Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog even getwijfeld tussen de EagleTree die uitbreidbaar is met allemaal toeters en bellen maar na 3x meevliegen lijkt me daar ook geen reet meer aan dus dan maar een handig kastje met direct afleesbaar display. 8)

Zo dacht ik er dus ook over,wel een altimetertje van eagletree aangekocht.
Is gewoon een leuke gadget voor die $31 :-D ;)

Volgens mij het heb je het 100 meter al echt gehad, dat is al extreem hoog denk ik :-D
Misschien een weddenschap houden :rolleyes: :D :mrgreen:

Volgens mij het heb je het 100 meter al echt gehad, dat is al extreem hoog denk ik :-D
Misschien een weddenschap houden :rolleyes: :D :mrgreen:

Denk inderdaad ook dat je met 100 meter al erg hoog zit ;)
Maar tot op heden blijft het gissen,zometeen weten we het zeker.

@ Sleur

Als je maar zo niet dichtbij komt als die funjets op het filmpje van laatst :D ;)

LiPootjes genoeg voorlopig. ;) Burp, die van jou zijn dus ook binnen. :yes:

hc_import_lipos.jpg

Vreemd genoeg zat er een sticker op dat kosten irect betaald moesten worden maar de coureur wist van niets en het stond ook niet op zijn afteken lijst. 8O :?

Toppertje :thumbsup: Ik hoor wel wat de kosten zijn. Mooi dat die 3S dingen in de Silent Mite kunnen. Met de 2S 850 moet de accu echt helemaal voorin.

Vanmiddag ook nog 4 LiPo's 3S 3300 opgehaald in Weesp. Voor 60 eypo is dat niet teveel. Kan in de Funjet maar zeker ook in de TwinStar. Daar moet de BL setup nog in dus dan kan ik ongeveer een jaar vliegen zonder op te hoeven laden. :rolling:

Toppertje :thumbsup: Ik hoor wel wat de kosten zijn. Mooi dat die 3S dingen in de Silent Mite kunnen. Met de 2S 850 moet de accu echt helemaal voorin.

Vanmiddag ook nog 4 LiPo's 3S 3300 opgehaald in Weesp. Voor 60 eypo is dat niet teveel. Kan in de Funjet maar zeker ook in de TwinStar. Daar moet de BL setup nog in dus dan kan ik ongeveer een jaar vliegen zonder op te hoeven laden. :rolling:
De LiPootjes zijn bij elkaar €44,34. Morgen bij de ACH? Ik heb ze mee. :yes: 8)

De 3S 610mAh zijn maar 8 gram zwaarder dan de 2S 850mAh dus dat zal niet zoveel verschil maken. Gewoon wat plaklood voorin doen. :lol: ;)

Vanavond even de FuckJet afmaken. Kan die ook komend weekend het luchtruim in. :banana:

De 3S 610mAh zijn maar 8 gram zwaarder dan de 2S 850mAh dus dat zal niet zoveel verschil maken. Gewoon wat plaklood voorin doen. :lol: ;)

Vanavond even de FuckJet afmaken. Kan die ook komend weekend het luchtruim in. :banana:

Check, elke gram telt in dit geval. De 2S kan net maar 6 gram is toch weer 6 gram. Lood meenemen vind ik zo zonde :yes:

Helaas ga ik je maiden(crash) niet meemaken ivm vakantie. Zorg wel dat er lekker gefilmd wordt :mrgreen:

zijn prima lipo's ,die rhino 610 mah :cool: ,ik vlieg er al een week of 3 mee .
bij opladen gaat er zo'n 650 mah in , en als je ze lekker voorin de mite legt ,is de balans prima :p

ik ben gewoon 2 dagen koos werkeloos :p, werk zat , maar de timmerlieden zijn nog niet klaar ,dus ga daar niet tussen staan , en om nou een nieuwe klus op te starten voor 2 dagen :nooo:

dus dat word thuis de hal op de 1ste verdieping eens lekker schilderen :p, en natuurlijk bij droog weer de ez tussendoor ff opgooien met 3700 flightpower ;)

vntm

en natuurlijk bij droog weer de ez tussendoor ff opgooien met 3700 flightpower ;)
Weinig kans denk ik morgen: Windkracht 4 met stoten tot windkracht 7 aan de kust, 4 tot 6 graden en 100% kans op neerslag met een flink aantal millimeters. 8O :onweer: :(

Oh ja, en ik mag morgen lekker op de ijsbaan in haarlem rondjes schootsen met een kudde kotrtjes. :? Prima weer (voor in de kantine 8)).

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn gecrashte EZ* zojuist ontmanteld / alle elektronica en besturingscomponenten verwijderd en in de restanten in de kliko gegooid.

kliko.jpg

vntm

en hop , zo ziet mijn holiday er nu uit :x-mas:

dus daar zit nog iets werk aan :sleepy:

sleur ,kan jij nog wat foto's plaatsen ,hoe je de besturing van koolstof staafjes hebt geplaatst ,alsmede de plaatsing v/d servo's voor hoogte/richting roer.

en moet je de vleugels zelf afronden ?

als iemand weer in hk besteld ,wil ik graag wat mee bestellen voor de holiday ;)

IMG_0365-1.jpg

en hop , zo ziet mijn holiday er nu uit :x-mas:

dus daar zit nog iets werk aan :sleepy:

sleur ,kan jij nog wat foto's plaatsen ,hoe je de besturing van koolstof staafjes hebt geplaatst ,alsmede de plaatsing v/d servo's voor hoogte/richting roer.

en moet je de vleugels zelf afronden ?

als iemand weer in hk besteld ,wil ik graag wat mee bestellen voor de holiday ;)[/IMG]
Even een paar dingen over de vleugel:
- Ja, de vleugels moet je zelf afronden. Ik heb in eerste instande echt ronde vleugeltips gekozen omdat een schoteltje van de koffie nu eenmaal rond is. 8O ;)
- Nee, de vleugels moeten ovaal aflopen, het is eigenlijk een beetje een speed kistje (zie originele kleine Holiday 280). 8)
- Ja, je moet er een hele sleuf in maken en een carbon buis in doen. Ik had een glasvezel staaf (van een kinderfietsvlaggetje :oops:) maar die was veel zwaarder dan een carbon buis van 6x4mm en 85cm lang.
- De plaats van de rolroerservo's werd bij mij bepaald door de lengte van de servokabel (standaard 25cm). Op deze manier waren er geen verlengkabeltjes nodig en kon de aansluiting direct in de ontvanger.
- Plaats op/in de rolroeren een extra strip carbon om buigen bij hogere snelheden te beperken (als je het niet doet kan flutter optreden en wordt je onbestuurbaar 8O).
- Plaats tussen de twee vleugelhelften ook extra versterking bij het samenlijmen. Ik heb dikke lange satéprikkers (30cm) erin gelijmd (geen foto van).

De servo's voor het hoogte- en richtingsroer komen in het bakje. Door de romp voer je geleidebuisjes met daarin 0,8mm staaldraad. Ik had er nog een paar liggen van wat ongebouwde Easy Stars. :D
holiday_build14.jpg

De buisjes komen pas achter bij de staart er weer uit.
holiday_build15.jpg

holiday_build16.jpg

Twee stukjes satéprikker door de houten binnenschotjes (niet meegeleverd) geboord en verlijmd. Elastiekje er overheen zodat deze de bodem netjes vasthoudt. Ik heb één kan van de boden in een groef gemaakt, de andere kant valt met een opdekrandje over een stripje. Beetje creatief doen... :mrgreen:
holiday_build17.jpg

Voor een leuke setup kun je ook bij RCTechnics terecht. Ik heb dit motortje met een APC-E 5,25x4,75 en een 25A Regelaartje en een 3S 1500mAh 18C LiPo. Deze setup had ik nog van mijn wijlen F-117. Net getest met mijn nieuwe Watts-Up vermogensmeter en dan trekt het geheel op vol gas 21,8A/142W. Dan moet je de romp vreselijk goed vasthouden want hij wil echt weg.

Vanmiddag alles gemeten en kwam op 420 gram, da's inclusief 15 gram onbepaald voor de servoheveltjes en nog wat lijm. Maar er gaat wel weer zo'n 10 gram vanaf vanwege de carbon buis i.p.v. de glasvezel staaf. Met een 3S 1000mAh blijf ik onder de 390 gram. Maar met bijna een meter spanwijdte moet dat allemaal niet zo'n probleem zijn. ;)

Oh ja, en die cheap-ass 4,7 gram's servootjes zou ik niet proberen bij hoge snelheden. Dat gaan ze nooit trekken. :nooo: Ik heb de HXT500's erin gezet (4x dus in totaal).

Laatst bewerkt:
kijk , en dat noem ik een goede uitleg :cool: :thumbsup:

slaat al jouw info en foto's op , tot ik aan de klus begin ;)

ps ; die servo's had ik voor de sier er bij gelegd ,die gaan er idd niet in

ook voor de mite kun je beter wat sterkere servo's gebruiken , die ervaring was ik al rijker ;)

gaaf trouwens ,die originele holiday , ik denk dat ik mijn rolroeren ook op die manier ga besturen , kun je gewoon een sterke( iets zwaardere) servo plaatsen , kan ik alleen niet mixen ,maar dat hoeft ook niet lijkt me .

kijk , en dat noem ik een goede uitleg :cool: :thumbsup:

slaat al jouw info en foto's op , tot ik aan de klus begin ;)

ps ; die servo's had ik voor de sier er bij gelegd ,die gaan er idd niet in

ook voor de mite kun je beter wat sterkere servo's gebruiken , die ervaring was ik al rijker ;)

gaaf trouwens ,die originele holiday , ik denk dat ik mijn rolroeren ook op die manier ga besturen , kun je gewoon een sterke( iets zwaardere) servo plaatsen , kan ik alleen niet mixen ,maar dat hoeft ook niet lijkt me .
Hier het hele verhaal tot nu toe. :thumbsup: ;)

bekeken en gereageerd ;)

ik hoef dus niets op te slaan :p

kun je mij de maten nog geven van de al de roeren ? :D

En waarom geen inrunner motor ? die kun je er toch makkelijk inplakken ,past precies

die vleugels zijn idd van isolatie piepschuim de la gamma :eek:

ik ga ze lekker intapen met doorzichtig tape ,maar eerst een kleurtje geven natuurlijk ,of beter op de tape spuiten ?

Laatst bewerkt:
De maten staan als het goed is op het bijgeleverde briefje, maar vooruit:
- Hoogteroer 2,5cm over de volle breedte
- Richtingsroer 2,5cm onderste rand van het roer 2 à 3mm korter maken aan de onderkant
- Rolroeren ca. 6cm van de punten en 4 à 5cm vanuit het midden, bij de punten lengte rolroer 2,5cm en bij het midden 3,5cm (rolroeren zijn dus aan de binnenkant groter)

Ik heb een buitenloper gebruikt omdat ik die nog had, ze minder warm worden dan binnenlopers (meer ruimte om de motor terwijl een binnenloper zijn warmte niet kwijt kan als deze ingelijmd zit en een buitenloper krachtiger is bij hetzelfde stroomverbruik en omdat ze lichter van gewicht zijn. Maar natuurlijk kun je ook een binnenloper gebruiken, zorg dan voor een paar koelsleuven langs de motor.

Posted via Mobile Device

vanavond met Patricia op visite geweest bij Marcel en zijn chick , was erg gezellig.

mijn 4s geruild voor een 3s , ik ben er erg blij mee en hij ook hoop ik .

kan niet wachten om de nieuwe zippy morgen te gaan testen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back