Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
*plakt wat verder aan de Epilepsia* ;)

Ontdekte ik in een lade in de badkamer toch even een doosje met kartonnen nagelvijltjes. 8O Hardstikke mooi met aan de ene kant grove en andere kant fijne korel, ideaal om randjes van Depron af te vijlen/schuren. Dus de voorraad van het vrouwtje maar even gehalveerd en een hand vol in de knutselkist van Sleur gedaan. :D :lol: :?

Verder weet ik nog niet of ik 's middags/'s avonds kome vliegen komende week want er is een beetje chaos op het werk ontstaan door wat ziek en zeer, een projectje wat uit de hand loopt maar de klant wel gisteren op orde wil hebben (betaald daar ook extra voor 8)) en gewoon druk met het gezinsleven.

Dus nog even de Elipsia afmaken en dan zondag de ontmaagding. :yes: Verder gaat de EZ de deur uit. 8O Teveel vliegers van hetzelfde soort. De Holiday 480 is een goed alternatief, die moet alleen even uitgebalnceerd worden. De Mite is leuk voor rondjes knallen en straks de BananaJet/FuckJet, Mega Raven, 2x Nemesis en de Extra 300 erbij dan is het wel genoeg. Samen met de grote Monsun en straks ook nog de Super Dimona een aardige verzameling om de zomer door te komen.
 
Net even lekker gevlogen met Junkie en Dimitri. Wel bijna onthoofd door onze vriend Junkie :shock:

De TwinStar met 8x8 vliegt prima. Wel zijn de accu's iets eerder leeg dan met de 8x6 ;)

De Mite maakte een leuke smak. Oplaten en net drie flinke vlagen wind. Vleugel gebroken maar dat is met 5 minuten weer gerepareerd zag ik net. Komt straks wel.

Verder herken ik de situatie Sleur. De Twinstar gaat de deur uit als hij overleden is (kan wel even duren) en andere gelijksoortige kisten maak ik ook niet meer als ze stuk zijn. Moet ze wel eerst stuk vliegen dan natuurlijk.

Ik heb al een andere kist op het oog ;). Wordt weer een kistje wat ik op HT en op de club nog niet gezien heb :mrgreen:
 
Als ik twee brushless motoren wil gebruiken, klopt deze setup dan?

motor.jpg
 
Net even het gras gemaaid op de club, BYM en Satstok kwamen ook nog ff kijken. Het gras is lekker kort dus we kunnen weer lekker vliegen :mrgreen: (of stijgen en landen :wink:)
Morgenmiddag maar ff vliegen denk ik, André komt ook ff vliegen :thumbsup: Anders ff in de avond kijken :yes:

Het resultaat van vandaag
aSNC00176.jpg



Ja goed zo die gaat!
Ik wou ook nog ff een rondje, maar Phil de grasnaaier was niet van die traktor af te slaan :worship::mrgreen:


@Sleur
Thanks alvast :p
 
Yep, alleen op de Y-kabel moet je één van de twee + polen loshalen anders gaan de regelaars wat moeilijk doen. Je kunt de ene ESC de ontvanger en richting/hoogteroer laten voeden en de andere ESC de rolroeren.

*gaat even tekenen...*

Zoiets... ;)

2qu801u.jpg


Servo 3 en 4 krijgen de +5V vanaf de BEC van de andere regelaar. Als je een beetje flinke servo's hebt, dan is deze methode ook goed voor servo 1 en 2 naar de regelaar die ook de ontvanegr voorziet van spanning. Door op de servokabel naar de ontvanger vanaf de regelaar een ferrietkraal te doen, kun je ook nog eens lekker ontstoren. Er lopen immers geen grote stromen meer door de servokabel naar de ontvanger. Gemakshalve alle - polen wel aan de ontvanger getekend maar eigenlijk moeten die ook apart anders werkt het nog niet goed (sterker nog, de kans op storing wordt groter).

In de bigscale racerij is dit soort constructies heel gebruikelijk. :yes:
 
Zoiets... ;)



Servo 3 en 4 krijgen de +5V vanaf de BEC van de andere regelaar. Als je een beetje flinke servo's hebt, dan is deze methode ook goed voor servo 1 en 2 naar de regelaar die ook de ontvanegr voorziet van spanning. Door op de servokabel naar de ontvanger vanaf de regelaar een ferrietkraal te doen, kun je ook nog eens lekker ontstoren. Er lopen immers geen grote stromen meer door de servokabel naar de ontvanger. Gemakshalve alle - polen wel aan de ontvanger getekend maar eigenlijk moeten die ook apart anders werkt het nog niet goed (sterker nog, de kans op storing wordt groter).

In de bigscale racerij is dit soort constructies heel gebruikelijk. :yes:



Eigenlijk deze dus ?

multisleur.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo ,was weer ff leuk en spannend op ht2 ;)

ik ben mijn lipo verloren op 50 meter hoogte ,doordat ik de piepschuim borging was vergeten :mrgreen:

dus ineens pats ,geen stroom meer ,en moest maar toezien hoe mijn ez ongecontroleerd naar beneden dwarrelde, gelukkig doordat het gewicht al gedropt was ,lande de ez erg zachtjes op de grond en had geen schade .
de dikke vette flightpower lande (gelukkig) in het zand ,en was licht verbogen ,maar valt erg mee :worship:

verder vloog dimitri met een pre historische ez (zie foto's):mrgreen:

dat het nog vloog was een wonder , ik heb er even mee gevlogen ,maar snel weer a/d grond gezet ,want hij reageerde zo traag ,maar dimitri kon er nog prima mee vliegen :worship:

gelukkig al een andere ez geregeld binnen de club :worship: ;)

burp heeft ook nog lekker gevlogen met de funliner achtige , de mite ging iets minder :mrgreen:

mijn grandmite had geen enkele last van wk 5 ,ik denk dat hij met wk 6 het ook nog red :p

staks misschien nog een filmpje van het gebeuren ;) ( ligt aan youtube)


:mrgreen: de ex ez van fritsie
IMG_0828.jpg

:cool:
IMG_0826.jpg

:p
IMG_0816.jpg

:o
IMG_0815.jpg

;)
 
dames. ik wil graag een regelaar die er voor zorgt dat de lypo niet te ver ontlaad. op dit moment zit deze : Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro W30A Brushless Speed Controller $13.95 erop, maar deze heeft volgends mij die functie niet. Welke goede regelaar wel? :confused:
De regelaars van Turnigy zoals deze 30A zijn probleemloos. Met zo'n programeerkaartje is alles perfect in te stellen, inclusief de Top-40 bij het inschakelen. :? ;)

BTW de EZ gaat van eigenaar wisselen, je was net effe te laat. :cry: :?
 
De regelaars van Turnigy zoals deze 30A zijn probleemloos. Met zo'n programeerkaartje is alles perfect in te stellen, inclusief de Top-40 bij het inschakelen. :? ;)

BTW de EZ gaat van eigenaar wisselen, je was net effe te laat. :cry: :?

sleur ; de regelaar die sjourd noemt ,de w 30 a van towerpro ,dat is diegene die standaard op softstart staat :( , en waar ik er dus 2 van heb .

dimitri ; klik maar ff op de link van sjourd ,dan kan je op jacht naar de gebruiks aanwijzing van die regelaar ,staat bij de link ( maar die geeft error ?? )
 
sleur ; de regelaar die sjourd noemt ,de w 30 a van towerpro ,dat is diegene die standaard op softstart staat :( , en waar ik er dus 2 van heb .

dimitri ; klik maar ff op de link van sjourd ,dan kan je op jacht naar de gebruiks aanwijzing van die regelaar ,staat bij de link ( maar die geeft error ?? )


klopt. pas na ong 2 seconden geeft hij vol gas. :(
 
sleur ; de regelaar die sjourd noemt ,de w 30 a van towerpro ,dat is diegene die standaard op softstart staat :( , en waar ik er dus 2 van heb .

dimitri ; klik maar ff op de link van sjourd ,dan kan je op jacht naar de gebruiks aanwijzing van die regelaar ,staat bij de link ( maar die geeft error ?? )
Ja, ik zag het. Hier de handleiding in Microsoft Word formaat. ;)
 
Niet echt opgeschoten met de Epilepsia. De servo's zitten op hun plek maar de heveltjes zijn wat aan de korte kant dus dat wordt een stripje epoxy (dunne printplaat) erop lijmen om wat te verlengen. Alle carbon is gelijmd inclusief de twee pootjes voot het landingsgestel. En wat versteviging bij de motor om een nose-in wat beter op te vangen. :oops: ;) Morgen de motor, regelaar en ontvanger plaatsen en dan de stangetjes tussen de servo's en de roeren. Uitbalanceren en de accuhouder op de juiste plek. Dan nog wat verf erop kliederen om duidelijker te zien wat boven en onder is en fladderen maar.

Morgen, uh nee vandaag, de Holiday 480 balanceren want die was wat zwaar in de neus. Dan wordt dat mijn vervanger voor de EZ. Ook dan maar gelijk de EZ leegtrekken, vleugels en onderdelen bij elkaar zoeken en achterin de auto leggen voor als ik vrijdag die vliegjunk tegen kom. ;)

Mocht er iemand interesse hebben in een ontneusde Nexus maar wel met motor (waarvan 1 boutje van de prophouder is verloren), 10A regelaar, 3 servo's (1 HXT500, 2 flutje Hongkongs), alle carbon zit er nog op, besturing dus ook. Per opbod of zonder elektronica de Kliko in. Het is weer opruimweken bij Sleur. :lol: 8)

Posted via Mobile Device
 
Mocht er iemand interesse hebben in een ontneusde Nexus maar wel met motor (waarvan 1 boutje van de prophouder is verloren), 10A regelaar, 3 servo's (1 HXT500, 2 flutje Hongkongs), alle carbon zit er nog op, besturing dus ook. Per opbod of zonder elektronica de Kliko in. Het is weer opruimweken bij Sleur. :lol: 8)

Posted via Mobile Device


Ik zeg, BYM heeft wel ........

(Niet voor ikke zelf dit keer, maar voor zwagertje :mrgreen: )

Ontneusde nog wel, nog wel te fiksen offeuuhh :confused:
 
Je bent lekker bezig sleur, het zijn de hamsterdagen bij sleur!!
Yep, grote voorjaarsschoonmaak. :mrgreen: :lol: ;) De garage wordt opgeruimd, deze zomer toch maar eens beginnen om de restauratie van de Triumph Spitfire af te maken. 8) Want wat is er nou mooier dan met het weer van de afgelopen dagen lekker in je klassieker cabriootje (+30 jaar!) rondtuffen. Daar is vliegen niets bij. :p


Ik zeg, BYM heeft wel ........

(Niet voor ikke zelf dit keer, maar voor zwagertje :mrgreen: )

Ontneusde nog wel, nog wel te fiksen offeuuhh :confused:
Bied maar. :pc: De neus is prima te repareren, maar dat is voor mij natuurlijk makkelijker te zeggen dan voor een ander. :? Ik zal een foto er van maken.
 
Ja, ik zag het. Hier de handleiding in Microsoft Word formaat. ;)


aha ,super :p , we gaan er mee a/d slag , maar toch raar dat ze die regelaars standaard op soft start zetten :mad:

dealmitri is erg blij met jouw ez , nu heeft hij een fatsoenlijke ez ,gelijk met rolroeren :p

de ex fritsie ez was een oefen exemplaar ,die is nu echt op :mrgreen:

is het een idee om op vrijdag rond 14;30 u op het veld te vliegen ? , gezellig met z'n alle , lekker weertje erbij :p

Voor de nexus ben ik net te laat :( , gaat een mooi restauratie project mijn neus voorbij ;)
 
Zo te zien hebben ze geen normal start mode. Het lijkt erop dat het heli ESC's zijn, deze wil je juist altijd middels softstart starten.

Werkze
 
aha ,super :p , we gaan er mee a/d slag , maar toch raar dat ze die regelaars standaard op soft start zetten :mad:
Zo te zien hebben ze geen normal start mode. Het lijkt erop dat het heli ESC's zijn, deze wil je juist altijd middels softstart starten.
Sterker nog, als je de commentaren leest dan zie je dat de throttle curve niet eens lineair is. Een andere reden voor soft start is dat de aanloopstromen vanuit stilstand of een aanmerkelijk lager toerental vele malen kleiner zijn. Hierdoor kun je goedkopere en minder componenten gebruiken. Vandaar de lagere prijs t.o.v. regelaars met meer mogelijkheden.


is het een idee om op vrijdag rond 14;30 u op het veld te vliegen ? , gezellig met z'n alle , lekker weertje erbij :p
Nope, te druk op het werk. Misschien na 16:00/16:30 uur maar ik acht momenteel de kans redelijk klein. :evil:


Voor de nexus ben ik net te laat :( , gaat een mooi restauratie project mijn neus voorbij ;)
Er is nog geen openingsbod dus vecht het lekker uit met BYM. :yes: ;)



*gaat weer verder met professioneel prutsen*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top