Montageverslag SebArt Angel S50

ook een oplossing maar dat vergt tijd, tijd die je eigelijk in training moet steken ipv dubbele afstelling.

hou het simpel en neem 1 type accu.

Het kost helemaal geen tijd hoor. Je bepaald met 1 accu waar het zwaartepunt moet liggen en vervolgens leg je de 2e accu zo dat het zwaartepunt daar ligt. Kost je mss 5 minuten met de zwaartepunt-weegschaal..
 
En dan ben je zenuwachtig op je wedstrijd, de wedstrijdleiding zit je af te jagen, vlug accu erin en verkeerd. Jammer, al je figuren naar de KL....

maar misschien is de ene persoon punctueler dan de andere en maakt hij nooit fouten.

doe dan meteen de accu's op een eigen plaatje (zoals Derk) en monteer het plaatje altijd op dezelfde plaats, pas dan ben je foutloos bezig.
 
doe dan meteen de accu's op een eigen plaatje (zoals Derk) en monteer het plaatje altijd op dezelfde plaats, pas dan ben je foutloos bezig.
dan maak je het plaatje anders voor je 2 verschillende accu's, onmogelijk fout te doen.

Daarnaast, 30g op2,6Kg. Al je figuren naar de klote is wat overdreven.
 
Das ook een oplossing idd, maar wel extra gewicht voor het plaatje.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik zeg ook niet dat je perse lichte en zware accu's moet hebben, maar dat dat wel een overweging kan zijn en uitvoerbaar is. Ik denk wel dat allemaal accu's van hetzelfde gewicht in elk geval een utopie zal zijn.. zeker als je langer vliegt en accu's gaat vervangen.

Terug naar de Angel S50?
 
Zag dat er 3 buitenlanders ingeschreven stonden voor het invliegen, er zal er dus 1tje af gaan vallen, nu weet ik niet of de anderen beide met 2m kisten komen, maar ik ben iig nieuwsgierig hoe het met de Angel gaat straks :)
 
hmm ja en de motivatie is er nog wel maar de ambities zijn een heel pak teruggeschroefd.

Het trainen is ook al niet echt eerlijk, Gert met zijn volbloed SPARK en ik met het angelke.

Maar we gaan ervoor, al is het om niet laatst te zijn.

Voor de rest denk ik dat iedereen met volwaardige F3A kisten komen. Dus mijn escuus als laatste is al klaar.
 
Heb weer gevlogen, veel wind, ongeveer 30-45 graden cross naar me toe en niet constant, zeer lastig. Perfect trainings weer!
Toch ben ik heel erg tevreden over mijn vluchten.
Natuurlijk ontelbaar veel fouten maar het worden er steeds minder en ze worden steeds minder groot.
De 15X10 menz was een wereld van verschil. Erg goed! Meer snelheid, makkelijk controleerbaar, en stiller.

En landen was erg eng, echt een speeltje van de wind en een pad van 2,5m breed. Met lantaren paal aan de 1e kant en een auto aan de andere kant. Je zag de hele staart heen en weer gaan. En ik maar blijven corrigeren. Ondanks de lage snelheid toch veel controle op kleine uitslagen.

Robin heeft ook 2 accu's leeg gevlogen, C programma. Ik kan net 2 het B programma doen in 6,5min zonder landing tussendoor. Robin 1,5 C programma.
Het ging per keer beter, het is natuurlijk een totaal andere kist, en er verwaaide een hoop. Maar het ging al niet slecht.
 
Laatst bewerkt:
Vloog inderdaad errug lekker! Volgend jaar misschien een Wind 110? Al zal Sebastiano dan vast ook alweer met iets mooiers uit zijn gekomen...
 
Mooi natuurlijk, maar dan moet je ook weer andere accus gebruiken. Iets van hetzelfde formaat als de funtana is het makkelijkste, en voor de eerste plek in de F3A hoef ik voorlopig toch niet te gaan. :p
 
hmm ja en de motivatie is er nog wel maar de ambities zijn een heel pak teruggeschroefd.

Het trainen is ook al niet echt eerlijk, Gert met zijn volbloed SPARK en ik met het angelke.

Maar we gaan ervoor, al is het om niet laatst te zijn.

Voor de rest denk ik dat iedereen met volwaardige F3A kisten komen. Dus mijn escuus als laatste is al klaar.


Het gaat niet over de grote van de kist, maar enkel hoe nauwkeurig je de figuren vliegt. En dat moet net zo netjes kunnen met een iets kleinere kist. Zeker als het niet al te hard waait. Dus dat moet zondag kunnen.

Ik kom zeker even kijken naar je vluchten! En verwacht er uiteraard heel veel van ... :-)
Gewoon lekker vliegen, genieten van het competitie gevoel en eventueel weer wat leren.

succes!
groet Job
 
Toch bizar dat in mijn WindS topic er door de betere piloten vrij hard wordt gesteld dat 2m een must is en de 1m74 niet voldoet, en hier een andere betere piloot stelt dat het met een 1m58 kistje allemaal prima moet kunnen :P

Komende zondag is er op de invliegdag een kist volgens het recept wat volgens mij goed moet kunnen te bewonderen. 2m houtbouw op 8 cellen. Helaas niet echt een schoonheid om te zien, als je het mij vraagt, maar goed, zo relevant is dat niet.
 
Als je veruit de beste piloot ter wereld bent zul je ook met een 158cm span kistje 1e worden.
Als je de gemiddelde piloot met een 1,74 kist en een 2M kist laat vliegen op een gemiddelde wedstrijd dag zal de 2m kist makkelijker hoog scoren.
Dat was de conclusie die ik uit het topic haalde.

Vandaag word mijn 1e volledige zaterdag met de kist, ben benieuwd hoeveel vluchten dat worden.:cool:
 
Back
Top