Hier een heel interessant edf draadje over nieuwe 10.000W edf fans.
XPS Fan Adapters and systems - RC Groups
Xtreme Power Systems
Hier worden xps cellen gebruikt ergens op 12s-20s en gaat met 150A continu. Omdat het draadje gigantisch lang is kan ik even niet de info vinden over de cellen specifiek. Wel kan ik uit gehuegen melden dat deze cellen een bijprodukt is voor hun motoren en dat die cellen tegen inkoopprijs verkocht wordt. ook zijn deze cellen specifiek volgens hun specs in bulk geproduceerd. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, maar ook de prestaties schijnen behoorlijk hoger te liggen als de concurrenten.
Wil er even bij benadrukken dat A123 maar een keuze is uit vele. Voor elk model een eigen toepassing. Voor een jet zal is waarschijnlijk weer teruggrijpen naar Lipo maar dat ligt voornamelijk in het feit dat een fan slechts 60% rendement tov een prop, edf+Lipo dus redelijk in verhoudinng kan zijn met A123 en prop.
A123 is op zich niet een competitieve cel, Ik zie dit meer als een cel voor sportmodellen en schaalmodellen waar massa ter compensatie van een brandstofmotor best wenselijk kan zijn.
De levensduur van deze xps cellen worden op 200x geschat en 500x bij normale belasting.
XPS Fan Adapters and systems - RC Groups
Xtreme Power Systems
Hier worden xps cellen gebruikt ergens op 12s-20s en gaat met 150A continu. Omdat het draadje gigantisch lang is kan ik even niet de info vinden over de cellen specifiek. Wel kan ik uit gehuegen melden dat deze cellen een bijprodukt is voor hun motoren en dat die cellen tegen inkoopprijs verkocht wordt. ook zijn deze cellen specifiek volgens hun specs in bulk geproduceerd. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, maar ook de prestaties schijnen behoorlijk hoger te liggen als de concurrenten.
Wil er even bij benadrukken dat A123 maar een keuze is uit vele. Voor elk model een eigen toepassing. Voor een jet zal is waarschijnlijk weer teruggrijpen naar Lipo maar dat ligt voornamelijk in het feit dat een fan slechts 60% rendement tov een prop, edf+Lipo dus redelijk in verhoudinng kan zijn met A123 en prop.
A123 is op zich niet een competitieve cel, Ik zie dit meer als een cel voor sportmodellen en schaalmodellen waar massa ter compensatie van een brandstofmotor best wenselijk kan zijn.
De levensduur van deze xps cellen worden op 200x geschat en 500x bij normale belasting.