Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een 6S balancerkabel gemaakt door de twee 3S balancerkabels van de LiPo's op de juiste wijze met twee contra snoertjes te koppelen (zie die hele bos kabels :))

Ik laad dus twee 3S pakketten als 1 6S pakket.
Ik zie hier wel een zeker probleem in het geval twee accupacks ongelijk ontladen zijn. Als de ene accupack namelijk al per cel de 4,2V heeft gehaald, dan kan het zijn dat de andere pack nog maar 3,9V per cel heeft. Je lader zal dan een vreselijk onbalans tussen de cellen zien en de grootst mogelijke moeite hebben alles bij te trekken (lees een enorme balanceerslag door de volste cellen eerst weer te ontladen). Dan ben je per saldo langer aan het laden omdat de volste cellen eerst ontladen worden tot een gelijkwaardig niveau van de lege cellen.

Ik heb dit al een paar keer gehad met een 3S pakketje dat samengesteld is uit een 2S en een extra cel. Die zijn niet helemaal meer gelijkwaardig. De lader (zowel de Ultra Duo Plus 50 als de Ultramat 14 met Balancer 5) melden dan een te groot verschil en onderbreken het laadproces uit veiligheidsoverweging (de volste cellen zouden voorbij de 4,25V/cel komen).

De praktijk zal het uit moeten wijzen of het goed gaat. ;) Gewoon zorgen voor voldoende accu's is ook een optie natuurlijk. Als je er twee of drie meer hebt, dan kun je langer laden (en doorvliegen). :yes:

Zo, genoeg geplakt aan de Holiday 480. ;) Hoogte- en rictingsroer geplaatst. Zowel het vlak zelf als de roer voorzien van een lekker strip carbon voor extra stevingheid (het schijnt dat zo'n ding wel achterlijk snel kan). Stiekem toch een richtingsroer erop gemaakt om eventueel makkelijker te kunnen trimmen. De vleugels gelijmd en de rolroeren ook een extra strip carbon erop.

holiday_build13.jpg

Morgen even een nieuwe tube epoxylijm scoren en de glasvezel staaf in de vleugel lijmen, de servo voor het richtingsroer vastkliederen, servoheveltjes erop zetten en de vleugel vastplakken.

holiday_build12.jpg

Ik heb nog twee 1500mAh 3S 18C pakketjes liggen die zijn iets zwaarder (38 gram) dan de aanbevolen 1000mAh 3S als ik die van Graupner zou nemen. De oorspronkelijke Holiday 280 (spanwijdte 72cm) vloog met 8 cellen NiCd dus een accu van 200 gram tegen nu 116 gram op 1500mAh. :? ;) Zit dan wel weer een zwaardere motor in, de Speed280 woog maar 42 gram tegen 54 gram nu. Maar wel 22cm meer spanwijdte. Dus dat gaat leuk worden. :yes:

Morgen gaat het frame en aanverwante delen mee naar de werkplaats , om eerst een of twee lagen zinkspray te mogen ontvangen , waarna er satin zwart overheen komt :cool:

Dan nog eens kijken voor een spuitbus matzwart voor de kap , en dan is ie lekker stealthie ;) :D

Nu lekker naar bed , en morgen mijn nieuwe bus in ontvangst nemen :)

Ziet er leuk uit Sleur :worship: :D
Al spijt dat je hem weg gedaan hebt? ;) In de loop van de week is-ie luchtwaardig. Mag je er volgende keer wel mee vliegen hoor. En anders bij Look een nieuwe bestellen maar dan wel één met hardschuim vleugels en geen Gamma-piepschuim. Wat een knutspul is dat. :evil:

De kleur wordt eens wat anders: As-Is. 8O Dus gewoon alles wat nodig is tapen met glasvezeltape, duct tape of boekenfolie. ;) Om de onderkant van de vleugels en de romp een paar zwarte strepen en klaar. :p Echt een ragbakje dus.

*gaat opruimen en 2D* :sleepy:

Zo, genoeg geplakt aan de Holiday 480. ;) Hoogte- en rictingsroer geplaatst. Zowel het vlak zelf als de roer voorzien van een lekker strip carbon voor extra stevingheid (het schijnt dat zo'n ding wel achterlijk snel kan). Stiekem toch een richtingsroer erop gemaakt om eventueel makkelijker te kunnen trimmen. De vleugels gelijmd en de rolroeren ook een extra strip carbon erop.

Morgen even een nieuwe tube epoxylijm scoren en de glasvezel staaf in de vleugel lijmen, de servo voor het richtingsroer vastkliederen, servoheveltjes erop zetten en de vleugel vastplakken.

holiday_build12.jpg

Ik heb nog twee 1500mAh 3S 18C pakketjes liggen die zijn iets zwaarder (38 gram) dan de aanbevolen 1000mAh 3S als ik die van Graupner zou nemen. De oorspronkelijke Holiday 280 (spanwijdte 72cm) vloog met 8 cellen NiCd dus een accu van 200 gram tegen nu 116 gram op 1500mAh. :? ;) Zit dan wel weer een zwaardere motor in, de Speed280 woog maar 42 gram tegen 54 gram nu. Maar wel 22cm meer spanwijdte. Dus dat gaat leuk worden. :yes:

Ik zeg :worship:

Gaaf hoor!

ja ,best leuk ,beetje een mite achtige, alleen dan een boven dekkertje .

misschien binnenkort ook maar es mijn holiday bouwen ,het ligt maar in een plastic zak :mrgreen:

eerst maar is kijken hoe dan van sleur vliegt ;)

weer ff een weekje werken ,volgend weekend lekker weer op ht 2 vliegen , of als er vliegers naar het veld gaan ,de blizzard laten voor vliegen door iemand met een echt brevet :p

ja ,best leuk ,beetje een mite achtige, alleen dan een boven dekkertje .
Nope, misser... :nooo: Het is een schouderdekker, de vleugel zit net boven de hartlijn van de motoras. En de Mite is een F3A kistje gemaakt voor kunstvluchten, de Holiday is een racertje waar je ook wat rustiger mee kunt vliegen. Ik heb de punten van de vleugels nog niet volledig gerond zoals zou moeten, dat komt nog wel. ;)

De setup zal jou wel aan staan. Een 2200Kv'tje op een dikke 3S LiPo in een bakkie van amper 450 gram (straks even op de gram nauwkeurig wegen). Gaat vast als een achterlijke door de lucht.

Nope, misser... :nooo: Het is een schouderdekker, de vleugel zit net boven de hartlijn van de motoras. En de Mite is een F3A kistje gemaakt voor kunstvluchten, de Holiday is een racertje waar je ook wat rustiger mee kunt vliegen. Ik heb de punten van de vleugels nog niet volledig gerond zoals zou moeten, dat komt nog wel. ;)

De setup zal jou wel aan staan. Een 2200Kv'tje op een dikke 3S LiPo in een bakkie van amper 450 gram (straks even op de gram nauwkeurig wegen). Gaat vast als een achterlijke door de lucht.

fAIL !! ,schouder dekker dan ;-)
Hij zal idd als een speer gaan .
Eerst de disc en de voyager klaar zetten ,daarna heb ik de rust voor de holiday :-)

Posted via Mobile Device

Zo hé, 9 uur later en nog steeds iedereen voor dood? Kom op, ik liep om 06:30u al weer te feesten omdat iemand zo vriendelijk was 380V op een 220V aansluiting te zetten. Dan bellen ze je je bed uit of je "even" langs kunt komen want het ruikt wat raar bij de fileserver. :? :rolling: :(

6a00d41446fb473c7f00d09e7ee2a5be2b-500pi

Zo hé, 9 uur later en nog steeds iedereen voor dood? Kom op, ik liep om 06:30u al weer te feesten omdat iemand zo vriendelijk was 380V op een 220V aansluiting te zetten. Dan bellen ze je je bed uit of je "even" langs kunt komen want het ruikt wat raar bij de fileserver. :? :rolling: :(

6a00d41446fb473c7f00d09e7ee2a5be2b-500pi

Gewoon forum moeheid ,en het is maandag ,altijd wat rustig dan ;-)
Posted via Mobile Device

Niks forummoeheid, gewoon druk aan het werk zoals jij ook zou moeten doen :)

Wij werkenden moeten de economie draaiende houden (net als die gekken die 380 op een 220V servertje aansluiten) :rolling:

Niks forummoeheid, gewoon druk aan het werk zoals jij ook zou moeten doen :)

Wij werkenden moeten de economie draaiende houden (net als die gekken die 380 op een 220V servertje aansluiten) :rolling:

He ? Maar jij hebt ook een bericht geplaatst,dus was je niet aan het werk ! ;-)

Ik ben ook lekker a/h werk ,maar tijdens een bakkie pleur ff forum spieken :-))

Wie dit leest ,werkt dus ff niet ;-)

Posted via Mobile Device

LiPootjes genoeg voorlopig. ;) Burp, die van jou zijn dus ook binnen. :yes:

hc_import_lipos.jpg

Vreemd genoeg zat er een sticker op dat kosten irect betaald moesten worden maar de coureur wist van niets en het stond ook niet op zijn afteken lijst. 8O :?

LiPootjes genoeg voorlopig. ;) Burp, die van jou zijn dus ook binnen. :yes:

hc_import_lipos.jpg

Vreemd genoeg zat er een sticker op dat kosten irect betaald moesten worden maar de coureur wist van niets en het stond ook niet op zijn afteken lijst. 8O :?

Ook gelijk een watt's up meebesteld zie ik :D Handig tooltje hoor ;)

Ook gelijk een watt's up meebesteld zie ik :D Handig tooltje hoor ;)
Ja, voor de EZ maakte het weinig uit. Dat was toch teveel stroom met de verkeerde propellor, als het maar hard ging (hoewel begrensd op de regelaar op 28000rmp -propmax. rpm- en 35A continu -van de 40A beschikbaar). Voor de grote onsun zal het ook wordt zijn omdat daar een aanbevolen setupop zit dus dat zal wel goed zijn. Maar de FuckJets en nu ook de Holiday wil ik wel weten wat er weggevreten wordt aan energie. Dus vandaar. En voor die $35 is meten toch echt goedkoop weten. :yes: ;)

Ik heb nog even getwijfeld tussen de EagleTree die uitbreidbaar is met allemaal toeters en bellen maar na 3x meevliegen lijkt me daar ook geen reet meer aan dus dan maar een handig kastje met direct afleesbaar display. 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back