Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het hangt er af wat je onder vermogen verstaat ...
In het echt heeft een viertakt meer vermogen als een tweetakt hoor
De methanolmotor heeft slechts marginaal meer vermogen bij motoren voor modelvliegtuigen.Hoe verhoudt een 2takt benzine motor zich nou kwa vermogen tov. 2 takt methanol?
Hoi,
eehh... ik leef in de veronderstelling dat een benzinemotor een beter rendement haalt uit de brandstof dan een methanolmotor. Maar misschien zit ik er helemaal naast ...
Ok maar nu weet ik dus nog niet hoe een 2takt bezinen presteert in verhouding tot een 2takt methanol. Wie kan me dit vertellen. Met andere woorden. Met hoeveel cc metahanol 2 takt kunt je een zenoah zg23 verglijken?
De methanolmotor heeft slechts marginaal meer vermogen bij motoren voor modelvliegtuigen.
Inmiddels brengt Saito benzine viertaktmotoren uit. Ook hierbij is het vermogen vergelijkbaar met de methanol-variant.
Ik heb mezelf maar ff gequot (raar woord): is bovenstaande niet waar ? Een benzinemotor haalt toch meer vermogen uit de brandstof ofwel is efficienter ???
Grtz,
Menno
Dat bestrijd ik ook niet alleen de Saito is een viertakt en de OS een tweetakt, die vergelijk ik niet met elkaar.Eh, jouw Saito FG-36 vergeleek je zelf met een OS 160FX. De Saito is 36cc, de OS is 26,7cc.
Dan is de conclusie toch dat die specifieke benzinemotor, afgezet tegen een brandstofmotor, ongeveer 1/3 vermogen minder levert per cc?
Waarom?Op de een of andere manier vind ik dit het ultieme appels, peren, pruim, banaan en andere fruitjes topic aan het worden.