Montageverslag SebArt Angel S50

Discussie in 'F3A' gestart door nando, 3 apr 2009.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat hoor je toch wel echt heel regelmatig bij een Sebart arf......
     
  2. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    nog nooit meegemaakt met mijn angel dat de cockpit loskomt.

    Ik lees dat je 6 % mix van rol met richting hebt, blijkbaar is er veel verschil in de angels. Mijn eerste had geen rol mix nodig, die ik nu heb staat op 3 % en dan heb ik nog een offset moeten programmeren bij half richting. Bij vol richting rolde anders te ver.
    Hoogte heb ik 4 % moeten bijmixen.

    Ik heb op mijn Turnigy regelaar de rem afstaan (enkel op of af) en merk zelfs dat ik in downlines wat gas erop hou om de snelheid er wat in te houden.
    Dit ook wel omdat de 16x8 te weinig snelheid genereerd. De 16x10 heb ik al bij 3 winkels nagevraagd en is nergens te krijgen, blijkbaar niet op voorhand bij de invoerder.
    Gelukkig is Aerobertics bereid om via een andere verdeler de props te bestellen, vrijdag heb ik die.
    ondertussen vanavond eens een 16x12 proberen.

    Ik heb lang getwijfeld maar vandaag toch maar lood bijkleven op de staart, zwaartepunt moet naar achteren.
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    De cockpit met magneetjes is een mooi systeem op de grond.
    En mss was het met de 2 grote gaten onder in de romp niet gebeurt. Ik zie wel hoe ik dit oplos, zoon standaard cockpit ding met een veertje lijkt de meest voorkomende oplossing te zijn, klein stukje tesa werkt ook goed.

    De % in meemixen heeft natuurlijk ook met de verhouding tussen uitslagen te maken. Verbaast me niks dat dat bij verschillende personen anders is.
    En wielkapjes zullen ook een effect hebben, op dit veld vlieg ik zonder dus op de wedstrijd ook.
    Als ik soms nog stuur in meskant zou me dat ook niet verbazen, 100% onbewust. Ik moet mezelf echt dwingen niet te sturen als ik aan het trimmen ben.

    Het zwaartepunt verbaast me, in heb de accu ongeveer midden in het compartiment.
    [​IMG]
    Ongeveer 1cm rechts van de depron stukjes begint de accu.
    Komt nog een klein anti slip stukje in, hij heeft zichzelf al een keer verplaatst.
    Kan geen klitteband aan de accu doen, dan past hij niet meer in de Quicky.
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  5. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik heb een 6 cellen pakket 4000 mah zo ver mogelijk naar achteren zitten. Zowel met de hacker motor als met de turnigy (10 gram verschil)
    achter de cockpit heb ik de ontvangeraccu (800mah lipo 2 cellen)

    waarom zou je de 2 gaten niet openmaken ?

    uiteraard vlieg ik met de wielkappen en "lift generators" op het landingsgestel.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Toch kan het wel, ik ken meerdere toestellen met 'cockpitmagneetjes' waar de cockpit gewoon prima blijft zitten.. heb er zelf 1tje. Zal er iig goed op letten bij de Wind straks.

    Wat betreft het remmen, ipv een 16*8 te vervangen door een 16*10, kun je niet beter een 17*8 pakken, of bv. een 16W*8 (als die bestaan). Meer spoed veranderd praktisch niets aan het remmen..
     
  7. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Ik zou ook liever een 17x8 hebben maar ik doe nu al het gras af met de 16. Dus dat is geen optie.

    Met 16x8 remt het toestel meer dan genoeg in downlines, mag dus meer spoed hebben, niet voor het remmen maar voor iets meer constant speed. Ik zit ook maar volgas 44 amps te trekken dus dat mag gerust nog wat omhoog.

    Nando heeft wel een hele andere setup met zijn 5 cellen.
    Welke prop gebruik je nu aan hoeveel amps ? Voor zover ik lees zit je met een veel hoger toerental dus veel kleinere prop.
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Volgens zijn eigen teksten, vliegt Nando met een 16*8 APC-E.

    Meer cellen hoeft niet perse meer toeren te betekenen he ;)
     
  9. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Je kan je tot een week van te voren aanmelden als je (nog) mee wilt doen.
    Wedstrijdkalender 2009
     
  10. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    in zijn eerste post staat het volgende :

    accu: 5s 3600 kokam 35C en 5s 4000 zippy-H
    motor: himodel 660kv 294g
    regelaar: Turnigy plush 80A


    een 660KV motor is in mijn ogen een redelijk hoog toerige motor. zelfs op 5 cellen, wetende dat de hacker en mijn turnigy op 370 zitten

    ik heb ook een 570 KV motor liggen en op 6 cellen met 16x8 trekt die 96 amps.

    daarom mijn specifieke vraag naar het aantal amps dat hij trekt.
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Je kunt je op de wedstrijddag zelf nog aanmelden hoor. Het enige verschil is dat je bij voorinschrijving 9 euro betaald en bij inschrijving op de wedstrijddag zelf 12,50. Men heeft liever dat je voorinschrijft.
     
  12. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Voor jouw verantwoording dan. Ik lees wat anders op de aangehaalde pagina.
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jongens, ik ga me inschrijven, doe zo direct een mailtje.

    Ik moet hem echt eens meten, geen idee hoeveel toeren, stroom of spanning. En of het kv klopt, ik weet dat ik toen ik de funtana gebouwd had de 1e prop na wat berekeningen een 14X6 was geloof ik, ik bleef omhoog gaan om het gewenste vermogen te krijgen dus ik gok dat het echte kv lager is dan dat Himodel zegt. Keertje een onbelast toerental meten.

    De 70A esc word louw, motor nog iets minder louw.

    Ik verbruik zoon 1700Mah en doe 4,5-5 minuten over het programma. Dat zou een gemiddelde stroom van rond de 20A geven.

    Als wij met dezelfde kist en dezelfde prop dezelfde snelheid vliegen zullen de toeren niet veel verschillen, dat de piek bij mij hoger licht geloof ik wel, maar als ik vol gas geef hoor ik niet een zeer hoog toerental.
     
  14. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik vlieg gemiddeld 9 minuten en laadt dan gemiddeld 3400 mah.

    het P 09 programma doe ik zo'n 6 minuten over. nu zou ik ipv 4000 mah accu's naar 3500 kunnen gaan maar voor 6 cellen paketten is dat een hele investering. Zeker als ik evenuteel de wind 110 zou nemen en de axi aandrijving op 6 cellen zou nemen. Moeilijke keuzes allemaal.
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Van de knvvl site,
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik geef toch de voorkeur om 20% van de totale capaciteit over te houden na de vlucht, kwestie van de lipo's wat te sparen ;-)
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hij zit op 15%, opzich niet erg als je weet dat je cellen in balans zijn.
     
  18. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    cel balans is tot op heden perfect, zelfs al wat langer gevlogen en 3800 mah moeten laden, in rust nog altijd 3,7 volt op alle cellen. Bij starten lader blijft alles binnen de 0,02 volt. wel met balancer eraan
     
  19. hezik

    hezik Guest

    De Wind S met Axi op 6 cellen zou ik niet doen. Het filmpje daarvan is van een Duitser, in Duitsland hebben ze gemiddeld minder wind dan hier. Als je dat filmpje bekijkt, zie je dat ie al stevig door moet gassen, hij vliegt continu boven half gas.

    Ik denk dat die setup een 'net-niet' setup is, maar dat is natuurlijk maar een indruk op basis van 1 filmpje. Met een beetje geluk kan ik je over niet al te lange tijd laten zien hoe het op 8 cellen gaat :)
     
  20. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    vlieg je stickmode 2 ? mag ik dan even zelf proberen ?
     

Deel Deze Pagina