Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

In de B heb je een gedrukte en een getrokken loop met ge-integreerde halve rol.

Die heb ik gisteren al gevlogen, er stond alleen bijna geen wind gisteren. Maar ik heb er wel vertrouwen in:D

Volgens mij is het B programma makkelijk te vliegen met 4000Mah pakketten, dan is de kist ook weer wat lichter. Maar goed, we doen het voorlopig met de Rhino's:)
 
Als je power genoeg hebt laten zo .

De lipo,s zullen je dankbaar zijn .:D

En het is nu nog fris ,in de zomer zal alles ook wel iets warmer worden .

Mvg Johan
 
Hoogteroerservo en richtingsroerservo alvast vervangen door 2x JR8611;

HPIM5341.JPG


HPIM5342.JPG
 
Nog genoeg kanalen over voor leuke geintjes.. een sleephaak, verlichting, retracts..
 
En nu 2x Robbe/Futaba S9250 geplaatst op ailerons;

DSC01377.JPG


Morgen droog, zondag bagger-weer, dus we zetten in op morgen:mrgreen:
 
Nou, als de wolkjes overdrijven, dan krijgt ie vanmiddag zijn 3e vlucht.....

Ik heb gisteren de uitgangsspanning van de Emcotec op 6V gezet, scheelt weer aanzienlijk in de snelheid van de servo's:D

Generatortje komt waarschijnlijk vandaag of morgen binnen:cool:

stromerzeuger.jpg
 
Lang leve Belgische clubs met mega generators :-)
We hebben in onze club een 2 - 50A voedingen staan

Ja, alle wedstrijdvelden dit jaar hebben ook 230V, maar de eigen club niet, en daar moet ik tenslotte trainen:mrgreen:
 
Over de s9250 zegt futaba:

SPECS: Speed: .11 sec/60° @ 4.8V
Torque: 76 oz-in (5.5 kg-cm) @ 4.8V
Weight: 1.9oz (54g)
Power Supply: 4.8V (Futaba does not recommend using 6V)
Length: 1.6 x 0.8 x 1.5" (41 x 20 x 38mm)

Is 6v dan wel zo verstandig?


Ik heb gisteren de uitgangsspanning van de Emcotec op 6V gezet, scheelt weer aanzienlijk in de snelheid van de servo's:D

Generatortje komt waarschijnlijk vandaag of morgen binnen:cool:

stromerzeuger.jpg
[/quote]
 
Is 6v dan wel zo verstandig?

Alexzzz gaat niet over 1 nacht ijs natuurlijk:p:cool:

The Futaba digital servos that are labeled as rated for 4.8V were designed to be used with helicopter gyros (S9250, S9251, S9253), which are limited to 4.8V as that is the gyro rating. Of these, the S9250 is the only servo that might have possible aircraft or car applications and the use of regulated 6.0V with the S9250 should not pose any problems.

Bron; Futaba Digital Servos Tech Note
 
Back
Top