13.5 en lipo-ervaringen

De GM90 is de voorganger.
Daar word nu de zelfde software op gezet als de GM120.

Lichter vertanden top is hoger en je rijd langsamer.
Gaat het te hard?

sorry dat voor het totaal off topic posten, maar:
mikky
je eerste post:
zwaarder vertanden betekend niet harder rijden => betekenT
Hij laat je motor meer toeren maken waardoor je wat koppel in leverd => inleverT (in 1 woord)
motor word nog vrij warm => wordT
ja of je moet hem zeer wijnig boost geven maar dan kun je hem beter op dual mode zetten. => ja, of... wEInig
scheeld nogal met de rest => scheelT
Tekin zecht ook voor iedere 5 boost moet je een tandje lichter => zeGt
Scheeld nogal met de rest => wederom: scheelT

volgende post:
langsamer => langZamer
ik rij bij ons 4,9 terwijl de rest nu mt de sp motor 4,5 a 4,7 rijden => de rest ... rijdT
beste is dus ook een tekin motor want die houd van toeren. => houdT
de winnaar van de eerste BK in Belgie rijd ook met een lichte vertanding => rijdT

dan degene daarop... nog erger:
De tekin vercht in het begin ook wat puzel werk maar kwa afstelling minder dan de GM => verGt, puZZel, QUa

hier ben ik maar gestopt... maar in je laatste 3 posts nog iedere keer minstens een zware fout, hoe kort ze ook zijn...
het moet niet allemaal 100% juist zijn, maar ZO moeilijk is Nederlands toch ook niet, he?

tis maar een kwestie van leesbaar te blijven, he...
 
sorry dat voor het totaal off topic posten, maar:
mikky
je eerste post:
zwaarder vertanden betekend niet harder rijden => betekenT
Hij laat je motor meer toeren maken waardoor je wat koppel in leverd => inleverT (in 1 woord)
motor word nog vrij warm => wordT
ja of je moet hem zeer wijnig boost geven maar dan kun je hem beter op dual mode zetten. => ja, of... wEInig
scheeld nogal met de rest => scheelT
Tekin zecht ook voor iedere 5 boost moet je een tandje lichter => zeGt
Scheeld nogal met de rest => wederom: scheelT

volgende post:
langsamer => langZamer
ik rij bij ons 4,9 terwijl de rest nu mt de sp motor 4,5 a 4,7 rijden => de rest ... rijdT
beste is dus ook een tekin motor want die houd van toeren. => houdT
de winnaar van de eerste BK in Belgie rijd ook met een lichte vertanding => rijdT

dan degene daarop... nog erger:
De tekin vercht in het begin ook wat puzel werk maar kwa afstelling minder dan de GM => verGt, puZZel, QUa

hier ben ik maar gestopt... maar in je laatste 3 posts nog iedere keer minstens een zware fout, hoe kort ze ook zijn...
het moet niet allemaal 100% juist zijn, maar ZO moeilijk is Nederlands toch ook niet, he?

tis maar een kwestie van leesbaar te blijven, he...

doe mijn best maar weet nooit wanneer ik wat moet gebruiken.
Sorrie maar blijkbaar kun je het goed lezen dus zie geen probleem.
 
Of de Genius 90 nu wel of niet de voorganger is van de Genius 120 is niet zo van belang.

Ze delen de functionaliteit en de handleiding. De vraag is gewoon zijn de prestaties gelijk van de GM90 en de GM120 op het circuit met een stock motor (10,5 op 5 cell of 13,5 op Lipo). Voor de mensen die wat minder willen uitgeven en alleen interesse in de Stock hebben zou de GM90 een goede optie kunnen zijn mits de prestaties natuurlijk aardig gelijk zijn aan de GM120.

Zo als ik het nu begrijp wordt de 120 wel completer geleverd met een USB kabel welke bij de 90 nog gekocht moet worden. Het prijs verschil wordt dan wel iets kleiner tussen de 90 en de 120. De GM90 is 159 + 20 en de GM120 is 229. Even uitgaande van de advies prijzen.
 
je hebt de gm120 al voor 175.
Ze moeten kwa prestatie voor stock gelijk zijn.
 
Hier:
HK-Modellbau -- Höhenstr. 2 B -- 52393 Hürtgenwald / Nordeifel

Waar trouwens de GM90 119 euro is.

Ze moeten kwa prestatie voor stock gelijk zijn... Maar de vraag blijft zijn ze dat ook?

Ik heb nog niemand gehoord die enthousiast is over de GM90. Ken er wel een aantal die hem hebben/hadden. Kan er verder niks over zeggen, maar voor de 175 bij HK kan ik hem zeker aanraden! Hij is helemaal compleet en geen OEM versie. De 90 waar ik samen mee heb gereden kon het niet bijhouden. Zegt uiteraard niks kan namelijk net zo goed aan de settings liggen.

De 90 mist een sensorkabel en usb kabel.
 
de genius 120 en de 90 zijn exact gelijk in software soort en mogelijkheden
het verschil zit hem in de zwaarte van motoren waar de 90 in beperkt is.

de genius 120 word voor net even onder de 200 verkocht in nl !!!!!!!!

bij de 90 zit idd geen schakelaar en geen usb kabel maar is wel erg gunstig geprijsd en met de std instellingen kan je aardig uit de voeten
rijd zelf ook zonder schakelaar kunnen ze hem ook niet uitrijden;-)

gewoon de rode dropveter in de .............................

gr benny
 
de genius 120 word voor net even onder de 200 verkocht in nl !!!!!!!!

Die heb ik ook gezien, maar volgens mij is die zonder USB kabel en met de paarse behuizing (vorige versie)... of ik moet me vergissen wat natuurlijk ook goed kan... ;) HK is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Trouwens..... niet alleen op het gebied van de GM. Alles is er echt flink goedkoop.
 
Als de GM90 zowel de USB kabel en Sensorkabel mist wordt het prijs verschil wel steeds kleiner. Zit er ook een Licentie voor de Software bij de GM120 of moet je die nog wel aanschaffen? Is anders iets van 10 euro ofzo?
 
is gewoon laatste serie genius 120 software versie 4,9 en zwart behuizing
software is gratis te downloaden op de graupner site maar bij sommige stopt hij na 30 dagen als tie niet geregistreerd is.

maar over kopen in buitenland hebben we andere lange forums
wel gaat het moeilijker worden met garantie of je moet het via de desbetreffende winkel in het buitenland regelen en enkele weken wachten .
of je koopt hem in nl en vooor service stuur je hem gewoon naar gm zelf en is het mits de onderdelen er zijn in 2weken geregeld
 
Als je moet kiezen tussen een gm90 en een gm120 neem de gm120. weet je zeker dat het goed is.
Hij is nu ook in de CS versie uit.

og je service. Duitsland is makkelijk. verstuuren en klaar.
Ik haal heel veel uit het buitenland. ben niet een sponsor voor een bepaalde importeur!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De CS versie van de GM120 is alleen wel iets duurder en wordt zonder USB kabel geleverd.

Denk dat het toch de GM120 gaat worden. Dan zit je goed en het prijs verschil is minimaal als je de GM90 compleet gaat maken. Mocht het nog is zo zijn kan je ook nog Modified met die regelaar rijden.

Maar mochten er nog ervaring hebben met de GM90 qua prestaties of deze gelijk zijn aan de GM120 is dat wel handig om hier neer te zetten denk ik.
 
Dus....
als ik heel het topic even doorlees is de regelaar die je nu moet hebben voor de stock: de GM 120 (als je hem volledig kunt programeren en stuff)
Stock spec van LRP
Of de Tekin.
Of zie ik dit verkeerd????

Groetjes
PN
 
Dus....
als ik heel het topic even doorlees is de regelaar die je nu moet hebben voor de stock: de GM 120 (als je hem volledig kunt programeren en stuff)
Stock spec van LRP
Of de Tekin.
Of zie ik dit verkeerd????

Groetjes
PN

nee zie je goed.
 
Dus....
als ik heel het topic even doorlees is de regelaar die je nu moet hebben voor de stock: de GM 120 (als je hem volledig kunt programeren en stuff)
Stock spec van LRP
Of de Tekin.
Of zie ik dit verkeerd????

Groetjes
PN

Specifiek qua stock (9.5T, 10.5T, 13.5T en hoger) zijn het op dit moment eigenlijk deze drie regelaars die eruit springen. Een LRP TC spec voldoet ook prima, alleen deze voegt niet meer timing aan de motor toe (vooral belangrijk op top), maar als je netjes kan sturen heb je hier genoeg aan;-)

De wedloop is vooral in de spec-klasses (zoals het NK) waar met één merk en type motor gereden wordt. De variabelen zijn dan accu's, regelaar en niet geheel onbelangrijk de rijder. NiMh-accu's zijn op dit moment redelijk stabiel en indien beide rijders ook gelijke skills hebben moet het verschil dus uit de regelaar komen.

Deze week heb ik samen met Joep Willemsen met identieke auto's, banden, regelaars en motoren op een voor ons beide niet bekende baan gereden en het resultaat was beide dezelfde snelste rondetijd, identieke topsnelheid en ook een nagnoeg gelijk resultaat.

Het NK-weekend gaat Joep met de GM120 rijden en ikzelf blijf nog even SPX rijden....we zullen zien wat dan het verschil is....

groet,

Eric
 
Toch weer even onder de aandacht brengen, woendag met mijn nieuwe GM 13.5 gereden en tot nu toe tevreden. Motor heeft prima koppel alleen de verplaatsing ben ik nog niet uit.
 
Tja de juiste vertanding vinden is lastig.
Vooral als je steets naar een andere baan gaat.
Op het NK word het leuk om te zien wie lef heeft en licht durft te vertanden.

Zou zeggen begin licht en dan niet 0,4 lichter dan brushed maar 1,4 lichter en dan steets een tandje zwaarder.
AL zal die gm een stuk zwaarder vertand moeten worden dan de LRP
 
Back
Top