Montageverslag SebArt Angel S50

Discussie in 'F3A' gestart door nando, 3 apr 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hehe, dat wist ik al. Een paar man die je verteld wat je allemaal fout doet is daar ook nog te vinden, in je 1tje trainen is toch lastig. Plaatsing van de verticale lijnen in de m, en 45° lijnen vind ik lastig te beoordelen tijdens het vliegen.

    Ik stuur al met het 1e kwart de cockpit naar me toe.
    Figuur ging ook 'goed' in het echt (vergeleken met andere) alleen op de sim doe ik standaard mijn laatste kwart rol(len) te laat... maakt niks uit, zolang het maar goed gaat in het echt.

    Eigenlijk zou ik voor het vergelijk een vluchtje met een hitec 5245 moeten doen, heb ik nog liggen ook...
    Maar voor de volgende wedstrijd ga ik er niks meer aan doen. Dit werkt en begint afgesteld te raken.
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dat valt eigenlijk nog wel mee, ja natuurlijk wel als je dat vraagt, maar over het algemeen is het niet zo dat we elkaar continu elkaars fouten lopen in te wrijven. De meeste fouten zie je zelf ook wel, dat hoeft een ander niet nog eens te vertellen. Het is vooral goed voor die dingen die je zelf niet ziet. En om te praten over hoe je datgene wat je fout doet, goed kunt gaan doen.

    Dat soort dingen kun je met je coach ook oplossen. Hoewel ik op een wedstrijd nog steeds niets anders wil horen dan de figuren, als je daar wél mee om kunt gaan, kun je dat ook aan de coach overlaten.

    Gelijk heb je.. een week voor de wedstrijd niet meer teveel aan je kist rommelen, daar komt alleen maar ellende van :)
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen...

    Ook geen coach op het moment, die is zijn vliegtuig aan het afbouwen.
     
  4. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Ben inderdaad druk bezig met bouwen, van twee wedstrijdkisten. Zo gauw ik maar een beetje kan ga ik naar het veld om heul veul te vliegen! .......En medepiloten coachen ;-)
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Je hoeft er zondag maar 1 klaar te hebben he:p
     
  6. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Ja! Een Pylonracer! 8)
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het complete F3A-B programma in 30 seconden?:p
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Iig onder de 2 minuten... :cool:

    Vandaag weer lekker getraind, wel heel erg veel wind... dat kon je ook duidelijk in het toestel terug zien :( maarja, wat wil je, hij vloog 20°+ verdraait tov de vliegrichting. Ik vloog de 1e vlucht met de wind in de rug. 2e vol in de neus gedaan, dat was ook niet prettig.

    Afhankelijk van hoe de wind stond tov de stallturn soms een schakelaar moeten gebruiken, 'zonder wind' vond ik het gister niet nodig.
    En de 45° down moest ik behoorlijk gas erop houden om niet stil te vallen.

    Ik hoop op een rustige wedstrijd dag.
     
  9. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Voor een goed updatende en redelijk kloppende voorspelling van het weer in Oss, zou ik Windfinder gebruiken. Die kun je specifiek voor die locatie instellen en die voorspellingen kloppen heel behoorlijk.
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Omdat de foto's hier ook horen,

    [​IMG]

    [​IMG]

    :(


    Komt geen nieuwe, tenzij ik voor weinig een 2e handsje kan vinden oid. (dus als iemand er een weet...)
    Ben nu wel toe aan wat anders.

    Tijdelijk gaat het spul mss weer terug in de Funtana S40...
     
  11. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Tsja het heeft mogelijk ook te maken met financiele mogelijkheden en beschikbare setups, maar met je F3A wedstrijdkist zou je dit soort programma's niet moeten willen oefenen.. daar is die Funtana dan sowieso een betere keuze voor.

    Neemt niet weg dat het kut is natuurlijk.

    Als je in dezelfde stickmode als ik vlieg (gas links), mag je zondag ook met mijn WindS vliegen als je wil.
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dank voor het aanbod, maar ik vlieg met de Angel van Willy.

    Je hebt helemaal gelijk dat ik met een f3a wedstijd kist eigenlijk niet am's moet oefenen, heeft gewoon met financiën te maken. De Extra is bijna af, en die zal het beter doen. (en zal ik iets hoger vliegen...)


    Maar voor je zegt dat de funtana S40 een betere kist ervoor is moet je er eerst eens mee vliegen... Zeker op die muziek is de angel een erg goede keuze.
    Die Funtana is gewoon een 5 jaar oud ontwerp, en vloog toen goed. Nu heeft hij de helft (of minder) van het rompoppervlak dat ik zou willen, en geen geprofileerd stabilo of kielvlak.
    Op die muziek is een F3A kist redelijk ideaal.
     
  13. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dat het financieen zijn snap ik.. 1 wedstrijd kist is al duur genoeg, 2 voor 2 disciplines tikt helemaal aan.

    Ik bedoelde zeker niet dat een Funtana qua vliegen geschikter zou zijn, maar qua crashen wel. Als je die aan barrels had gevlogen, had je voor F3A geen probleem gehad.

    Dat de Angel 50 zich erg goed leent voor AM's, geloof ik direct.

    Hoe dan ook, het blijft natuurlijk naadje en iedereen doet wel eens iets met z'n wedstrijdkist wat ie eigenlijk niet zou moeten doen, dat wil niet zeggen dat het dan maar gelijk zó bestraft moet worden.
     

Deel Deze Pagina