NK Pro-Ten

Waarom niet gewoon DMC regelement volgen en dan alleen de motoren aanpassen? Op een kleinere baan kan je dan met een mildere motor rijden. Dan is inhalen ook niet zo'n opgave meer denk ik én mensen kunnen gewoon met één chassis blijven rijden... Het DMC regelement staat namelijk ook de F103 toe en die kan je nagenoeg niet verbreden naar 235mm.

DMC stelt dat de max breedte van 250mm en als je dat handhaafd dan kan een ieder met zijn chassis blijven rijden. Maak dan alleen onderscheid op de grote banen bijv. LMP1 en op de kleinere banen de LMP2 regels... Dat lijkt me simpeler dan dat de rijders allerlei ombouw setjes moeten maken/kopen/fabriceren én weer verschillende bodies in huis moeten hebben. Is toch al snel weer een hoop geld extra en dat lijkt me niet de insteek van de klasse...

Joost.

In de notulen van de sectie staat het wel Niels, zie hier:

23-Voorstel ingebracht door AMCA
AMCA heeft voorgesteld de klasse ProTen in te stellen en de wedstrijden hiervoor als officieus kampioenschap op te nemen in de NK wedstrijden.
23 stemmen voor,4 tegen en 23 onthoudingen

Het technisch reglement is niet ter voorstel gekomen i.v.m. te veel vraagtekens.

Dit is voor de rest niet ter sprake gekomen tijdens de ALV van de Nomac, die 15 februari is gehouden. De notulen van de sectiebesturen zijn vastgesteld/bekrachtigd (met of zonder enkele opmerkingen).

Volgens mij zijn er wel bepaalde mensen druk mee bezig om dit op poten te zetten, maar dan wel als officieus NK en op alleen de "grotere" banen, dus zo ie zo niet in Eindhoven en Deventer.

Martijn

Ow, oké. Dan heb ik daar net overheen gelezen.

Aan de reacties te zien wordt er in ieder geval hard aan gewerkt!! Goed om te lezen.

Niels,

Er is voor de ALV van de NOMAC een volledig uitgewerkt reglement voor de Pro-Ten aangeboden aan de electro sectie. Zoals tijdens de sectievergadering gevraagd is er ook een "Stock"-klasse toegevoegd met de 19turns spec brushed en 10.5turns spec brushless motorenlijst volgens BRCA.
Helaas heb ik nadien niet meer vernomen of het reglement als zodanig door de clubs is aangenomen. Geen bericht is goed bericht dus mogen we aannemen dat e.e.a. binnenkort door de NOMAC gepubliceerd zal gaan worden.

Efin, het zal een leuk raceseizoen gaan worden gezien de reacties en bevindingen van rijders die met dit karretje nu al de circuits onveilig aan het maken zijn.

Greetz,

Koen Geurds.

eh.......was er een normale ALV dan?
of was het een ALV met vooraf gemaakte afspraken onderling??

kweet niet, heb nog pijn in mijn reet van dat.........genaai daarro

Niels,

Er is voor de ALV van de NOMAC een volledig uitgewerkt reglement voor de Pro-Ten aangeboden aan de electro sectie. Zoals tijdens de sectievergadering gevraagd is er ook een "Stock"-klasse toegevoegd met de 19turns spec brushed en 10.5turns spec brushless motorenlijst volgens BRCA.
Helaas heb ik nadien niet meer vernomen of het reglement als zodanig door de clubs is aangenomen. Geen bericht is goed bericht dus mogen we aannemen dat e.e.a. binnenkort door de NOMAC gepubliceerd zal gaan worden.

Efin, het zal een leuk raceseizoen gaan worden gezien de reacties en bevindingen van rijders die met dit karretje nu al de circuits onveilig aan het maken zijn.

Greetz,

Koen Geurds.

Maargoed, op kleine banen dus max 250mm Stock en op de grote circuits max 250mm vrij ? ;-)

groet,

Eric

Komend weekend de eerste race in Rucphen. Kijk op de NOMAC site voor het reglement en bij Rucphen kan je inschrijven.

Ik heb me net ingeschreven voor Rucphen maar toen ik wilde bekijken hoeveel inschrijvingen er waren ( kan blijkbaar niet) las ik dat je tot woensdag de tijd hebt om in te schrijven?! Heb ik nu een probleem of kan ik nog steeds meedoen?

Ik heb me net ingeschreven voor Rucphen maar toen ik wilde bekijken hoeveel inschrijvingen er waren ( kan blijkbaar niet) las ik dat je tot woensdag de tijd hebt om in te schrijven?! Heb ik nu een probleem of kan ik nog steeds meedoen?

gewoon inschrijven
bij de bb doen ze meestal niet moeilijk
mail ze anders even.

Ik heb een telefoonnummer gevonden van rucphen 0165 - 344619 maar dit is buiten gebruik. Erg raar?! Weet iemand hier wat het goede nummer is of wie ik kan bellen hiervoor?

Ik zal ze alvast mailen

Ik heb een telefoonnummer gevonden van rucphen 0165 - 344619 maar dit is buiten gebruik. Erg raar?! Weet iemand hier wat het goede nummer is of wie ik kan bellen hiervoor?

Ik zal ze alvast mailen

Volgens mij moet je Ferdi van Merode hebben.
zijn tel: 06-53309730

Ik zal ze alvast mailen

Tja... dat krijg je als de communicatie niet zo lekker loopt. Onder het kopje colofon kan je alle nummers terug vinden.

Ik kan je zeggen dat we nu zo'n 25 Pro10 inschrijvingen hebben waaronder toch wat Duitsers, mogelijk zal de teller zondag op een 30 man staan.

verdomme komen die duitsers nu hier rijden.
Worden ze straks ook nog nederlands kampioen.

Als dat er straks 30 zijn, zijn het er meer dan de mod en stock rijders bij elkaar. lol

Goed dat de pro10 rijders er zijn koment weekend.
Alleen jammer dat ze niet in Eindhoven, Deventer en Den Haag rijden.
Dan was daar ook nog een goede opkomst.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ehm, ik had begrepen dat de Pro-10 op meer circuits gaan rijden.....

Mod gaat zeker niet door want bij minder dan 7 rijders is er geen doorgang van de klasse (zie NOMAC boek)

Ehm, ik had begrepen dat de Pro-10 op meer circuits gaan rijden.....

Mod gaat zeker niet door want bij minder dan 7 rijders is er geen doorgang van de klasse (zie NOMAC boek)

ja weet ik maar ze rijden er maar 3 mee met de nk TC klasse
de rest rijden ze zelf

verdomme komen die duitsers nu hier rijden.
Worden ze straks ook nog nederlands kampioen.

Omdat het NK Pro10 in combinatie met de RCLeMans race serie wordt georganiseerd, dwz. de NK races tellen ook mee voor RCLeMans. En dat is een Nederlands/Duitse race serie.

Hoe ze dat voor de Nederlands kampioen doen weet ik niet.

Volgens mij moet je Ferdi van Merode hebben.
zijn tel: 06-53309730

Ik kreeg een mailtje van hem en ik kan gelukkig nog meedoen!

De rc-lemans races zijn allemaal modified dus het lijkt me dat de stock rijders misschien in de minderheid zijn.

Ik kon trouwens geen keuze maken tussen stock of modified. Ik heb alleen handmatig pro10 ingevuld?

Laatst bewerkt:
denk dat volgend jaar er alleen nog maar pro10 rijders zijn.
Vind het nu al een droevige bedoeling.
maar was te verwachten.

Back