Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen vliegwiel vervangen,dus niet echt motor los volgens mij.
Om het vliegwiel te verwijderen, moet die zijkant eraf. Daar zitten twee van de drie bouten in waarmee de motor op de bodemplaat is gezet. Heb je gelijk de chromen deksel erop gezet? ;)

Om een motor goed uit te lijnen heb je een laserwaterpas nodig waarmee je schilderijtjes uitlijnt op de muur. Die geven een hele brede streep. Plaats deze rech boven het motorblok in lijn met de krukas. Plaats op de spurgear (dat grote tandwiel) een winkelhaak. Zorg nu dat de krukas haaks op de spurgear staat. Daarna de koppelingsklok en houder monteren. Dan staat alles perfect recht en slijten de pinions en spur alleen nog als gevolg van normale slijtage. Maar dingen als gestripte spurs of afgebroken boutjes in pinions zijn dan "not done". :mrgreen:

Het zijn allemaal handige eitjes die in het Baja 5b topic ook staan. Voldoende leesvoer. :p :lol: ;)
 
Om het vliegwiel te verwijderen, moet die zijkant eraf. Daar zitten twee van de drie bouten in waarmee de motor op de bodemplaat is gezet. Heb je gelijk de chromen deksel erop gezet? ;)

Om een motor goed uit te lijnen heb je een laserwaterpas nodig waarmee je schilderijtjes uitlijnt op de muur. Die geven een hele brede streep. Plaats deze rech boven het motorblok in lijn met de krukas. Plaats op de spurgear (dat grote tandwiel) een winkelhaak. Zorg nu dat de krukas haaks op de spurgear staat. Daarna de koppelingsklok en houder monteren. Dan staat alles perfect recht en slijten de pinions en spur alleen nog als gevolg van normale slijtage. Maar dingen als gestripte spurs of afgebroken boutjes in pinions zijn dan "not done". :mrgreen:

Het zijn allemaal handige eitjes die in het Baja 5b topic ook staan. Voldoende leesvoer. :p :lol: ;)
Heeft de chromen deksel erop gezet,en staat nu op zolder zonder banden.Alles voor het grootste gedeelte ontdaan van zand.Op zolder mag het zand even drogen en dan de compressor erbij lekker schoonblazen.Dan blijft hij daar even staan want ik heeft geen laserwaterpas,en ook even weinig zin om dat te gaan doen na eerst dat gezeik met die trekstarter ben heel even genezen.Maar het komt wel weer
 
Om het vliegwiel te verwijderen, moet die zijkant eraf. Daar zitten twee van de drie bouten in waarmee de motor op de bodemplaat is gezet. Heb je gelijk de chromen deksel erop gezet? ;)

Om een motor goed uit te lijnen heb je een laserwaterpas nodig waarmee je schilderijtjes uitlijnt op de muur. Die geven een hele brede streep. Plaats deze rech boven het motorblok in lijn met de krukas. Plaats op de spurgear (dat grote tandwiel) een winkelhaak. Zorg nu dat de krukas haaks op de spurgear staat. Daarna de koppelingsklok en houder monteren. Dan staat alles perfect recht en slijten de pinions en spur alleen nog als gevolg van normale slijtage. Maar dingen als gestripte spurs of afgebroken boutjes in pinions zijn dan "not done". :mrgreen:

Het zijn allemaal handige eitjes die in het Baja 5b topic ook staan. Voldoende leesvoer. :p :lol: ;)
Wat zou dat kunnen zijn met die ontvanger,breukje omdat ik op het strand op zijn dakje terecht ben gekomen
 
Dan blijft hij daar even staan want ik heeft geen laserwaterpas,en ook even weinig zin om dat te gaan doen na eerst dat gezeik met die trekstarter ben heel even genezen.Maar het komt wel weer
Uh ja, die teleurstellingen heb ik ook vaak genoeg gehad. Kennelijk heeft niemand dat gemerkt. Maar 4 uur sleutelen doordeweeks was redelijk normaal. :? ;) Dus dat komt wel goed, is een kwestie van gewenning. :roll:

Die laserdingetjes koop je bij de Xenos of Blokker voor €2,99.


Wat zou dat kunnen zijn met die ontvanger,breukje omdat ik op het strand op zijn dakje terecht ben gekomen
Een breuk lijkt mij niet. De antenne zit (zat?) in een extra siliconenslang om hard knikken te voorkomen. Het is een SR3000 ontvanger dus die heeft geen coax-draadje maar een gewoon normaal stukje draad. Wat nog wel eens wil helpen is de ontvanger een kwart slag draaien. Slaat technisch gezien nergens op maar in de praktijk maakt het vaak wel uit. kobus heeft ooit ook zoiets aan de hand gehad geloof ik. :?
 
Uh ja, die teleurstellingen heb ik ook vaak genoeg gehad. Kennelijk heeft niemand dat gemerkt. Maar 4 uur sleutelen doordeweeks was redelijk normaal. :? ;) Dus dat komt wel goed, is een kwestie van gewenning. :roll:

Die laserdingetjes koop je bij de Xenos of Blokker voor €2,99.



Een breuk lijkt mij niet. De antenne zit (zat?) in een extra siliconenslang om hard knikken te voorkomen. Het is een SR3000 ontvanger dus die heeft geen coax-draadje maar een gewoon normaal stukje draad. Wat nog wel eens wil helpen is de ontvanger een kwart slag draaien. Slaat technisch gezien nergens op maar in de praktijk maakt het vaak wel uit. kobus heeft ooit ook zoiets aan de hand gehad geloof ik. :?
Gaat het van de week even checken nu lekker even een filmpje kijken.Het was wel vreemd geen ontvangst,en voor de mensen om je heen weinig rustgevend want als dat ding wel aan de haal gaat........
 
Wat nog wel eens wil helpen is de ontvanger een kwart slag draaien. Slaat technisch gezien nergens op maar in de praktijk maakt het vaak wel uit. kobus heeft ooit ook zoiets aan de hand gehad geloof ik. :?

Idd. , ik heb toen ook de ontvanger dwars in de box geplaatst , en nog een stukje krimkous er omheen gedaan , weg probleem :cool:


Maar nu heb ik een ander probleem , ik heb de baja uit elkaar liggen en voelde eens aan het diff. en merkte dat die hakkerig ging , dus open die handel , waarna ik erachter kwam dat de vlinder plaatjes versleten zijn



rechtsonder op de foto , heeft iemand die voor mij ???
 
Laatst bewerkt:
Idd. , ik heb toen ook de ontvanger dwars in de box geplaatst , en nog een stukje krimkous er omheen gedaan , weg probleem :cool:


Maar nu heb ik een ander probleem , ik heb de baja uit elkaar liggen en voelde eens aan het diff. en merkte dat die hakkerig ging , dus open die handel , waarna ik erachter kwam dat de vlinder plaatjes versleten zijn



rechtsonder op de foto , heeft iemand die voor mij ???
Dan moet ik twee kisten uitspitten,omploegen.Weet niet uit het hoofd of ze erin zitten.Wanneer heb je ze evt nodig,mocht ik wat vinden :rolling::rolling:Gaat nu verder met film kijken(was telefoon voor mijn vrouw dus hup even forummen)
 
Ook een beetje last van het griepvirus Bym :confused:
Hou nou eens op met dat gezeik van je.

Je moet eens iets vaker naar buiten gaan trut,die sporthal lucht doet je duidelijk geen goed :(

Que? :confused:
Pearle Opticiens is idd een van de volgende winkels die je moet gaan bezoeken maatje, dan kan je geintjes beter gaan lezen :mrgreen:


[duidelijkheidsmodus ON]
Who cares :p ;) Ik bedoel dat het zeker wel te waarderen valt als een van je maatjes,na een telefoontje,de moeite neemt om even wat artikelen bij een shop op gaat halen en ook nog voorfinanciert :thumbsup:
[duidelijkheidsmodus OFF]

;)


Ik care niet, ik heb voldoende voorraad van alles (en nog wat ;) )


Inmiddels heb ik de Disc 3.1 bijna zo goed als helemaal in elkaar zitten, en zit me af te vragen of ik er al een geblindeerde led verlichting versie van ga maken of nog niet ......
Denk dat ik de huidige nog zo laat, en de volgende gereed maak om snachts mee te gaan vliegen.

vntm
 
Laatst bewerkt:
De Silent Mite is gereed om zijn maiden te doen. Na het vliegen vanmiddag ben ik even aan de knutsel gegaan met een 2 X 3S LoPo laadkabeltje naar 1 X 6S kabel te maken. En? Het werkt natuurlijk.
Foto-KMXS6Y4F-G.jpg


Nu de Mite:

Hier een extra 3mm schotje geplaatst om de stangen mooi te geleiden zodat deze niet te ver doorbuigen.
Foto-ZHV4YX8R-G.jpg


Hier alle electronica aangesloten
Foto-A3NPWOQU-G.jpg


Hier de motor op het motorschot met stukjes siliconenslang (van de Savage)
Foto-VF4HE48J-G.jpg


Hier van de voorkant een blik onder de motorkap
Foto-OVPWVVGV-G.jpg


De onderzijde zit erg mooi op zijn plaats (op maat geschuurd)
Foto-KVDOMJGV-G.jpg


De ronde voorkant eerst boven de waterkoker de juiste vorm gegeven (6mm depron buig je anders niet zo makkelijk) Prop er ook op.
Foto-QEINQRAD-G.jpg


Aan beide kanten een balsa driehoekje geplakt voor de stevigheid.
Foto-HWKTPMCD-G.jpg


En de laatste. Alles is getest en afgeregeld dus hij kan zo de lucht in. Nu het geschikte moment afwachten. Uiteraard gun ik het jullie om bij de maiden aanwezig te zijn. Zo zie je maar, ook een project wat even is blijven liggen ivm het niet tijdig in huis hebben van onderdelen komt gewoon af op het moment dat de delen weer voor handen zijn :)

Foto-DTYHTEFA-G.jpg
 
Dan moet ik twee kisten uitspitten,omploegen.Weet niet uit het hoofd of ze erin zitten.Wanneer heb je ze evt nodig,mocht ik wat vinden :rolling::rolling:Gaat nu verder met film kijken(was telefoon voor mijn vrouw dus hup even forummen)

Misschien weet Sleurhutje het nog , of ze erbij zitten ? ;) :D
 
De Silent Mite is gereed om zijn maiden te doen. Na het vliegen vanmiddag ben ik even aan de knutsel gegaan met een 2 X 3S LoPo laadkabeltje naar 1 X 6S kabel te maken. En? Het werkt natuurlijk.
Foto-KMXS6Y4F-G.jpg



Hoe doe je dat dan met balanceren van de cellen?
Op zich wel lekker dat je 4 accu's in een keer kunt laden (ik las iets met 6s ook nog?) maar twijfel over die balancering?
 
Ik heb een 6S balancerkabel gemaakt door de twee 3S balancerkabels van de LiPo's op de juiste wijze met twee contra snoertjes te koppelen (zie die hele bos kabels :))

Ik laad dus twee 3S pakketten als 1 6S pakket.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 6S balancerkabel gemaakt door de twee 3S balancerkabels van de LiPo's op de juiste wijze met twee contra snoertjes te koppelen (zie die hele bos kabels :))

Ik laad dus twee 3S pakketten als 1 6S pakket.

Ahaaa, je comprix :p
 
Aan beide kanten een balsa driehoekje geplakt voor de stevigheid.

En de laatste. Alles is getest en afgeregeld dus hij kan zo de lucht in. Nu het geschikte moment afwachten. Uiteraard gun ik het jullie om bij de maiden aanwezig te zijn. Zo zie je maar, ook een project wat even is blijven liggen ivm het niet tijdig in huis hebben van onderdelen komt gewoon af op het moment dat de delen weer voor handen zijn :)
Die driehoekjes heb je alleen ndig als je de gleuf voor de vleugel te ruim gesneden hebt. :rolling: Zonder gekheid, je vleugel zit vast op een groot plat vlak en wordt door 3 servo's op z'n plek gehouden. Dan zal die paar millimeter extra weinig uitmaken. ;)

Voor de maiden zou ik me weinig zorgen maken. Goed de rolroeren en het richtingsroer op zicht resp. vlak en recht zetten. Een klein tikje up voor de zekerheid, 3/4 gas bij een 2S LiPo en 1/2 gas bij een 3S LiPo en weg zeeft de Mite. Super stabiel dingetje. :thumbsup:


Misschien weet Sleurhutje het nog , of ze erbij zitten ? ;) :D
In dat groene spuitbusdopje zitten nog wat restanten van een oud diff. isschien dat Kobus daar wat aan heeft. Nieuwe zitten er niet bij. :nooo:
 
Lekker gevlogen Hobby :thumbsup: best leuk he zo'n snel toestel :mrgreen:

Echt he....de Funjet is een AANRADER :yes:
Ik moet alleen even wachten op nieuwe 4.7/4.7 propjes, want vlieg nu met 5.2/5.2 maar bij vol gas trekt hij teveel A haha.
Ik dacht toen ik mijn Funjet kocht dat er een 4004KV motor inzat, maar bleek een 2060KV motor te zijn :-|
Maar mijn Mini Titan outrunner van 3850KV doet het erg goed i.c.m een 4.7/4.7 :D

Goed idee van je Burp die lader, dat moet dan ook kunnen met een Fushion LX60B en de Ultramat 16.
 
ziet er gelikt uit burp :D

ik ben ook weer druk met de mite ,even wat sterkere servo's ingebouwd , want als je roeren een tik krijgen , kunnen die goedkope indoor servo's ,letterlijk uit elkaar spatten ,of de tandjes verspringen en staat je roer anders .
nu alles weer uit trimmen en klaar .

is echt een leuke vlieger die lekker in de auto kan blijven liggen ,zodat je hem hier en daar ff kan opgooien ;)

ook erg leuk voor indoor

vntm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top