Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : SuperSimple 50A ESC $12.60

waarom is deze zo goedkoop?
zit hem dat enkel in de functie die er voor zorgt dat de lypo niet te ver ontlaad?
Die regelaars zijn zo goedkoop omdat je er geen f;uit aan in kunt stellen en ze een zogenaamde soft-start hebben om goedkope componenten te kunnen gebruiken (dus als je ineens gas geeft sukkelt de motor daar achteraan). Die ga je niet willen gebruiken. Als je regelaars koopt bij HobbyCit, neem dan van die Turnigy Plush regelaars. Die zijn in te stellen op al het denkbare, kan makkelijk met zo'n programmeerkaartje van $6,95.



Zo, lekker weer bijkomen op kantoor. :sleepy: :mrgreen: Als het zo blijft dan staat deze jongen tussen de middag even een half uurtje op het ACH veld. Even de MiniMag opnieuw afstellen.
 
Hoeveel pakkingen komer er tussen je luchtfilter en de carberateur 1 of 2.En is het een zwarte of blauwe of allebei :rolleyes:
 
Hoeveel pakkingen komer er tussen je luchtfilter en de carberateur 1 of 2.En is het een zwarte of blauwe of allebei :rolleyes:
Je mag NOOIT twee pakkingen op elkaar gebruiken. Dan moet je een enkele dikkere pakking gebruiken. Twee pakkingen op elkaar geeft garantie voor lekken! 8O

Tussen het luchtfilter en de carb komt zo'n dikke lichtgroene (cyaan kleurig) of een zwarte rubber pakking. Tussen de carb en de isolator de blauwe ovaal-vormige en tussen de isolator en de motor de vierkante pakking. Het hangt een beetje af van welk setje je hebt. Sommige setjes hebben een extra dikke pakkign erbij zitten en die komt bij het luchtfilter. Anders gewoon eenzelfde als achter de carburateur.
 
En voor je het weet zitten we alweer op pagina 1400 ;)

Inmiddels de Baja weer aan de praat gekregen Snoeksel?
 
En voor je het weet zitten we alweer op pagina 1400 ;)

Inmiddels de Baja weer aan de praat gekregen Snoeksel?
Gistermiddag op de plaats starten en lopen,alleen het stationair verhaal.Hij slaat af zodra ik het gas los laat.Zuiger staat goed om,pijltje richting uitlaat,ander ontstekings dopje+toebehoren vervangen,kromme naald van de carb vervangen,luchtfilter vervangen ga het zo nog maar eens proberen weet het anders ook even niet :D
 
zo ik heb zo'n goede regelaar en moter besteld (2700) maar de program kaar niet. (backorder):(


Wie wil mij een keertje helpen met rolroertjes? Want dan weet ik zeker dat ik mijn vleugeltjes niet verpest!:D

vliegtuig-emoticon-jet.gif
 
Je mag NOOIT twee pakkingen op elkaar gebruiken. Dan moet je een enkele dikkere pakking gebruiken. Twee pakkingen op elkaar geeft garantie voor lekken! 8O

Tussen het luchtfilter en de carb komt zo'n dikke lichtgroene (cyaan kleurig) of een zwarte rubber pakking. Tussen de carb en de isolator de blauwe ovaal-vormige en tussen de isolator en de motor de vierkante pakking. Het hangt een beetje af van welk setje je hebt. Sommige setjes hebben een extra dikke pakkign erbij zitten en die komt bij het luchtfilter. Anders gewoon eenzelfde als achter de carburateur.
Het ging om die tussen de carb en luchtfilter had een zwart achtige(zo een zat er op)en een blauw/groen achtige.Heb die blauw/groene erop gezet omdat ie naar mijn mening beter afsloot.
 
zo ik heb zo'n goede regelaar en moter besteld (2700) maar de program kaar niet. (backorder):(


Wie wil mij een keertje helpen met rolroertjes? Want dan weet ik zeker dat ik mijn vleugeltjes niet verpest!:D

vliegtuig-emoticon-jet.gif

Ben je bezig voor een EZ* rolroertjes erin te maken?

Ik was de eerste hier die rolroeren erin had. *trots is :rolling: *
De eerste keer dat ik ze erin maakte heb ik dat heel netjes gedaan, netjes aftekenen, onder een bepaalde hoek afsnijden etc etc ...

De EZ* die ik een paar weken geleden in orde maakte, heb ik half en half uit de losse hand gedaan :rolling:

Je kunt er weinig aan verkleuten, ik had ergens in dit topic een how-to gemaakt ;)
 
Het ging om die tussen de carb en luchtfilter had een zwart achtige(zo een zat er op)en een blauw/groen achtige.Heb die blauw/groene erop gezet omdat ie naar mijn mening beter afsloot.

Hopen dat hij nu wel blijft lopen Snoeksel,we horen het zo wel ;)

(die dominator maakt zoveel herrie,ik draai zometeen het raam open om het te horen )
 
Ben je bezig voor een EZ* rolroertjes erin te maken?

Ik was de eerste hier die rolroeren erin had. *trots is :rolling: *
De eerste keer dat ik ze erin maakte heb ik dat heel netjes gedaan, netjes aftekenen, onder een bepaalde hoek afsnijden etc etc ...

De EZ* die ik een paar weken geleden in orde maakte, heb ik half en half uit de losse hand gedaan :rolling:

Je kunt er weinig aan verkleuten, ik had ergens in dit topic een how-to gemaakt ;)


jij hebt je EZ. er wel erg netjes uitzien moet ik zeggen:cool:..... En als ik zoek naar, rolroeren-> easystar, krijg ik heel veel.... :confused:
 
*krijgt via zijn MSN Hotline een melding over een vlieger die binnen is gekomen* :banana:

Joepie, weer een ding voor op de plank. Wordt alleen wel een enorm grote plank. :rolling:
 
Gistermiddag op de plaats starten en lopen,alleen het stationair verhaal.Hij slaat af zodra ik het gas los laat.Zuiger staat goed om,pijltje richting uitlaat,ander ontstekings dopje+toebehoren vervangen,kromme naald van de carb vervangen,luchtfilter vervangen ga het zo nog maar eens proberen weet het anders ook even niet :D
De LSN veel rijker zetten en stationair open schroeven. In rust moet de gasklep ongeveer 0,5mm opening hebben. Met de stationair schroef dus ongeveer 1mm doen dan zit je altijd goed.
 
Sjoerd,

Het is heel simpel, aftekenen, uitsnijden, scharniertjes erin frommelen, servouitsparing maken in de vleugen met een mes, servosnoerenverlengen tot in de cockpit, servohevels verbinden met de rolroeren, testen, afregelen en vliegen met dat ding.

Het is dat je zo ver weg woont, anders met dat ding naar de club komen dan helpen we wel (Phil in bouwlijer ;))
 
Geeft nu helemaal geen sjoegen meer,bougie vonkt als een gek,ik ook inmiddels :mrgreen:
Gebruik je een bougie met een korte of lange schacht? Je moet de lange hebben, zeker als je een 29cc blok hebt. Met de korte kun je je helemaal leip trekken en zal de motor alleen echt lekker lopen als het warm is.

En eerst proberen zonder luchtfilter, dan zo afstellen dat de motor stationair blijft lopen en goed oppakt als je gas geeft. In de tuin is dat geen probleem want daar ligt (als ik het goed heb ;)) geen zand.
 
Gebruik je een bougie met een korte of lange schacht? Je moet de lange hebben, zeker als je een 29cc blok hebt. Met de korte kun je je helemaal leip trekken en zal de motor alleen echt lekker lopen als het warm is.

En eerst proberen zonder luchtfilter, dan zo afstellen dat de motor stationair blijft lopen en goed oppakt als je gas geeft. In de tuin is dat geen probleem want daar ligt (als ik het goed heb ;)) geen zand.

Er staat nu een gereviseerde 26cc op dus zou toch moeten starten.




Posted via Mobile Device
 
Gebruik je een bougie met een korte of lange schacht? Je moet de lange hebben, zeker als je een 29cc blok hebt. Met de korte kun je je helemaal leip trekken en zal de motor alleen echt lekker lopen als het warm is.

En eerst proberen zonder luchtfilter, dan zo afstellen dat de motor stationair blijft lopen en goed oppakt als je gas geeft. In de tuin is dat geen probleem want daar ligt (als ik het goed heb ;)) geen zand.


Er staat nu een gereviseerde 26cc op dus zou toch moeten starten.
Gebruik een korte bougie,en zoals siggy aangeeft het is een gereviseerde 26 cc(had ik die 29 cc maar laten zitten)heb dat blokje wat boven je vliegwiel zit en naar je bougie loopt van de 29 cc afgehaalt en op de 26 cc gezet en vonkt nu als een gek.Het rode bougie dopje op de 26 gaf gisteren wat problemen.Nieuw luchtfilter erop gezet,nieuw naaldje in de carb(die van de 26cc was een beetje krom)nieuwe pakkingen ertussen.Je hebt het goed ligt geen zand in de tuin,maar gisteren was het een trekkie en lopen(met een beetje gas erop)en nu krijg ik hem niet eens aan de praat,ook niet als ik de kill switch omzeil(misschien geeft ie storing)maar dat is ook niet het geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top