligheids klep !!!
SUPER, netjes gedaan, ik kan niet anders zeggen, opent en sluit heel netjes.
Ik denk dat dit type klep U wel bevalt ?
Geen lang blazende klep meer... maar direct open en direct dicht.
Zo helpen we elkaar weer een stapje verder.
Dus John 33
Een beetje beter je berichten in de gaten houden hoor
Al die berekeningen : daar houd ik mijn eigen niet mee op Joop.Hallo allen
De zelf gemaakte veiligheidskleppen werkten op lucht prima en kun je laten ploffen door de hoeveelheid lucht te regelen.Maar op stoom is een ander verhaal ,want hoe bereken je de doorlaat die nodig is voor je ketel.In theorie is dat geen gemakkelijke opgave daar om moet je hem in de praktijk testen...en dat heb ik gedaan ,maar omdat mijn modelketel een inhoud heeft van 3 liter en dan de veiligheid bij 3.5 Bar open gat heb je meer stoom om af te blazen dan een ketel van 1 liter inhoud.Mijn veiligheid ploft dan niet maar blijft langer open staan,openen bij 3.5 Bar en sluiten bij 3,2 Bar en werkt overigens prima,dus echt openen en sluiten.Wil ik hem echt laten ploffen moet ik een veiligheid met een grotere doorlaat maken b.v. 6 0f 7 mm mm.
Graag kommentaar/toelichting hier over is welkom
Gr.Joop
Hallo allen
De zelf gemaakte veiligheidskleppen werkten op lucht prima en kun je laten ploffen door de hoeveelheid lucht te regelen.Maar op stoom is een ander verhaal ,want hoe bereken je de doorlaat die nodig is voor je ketel.In theorie is dat geen gemakkelijke opgave daar om moet je hem in de praktijk testen...en dat heb ik gedaan ,maar omdat mijn modelketel een inhoud heeft van 3 liter en dan de veiligheid bij 3.5 Bar open gat heb je meer stoom om af te blazen dan een ketel van 1 liter inhoud.Mijn veiligheid ploft dan niet maar blijft langer open staan,openen bij 3.5 Bar en sluiten bij 3,2 Bar en werkt overigens prima,dus echt openen en sluiten.Wil ik hem echt laten ploffen moet ik een veiligheid met een grotere doorlaat maken b.v. 6 0f 7 mm mm.
Graag kommentaar/toelichting hier over is welkom
Gr.Joop
Bij locomotieven met kolen gestookt kan ik mij wel indenken dat meer of grotere veiligheden noodig zijn om dat de geleverde warmte niet zo goed te controleren als met een gasbrander.Ik heb er wel eens een kijkje genomen en zag dan dat de veiligheden geregeld afstonden af te blazen.
Gr.Joop
Dat zal best wel JoopJe heb hebt een kogeltje van 4 mm,maar de doorsnede van de zitting is belangrijk,om de kogel open drukken en niet de dikte van de kogel.
Waarom moet het een kogeltje zijn,een klep werkt toch net zo goed.
Gr.Joop
Hallo Allemaal
Joop heeft zoals hij eerder heeft geschreven ook een veiligheid voor mij gemaakt.
En deze heb ik getest en heb daar een filmpje van gemaakt.
kijk op Udl6n2Innoc[/media] - Stoomveiligheid
Groetjes
Klaas