Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

als de kabel effectief de aansluiting aan de voeding heeft zoals op de foto ga je geen europese kabel vinden met deze stekker.

knip de stopcontact stekker eraf in in de DHZ zaak haal je een gewone losse stekker.

Op mijn werk kom ik dagelijks alle gangbare stekkers tegen maar deze heb ik nog niet tegengekomen.
 
Nou, ik sta weer verbaasd; gisteren met harde crosswind het B programma gevlogen en een paar losse figuren, er ging met laden maar 2500 mah in.....
 
Vandaag 5 vluchten gemaakt, de generator deed het uitstekend, gewoon de boel op 5A laden, kan ie makkelijk aan;

DSC01404.JPG


Mijn 2e accu kwam net binnen, hoefde niks bij te betalen, dus das mooi:p

Morgen weer verder, nu dus met 2 accu's:mrgreen:
 
En voor de geinteresseerden; een compleet F3A-B programma kost 50Mah van de ontvangeraccu, en dat toch met 4 digitale servo's:)

Het B-programma zelf kost afhankelijk van de wind 2100-2500 Mah, dat is dus precies teveel om 2x te doen op 1 accu, maar goed.....

Vandaag weer flink trainen.
 
Onmogelijk.. die servo's zijn digitaal en zitten op een 2M bak, die trekken dus minstens 3A continu per stuk ;)
 
Onmogelijk.. die servo's zijn digitaal en zitten op een 2M bak, die trekken dus minstens 3A continu per stuk ;)

Overdrijven is ook een vak Hezik ;)

Ik vlieg met 3 giro's (AC-3X stabilisatie systeem) op mijn E-heli die continu met 4 servo's (totaal 35Kg stelkracht!) stevig!! aan het werk zijn, totaal verbruik bij 10min vliegen zo'n 160mAh, met een brandstof motor (trillingen!!) schiet dat door naar 500mAh per 10min.
 
Henri maakte een geintje, aangezien er nogal eens een wel/niet powerbox discussie is, en sommige mensen nog wel eens willen overdrijven (2 meter kisten ofzo)

Vandaag weer lekker gefladderd met de Evo, was echt prachtig weer.

Omdat ik het al een tijdje van plan was, heb ik eindelijk een 2.4Ghz Fasst module besteld en ontvangers, ik ga dus eindelijk over:p
 
Omdat ik het al een tijdje van plan was, heb ik eindelijk een 2.4Ghz Fasst module besteld en ontvangers, ik ga dus eindelijk over:p
Ik vlieg er nu een maandje mee en vind het super. De geruststelling dat niet iemand per ongeluk zijn zender op jouw frequentie aan kan zetten vind ik goud waard.
 
De geruststelling dat niet iemand per ongeluk zijn zender op jouw frequentie aan kan zetten vind ik goud waard.

Klopt, ook dit jaar ga ik weer naar een aantal show/meeting/fly-ins en wedstrijden, en dan is dat zeker een geruststelling. De zendercontrole bij dit soort evenementen is lang niet altijd even goed helaas............. (heb het vaak genoeg mis zien gaan)

Bij ons op de club zijn er 3 kisten naar beneden gekomen met IFS, ik was eerst bang dat dat door de radio's van de scheepvaart kwam ofzo, maar er vliegen nu ook een aantal clubleden 2 jaar met Fasst, en dat gaat super, dus ik durfde het nu wel aan:)

Woensdag dus hopelijk het fasst gebeuren binnen, zal wel berichten hoe het bevalt. In de Evo komt gewoon een 617 ontvanger, de rest van de kisten heb ik de 6014 voor besteld. Bijkomend voordeel ten opzichte van de 5114; ik bespaar 20 gram:p
 
Nou, vanavond de 617FS ontvanger eens inbouwen, als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag. Ik vind de antennes toch aan de lange kant, moet eens goed kijken waar ik ze ga plaatsen.....

Hij komt op de plaats van de oude ontvanger, tenzij iemand betere ideeen heeft;

HPIM5341.JPG
 
Dat jij je belangrijkste kist met een budget ontvanger gaat vliegen had ik niet verwacht.

Belangrijkste kist? Not even close:p (zie avatar)

Maar wat is er mis mee dan? (ik weet dat ie 1024 stapjes heeft en alleen fail-safe op kanaal 3, maar daar zit ik niet zo mee eigenlijk)
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg ook met 4stuks 617 ontvangers , geen probleem er mee gehat , ook geen failsafe .:cool:

Alleen als ik meer kanalen nodig heb neem ik de grotere ontvangers .

Ik lijm altijd 2 buisjes (plastik) 90grad verzet in de romp .
1 direkt naast de ontvanger en een aan de rompbuitenkant zou Ik bij deze kist doen .

Daar schuif ik dan de antennes los in zodat alleen de antenne er uit kijkt .

Ontvanger zit met kletband vast.

De servokabels krijgen een kanaal nummer , zo kan ik bij de duurdere ontvangers binnen 5 min. een ontvanger wisselen . ;)

Mvg Johan
 
Back
Top