Eerste Jet

Elan is denk ik ook iets 'gemoedelijker' dan de velox, in 't begin ook wel handig met de toch wat hogere snelheden bij de landing ;)
 
ik zou als beginner deze zeer zeker niet nemen

ik denk beter dat je meer lol hebt aan een Elan die je met bijna alles kan bevuren
vanaf 60N tot 160N..
is maar een tip..
Velox XL vliegt goed , maar is niet echt een beginner kist
en de XL begint toch pas met 14 kilo lol te maken daaronder is het maar een eendtje
Ik heb een G Booster die nu 14,6 kg drukt, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me. En de grootte van de XL bevalt mij gewoon ook en op diverse films heb ik gezien dat je ook redelijk langzaam kunt vliegen... Een Elan vind ik persoonlijk niet erg mooi.

Ik neem aan dat de Velox XL niet net zo moeilijk vliegt als een schaal Starfighter, o.i.d.? Berto kon er vrijwel direct goed mee overweg? En ik ben ook niet geheel onervaren met E.D.F. Jets en ik neem aan dat bij Jetvliegen ook opgaat "hoe groter, hoe stabieler"?

~Jolmer
 
Laatst bewerkt:
He hallo Jolmer.

Voor mensen die willen beginnen met een Jet heb ik juist mijn site gemaakt, en ik ben er nog steeds elke dag mee bezig.

Hier vindt je ook gelijk diverse linken naar leveranciers.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes met het zoeken naar een eerste Jet.
Top! Ik ga meteen kijken! :D

~Jolmer
 
hallo jolmer
ik wil je nog welkom heten bij de club
ben benieuwd wanneer je je booster krijgt ben al druk bezig brandstof te krijgen
grt mendelt
 
Dank je Mendelt! Ik kan ook niet wachten todat de Booster in huis is en om hem eens te laten draaien! :D Ik ben blij dat ik de stap dan toch uiteindelijk gezet heb, het heeft me nu al erg veel voorpret gebracht!

Dus mijn Booster krijgt de eerste litertjes van z'n leven meteen jouw magisch buitenlands gedestilleerd brouwsel? :) Zal 'ie vast lekker vinden!

~Jolmer
 
hoi jolmer
weet ik wel zeker scheelt heel wat en het is geurloos vlekken doet het ook niet verdamt compleet.
en je hebt een goeie keus gemaakt
 
Dit klopt, mijn jetcat p-80 presteerd het om er nu bijna 10 kg uit te persen na een update naar 123.000 omw/min. en dit brandstofbrouwsel. We horen het wel binnenkort op Leeuwarden. Groeten Andre.
 
Mendelt, wat voor spul was die brandstof ook alweer precies, D-60?

En klopt het dat mijn G Booster 130 plus een begrenste 160 plus is? Peter had het daar over en dat deze "lock" er misschien ook af te halen valt? Dat zou echt de stunt van de eeuw zijn; een 16 kg turbine voor een derde van de nieuwprijs! :D

~Jolmer
 
Ik heb een G Booster die nu 14,6 kg drukt, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me. En de grootte van de XL bevalt mij gewoon ook en op diverse films heb ik gezien dat je ook redelijk langzaam kunt vliegen... Een Elan vind ik persoonlijk niet erg mooi.

Ik neem aan dat de Velox XL niet net zo moeilijk vliegt als een schaal Starfighter, o.i.d.? Berto kon er vrijwel direct goed mee overweg? En ik ben ook niet geheel onervaren met E.D.F. Jets en ik neem aan dat bij Jetvliegen ook opgaat "hoe groter, hoe stabieler"?

~Jolmer

ik geloof veel maar niet dat je 130 14,6 kilo drukt..
heb zelf wat ervaring met boosters...
met een 16 kilo gaat het redelijk vooruit
 
Mendelt, wat voor spul was die brandstof ook alweer precies, D-60?

En klopt het dat mijn G Booster 130 plus een begrenste 160 plus is? Peter had het daar over en dat deze "lock" er misschien ook af te halen valt? Dat zou echt de stunt van de eeuw zijn; een 16 kg turbine voor een derde van de nieuwprijs! :D

~Jolmer


dat werkt anders

de 130 boosters zijn eigenlijk 160 die niet aan hun quota komen.
dat lock kan er makkelijk af, maar de kans dat die dan na 1 uur nog leeft is ook zeer klein..
 
Wat ik me ook nog afvroeg; is er een noodzaak om nu meteen ook over te stappen op 2.4 GHz? En wat raden jullie mij aan, dan?

Zelf heb ik altijd tot volle tevredenheid spullen van Graupner gebruikt (MX-12 eerst, daarna de MX-16). Graupner heeft nu (al een tijdje) een MX-16 IFS, maar is dat wat? Ik heb er overigens hierover op het forum een separaat draadje van aangemaakt...

~Jolmer
 
ik geloof veel maar niet dat je 130 14,6 kilo drukt..
heb zelf wat ervaring met boosters...
met een 16 kilo gaat het redelijk vooruit
Sandor, ik heb me dit ook maar laten vertellen, maar zo is 'ie wél verkocht. Zodra ik hem heb, komt 'ie bij Mendelt op de testbank en dan maak ik een paar fotootjes voor je, OK?

~Jolmer
 
dat werkt anders

de 130 boosters zijn eigenlijk 160 die niet aan hun quota komen.
dat lock kan er makkelijk af, maar de kans dat die dan na 1 uur nog leeft is ook zeer klein..
Ook hiervoor geldt; ik heb het van horen zeggen, dus het kan ook maar zo niet kloppen. Ik wacht het af en zie wel wat dat ding "out of the box" drukt.

~Jolmer
 
Ik vlieg nu een jaar met de velox xl met een simjet 2300 er op, super model, eenvoudig te vliegen, nog best wel snel en zeer goed te landen. Gr. vosje
Vosje, wat drukt jouw motor, zoals 'ie in het filmpje is te zien? Het lijkt erop dat jouw Velox XL absoluut geen probleem heeft met ROG door te weinig power, toch?

~Jolmer
 
brandstof

Wat is het van brandstof ik ben erg benieuwd. gr Gerrit Ja

Mendelt, wat voor spul was die brandstof ook alweer precies, D-60?

En klopt het dat mijn G Booster 130 plus een begrenste 160 plus is? Peter had het daar over en dat deze "lock" er misschien ook af te halen valt? Dat zou echt de stunt van de eeuw zijn; een 16 kg turbine voor een derde van de nieuwprijs! :D

~Jolmer
 
IFS van graupner = in flight shutdown.

Ik heb al veel slechts gehoord over IFS. Dat werkt niet echt. Zelf graupnerpiloten vliegen er niet meer mee (Gernot Bruckmann enzo..)

De 35 mhz werkt perfect. Onze eerste jet heeft 50 vluchten gevlogen met een PPM ontvanger en ferrietkerntjes. Later pas met een PCM.

Een goeie zender met een goede reikwijdte volstaat. Hoeft helemaal niet de duurste te zijn
 
Een goeie zender met een goede reikwijdte volstaat. Hoeft helemaal niet de duurste te zijn
Hehe, leuk om dat ook weer eens te horen :D

Veel jetvliegers "dwingen" een nieuweling bijna om een 2,4GHz aan te schaffen :-(

Voorlopig blijf ik lekker vliegen met m`n Grp MC19 op de 35mHz met MPX DS-IPD ontvanger (maar wie weet in de toekomst....... ;-) )


Mocht je nu toch alles nieuw moeten kopen dan kan een 2,4GHz setje zeker een optie zijn.
(ik heb zelf geen ervaringen met de Grp IFS dus kan daar ook weinig over zeggen).
 
Laatst bewerkt:
Koenieboy en Berto, bedankt; daar kan ik wat mee!

Het is niet dat iemand mij gedwongen heeft om over te stappen, maar ik wil koste wat het kost voorkomen door dat soort problemen mijn mooie turbine te crashen (de kist eromheen is natuurlijk ook pijnlijk, maar de turbine gaat bij mij voor ;)).

Kan ik de antennedraad van de ontvanger wel in de romp (composite / GFK?) van een Velox XL wegwerken? Geeft dat geen problemen?

~Jolmer
 
maar ik wil koste wat het kost voorkomen door dat soort problemen mijn mooie turbine te crashen
Tuurlijk, maar dat wil je toch met elke kist.

Ik vlieg met een Cessna 337 Skymaster (2 motorig), 9 kilo vlieggewicht, die vertouw ik ook toe aan de 35mHz.
Net als onze Hercules (4 motoren), Nomad (2 motoren) en mijn ex 1 op 4 Super Decathlon met 35cc benzine.

Die vloog ik allemaal met de 35mHz en dan zou dat ineens niet genoeg zijn voor een jet?!?!?!?!?

Dat geloof ik dus niet en dus blijf ik op de 35mHz (net als meerder jet vliegers hoor!!!).


Wat betreft de antenne in de romp kan dat wel zolang er maar geen koolstof in verwerkt is al sik het goed heb.
 
Moet ik nog rekening houden met de ECU (of andere electronica, waar ik tot dusver nog niet mee gewerkt heb), braakt die er nog de nodige EM-storing uit of is dat te verwaarlozen?

Vosje, heb jij 2.4 GHz of 35 MHz? En zit bij jou de antenne in de romp, of heb jij hier nog een idee over?

~Jolmer
 
Back
Top