NK Pro-Ten

Hallo,

Is er vandaag op de ALV van de Nomac nog gesproken over de Pro-Ten klasse welke aan het NK elektro toegevoegd (gaat) worden? Ik zag er niets van terug in de notulen van de sectie elektro van 14 december 2008?

Groet Niels
 
In de notulen van de sectie staat het wel Niels, zie hier:


23-Voorstel ingebracht door AMCA
AMCA heeft voorgesteld de klasse ProTen in te stellen en de wedstrijden hiervoor als officieus kampioenschap op te nemen in de NK wedstrijden.
23 stemmen voor,4 tegen en 23 onthoudingen

Het technisch reglement is niet ter voorstel gekomen i.v.m. te veel vraagtekens.



Dit is voor de rest niet ter sprake gekomen tijdens de ALV van de Nomac, die 15 februari is gehouden. De notulen van de sectiebesturen zijn vastgesteld/bekrachtigd (met of zonder enkele opmerkingen).

Volgens mij zijn er wel bepaalde mensen druk mee bezig om dit op poten te zetten, maar dan wel als officieus NK en op alleen de "grotere" banen, dus zo ie zo niet in Eindhoven en Deventer.

Martijn
 
De betreffende post van Jan Mekenkamp waar het over gaat:

"Maarja , het nk is nu vast voor 5 wedstrijden ,hoop dat het gezellig word .

26-4 baanbrekers
26-7 mach
09-8 raco
13-9 real 80
27-9 de sluis
als er meer nieuws komt dan zal ik het gelijk op het forum zetten

janm"

Apeldoorn is nog niet bekend.

Over de reglementen zou ik me niet druk maken, die zijn behoorlijk "ruim".
 
In de notulen van de sectie staat het wel Niels, zie hier:


23-Voorstel ingebracht door AMCA
AMCA heeft voorgesteld de klasse ProTen in te stellen en de wedstrijden hiervoor als officieus kampioenschap op te nemen in de NK wedstrijden.
23 stemmen voor,4 tegen en 23 onthoudingen

Het technisch reglement is niet ter voorstel gekomen i.v.m. te veel vraagtekens.



Dit is voor de rest niet ter sprake gekomen tijdens de ALV van de Nomac, die 15 februari is gehouden. De notulen van de sectiebesturen zijn vastgesteld/bekrachtigd (met of zonder enkele opmerkingen).

Volgens mij zijn er wel bepaalde mensen druk mee bezig om dit op poten te zetten, maar dan wel als officieus NK en op alleen de "grotere" banen, dus zo ie zo niet in Eindhoven en Deventer.

Martijn

je vergeet Den Haag ;)
 
Volgens mij kan ik uit die data concluderen dat ze niet altijd tijden het 'reguliere' Electro NK gehouden worden.... Toch?
 
Volgens mij kan ik uit die data concluderen dat ze niet altijd tijden het 'reguliere' Electro NK gehouden worden.... Toch?


inderdaad ja. Want sommige clubs hebben geen NK electro.
En wat ik begrijp vallen sommige ook niet samen met de Lemans serie (van Matthijs).

Martijn
 
Volgens mij kan ik uit die data concluderen dat ze niet altijd tijden het 'reguliere' Electro NK gehouden worden.... Toch?

Klopt omdat er besloten is alleen Pro10 op de grote banen te rijden (waarom :?) hou je maar 3 wedstrijden over. Daarom worden er nog 2 of 3 wedstrijden verreden tijdens OC's op andere banen.
 
De Pro Tens en Formule 1's zijn van harte welkom in Deventer hoor, maar begreep van sommige rijders dat kleinere banen niet de voorkeur hebben....
 
heb je het wel eens geprobeerd om met een 3,5t met lipo op een kleine baan terijden?



da wil nie :)




en neeeeeee ,we gaan geen langzamere motor steken(ik spreek voor mezelf btw :) )

(tenzij het regelement anders bepaalt)


ik zit voor de toekomst haast tedenken om eens het voorstel in de groep tegooien om op de kleine banen met gt en 200mm terijden,met voor de modified max 10,5t.En voor de standaard iets van 17t of iets dergelijks.

met de opmerking dat voor elk type proten een 200mm set tekoop is voor een redelijk bedrag(dus eigenlijk maar 1 auto nodig met een 200mm setje een gt-body en een 10.5t motor).Dit is wel tecompenseren met de huidige banden prijzen(13euro rondom)en de lipo's.

Zou in mijn ogen uitermate knullig zijn om banen als denhaag/deventer/eindhoven uit het nk tehalen omdat de proten tesnel gaat(en toerwagen uiteraard).
dit wel allemaal met niet tehoge kosten uiteraard.
 
op kleine banen met 235mm brede auto's rijden is lastig. Die 3.5cm verschil aan breedte merk je niet zozeer als je alleen rijd maar met 10 auto's op de baan wel. Wil je iemand inhalen wordt het toch wel billenknijpen.
 
ik zit voor de toekomst haast tedenken om eens het voorstel in de groep tegooien om op de kleine banen met gt en 200mm terijden,met voor de modified max 10,5t.En voor de standaard iets van 17t of iets dergelijks.

met de opmerking dat voor elk type proten een 200mm set tekoop is voor een redelijk bedrag(dus eigenlijk maar 1 auto nodig met een 200mm setje een gt-body en een 10.5t motor).Dit is wel tecompenseren met de huidige banden prijzen(13euro rondom)en de lipo's.

Zou in mijn ogen uitermate knullig zijn om banen als denhaag/deventer/eindhoven uit het nk tehalen omdat de proten tesnel gaat(en toerwagen uiteraard).
dit wel allemaal met niet tehoge kosten uiteraard.

Ik ben helemaal voor; de pancar is namelijk prachtig met een World GT-body en volgens mij met een 10.5 prima te handelen op Den Haag, Deventer en Eindhoven...

groet,

Eric
 
hehehe,en daarna gevolgd door het altijd welgemeende ''sorry''

ja, maar ik hoor vaker "ah sheisse man, koek maal aus deine duppe" ;-) (camping duits)

Maar verder on topic :-).

200mm met 10.5t lijkt me leuk maar om mijn hele auto weer uit elkaar te halen en om te bouwen naar 200mm en weer terug naar 235 mm plus extra gaten boren in mijn chassis om mijn voorophanging naar 200mm te krijgen lijkt me niet een leuke bezigheid om eerlijk te zijn. Maar goed, het is een idee.
 
ja, maar ik hoor vaker "ah sheisse man, koek maal aus deine duppe" ;-) (camping duits)

Maar verder on topic :-).

200mm met 10.5t lijkt me leuk maar om mijn hele auto weer uit elkaar te halen en om te bouwen naar 200mm en weer terug naar 235 mm plus extra gaten boren in mijn chassis om mijn voorophanging naar 200mm te krijgen lijkt me niet een leuke bezigheid om eerlijk te zijn. Maar goed, het is een idee.

Officieel lijkt het me dan ook geen ProTen-kampioenschap maar meer een pancar-kampioenschap???:-) Overigens is het natuurlijk wel zo dat alle huidige 1:10 pancars hun leven beginnen als 200mm en daarna pas 235 worden;-)

groet,

Eric
 
ja corally maar die komen ook met ombouw setjes naar 200mm

in eindhoven hebben we tot 2 jaar terug gewoon met pro 10's gereden en dat ging goed. baan is bij ons breed zat om in te halen. smalste gedeelte is 3,80m
een 10,5 als max op lipo lijkt mij zeer mooi. zo'n gt klasse als in amerika lijkt mij zeer mooi.

vind het er leuk uit zien.
 
Op de MACH gaan we ook met 10.5 en Lipo rijden aankomend seizoen... Dat gaat echt heel erg leuk worden denk ik... Het rijdersveld is behoorlijk nu al dus...

Joost.
 
het idee erachter is om op de grote banen het ''huidige'' regelement tehandhaven(rclemans),en voor de kleinere banen de 200mm gt versie met motor limiet in beide klasses(lmp1 en lmp2 dan gt1 of gt2 :) ).

idee is dan de kleinere banen ook gebruikt kunnen worden,en voor de rijders een grotere uitdaging?????.immo je moet met beide auto's overweg kunnen(hoge downforce groupc 235mm of de lage downforce gt bodies 200mm).


letwel de aanpassingen aan het chassis moet MOGELIJK zijn(200 of 235),en uiteraard BETAALBAAR zijn.
dit om bepaalde merken niet uit tesluiten voor een seizoen racen.

ps ik heb me er nog niet verdiept,of het uberhaupt wel mogelijk is voor de div merken (een 235mm xray?)
 
het idee erachter is om op de grote banen het ''huidige'' regelement tehandhaven(rclemans),en voor de kleinere banen de 200mm gt versie met motor limiet in beide klasses(lmp1 en lmp2 dan gt1 of gt2 :) ).

idee is dan de kleinere banen ook gebruikt kunnen worden,en voor de rijders een grotere uitdaging?????.immo je moet met beide auto's overweg kunnen(hoge downforce groupc 235mm of de lage downforce gt bodies 200mm).


letwel de aanpassingen aan het chassis moet MOGELIJK zijn(200 of 235),en uiteraard BETAALBAAR zijn.
dit om bepaalde merken niet uit tesluiten voor een seizoen racen.

ps ik heb me er nog niet verdiept,of het uberhaupt wel mogelijk is voor de div merken (een 235mm xray?)

Tja, op zich lijkt het MIJ een leuk idee, ongetwijfeld komen er ook 235 xray-setjes...maar er zijn ook mensen die volgens mij niet smaller dan 235 kunnen met hun auto. Misschien toch twee series van maken: 3 races 235 ProTen en 3 races World GT???

groet,

Eric
 
Back
Top