NK Pro-Ten

Tja...pro10 RULES! hehe


waar kun je de inschrijvingen zien? kon het niet vinden namelijk

Dat kun je bij de baanbrekers niet zien.
ze zijn nog niet zo technisch daar ;)

Hahahah ja Pro10 is straks het NK.
Weer zoals het vroeger was.
Krijg je daar verschillende klassen in.

F1
235mm
200mm
Stock en mod

zou leuk zijn.
en als ze dan zo blijven doen dat je geen nomac licentie hoeft te hebben zou het helemaal mooi zijn.
Denk dat ze zelfstandig kunnen draaien met de juiste mensen die het organiseren en als de clubs mee werken.
 
Hey guys.

Bij voldoende deelnemers hebben wij in Lelystad ook PRO10 rijden in de VG cup.
Dit zijn "open club" wedstrijden (6 stuks) en worden volgens nomac regelement gereden zowel in de 200 en 235 klasse.
Wij hebben een vrij "technische" baan wat dus voldoende uitdagingen bied.
Let wel op deze baan is wel permanent maar is niet geschikt voor de 1:8(is iets te kort daar voor).
Mochten jullie meer info willen hebben kan ik jullie de link naar de inschrijfformulieren mailen.
Deze staat op een modelbouw winkel site dus ben er niet zeker van of dit zo maar mag vermeld worden.
Zou ontzettend gaaf zijn als er eens een stuk of 10 van die rappe wagen over het circuit scheren:mrgreen::mrgreen:.

Greets Roy
Ps eerste wedstrijd is op 17 mei en de voorinschrijving kost 5 euro en op de baan kost het 7,50 euro
 
Dat kun je bij de baanbrekers niet zien.
ze zijn nog niet zo technisch daar ;)

Waarom zou je het willen zien?
Ga je aan de hand van de deelnemers voor jezelf bepalen als je wel of niet mee doet? Dat is dus heel simpel niet mogelijk als je geen inzicht hebt op de inschrijvingen.
Maar het heeft niets met het technische van onze kant te maken, de provider heeft zo zijn technische beperkingen opgelegd en moeten we meer gaan betalen als we met databases willen werken.
Bekijk het ook van de andere kant, de site is vanwege de simpele HTML opzet nog nooit gehackt ;)

Wat de toegang betreft..... ik hoop het voor je dat de hekken om 10:00 open zijn. Verstandig doe je eraan om wat telefoonnummers mee te nemen.
 
omdat we nieuwschierig zijn naar de concurrenten :-)

Mikky32: Het NK pro10 zal hoogstwaarschijnlijk wel door een Duitser gewonnen worden maar goed ....maakt niet uit als we maar plezier hebben...... :-)
 
Bekijk het ook van de andere kant, de site is vanwege de simpele HTML opzet nog nooit gehackt ;)

Daag me niet uit he ;)



Het is fijn om te zien of het druk word of niet.
vooral of het nut heeft om te komen.
bij ons gaat de klasse niet door als er minder dan 4 rijders zijn.

Goed dat die Duitsers komen. word het nog druk. lol
 
"Hoop dat de hekken open zijn om tien uur"?
Volgens mij is vastgelegd dat voor een NK op de zaterdag om 10 uur de baan open is voor trainen. Wel erg raar dat het dus kan gebeuren dat ik na 2 uur autorijden voor een dicht hek zou staan.....
 
"Hoop dat de hekken open zijn om tien uur"?
Volgens mij is vastgelegd dat voor een NK op de zaterdag om 10 uur de baan open is voor trainen. Wel erg raar dat het dus kan gebeuren dat ik na 2 uur autorijden voor een dicht hek zou staan.....

uhm dat is nieuw voor mij.
bij ons is het open van 12 tot 5 in het weekend
 
Maar het gaat hier om een NK weekend waarbij het NOMAC reglement (en het EFRA reglement) van toepassing is. Voor degenen die deelnemen (en/of een NK organiseren ;-) ) wellicht en idee om de reglementen eens door te lezen?

Voor dit punt moet je in het Algemeen Wedstrijdreglement zijn?

5.11.1 Training

De organisator dient de dag voorafgaande aan de wedstrijd de mogelijkheid tot vrij trainen te geven. Het circuit dient van 10:00 uur tot 17:00 uur exclusief beschikbaar te zijn voor de rijders die deelnemen aan het evenement.

Overigens heeft ook Roelof gelijk, het is altijd het verstandigste eerst bij de club te checken hoe laat het hek open gaat. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk en dan is er niet altijd iemand beschikbaar...
 
Laatst bewerkt:
Maar het gaat hier om een NK weekend waarbij het NOMAC reglement (en het EFRA reglement) van toepassing is. Voor degenen die deelnemen (en/of een NK organiseren ;-) ) wellicht en idee om de reglementen eens door te lezen?

Voor dit punt moet je in het Algemeen Wedstrijdreglement zijn?



Overigens heeft ook Roelof gelijk, het is altijd het verstandigste eerst bij de club te checken hoe laat het hek open gaat. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk en dan is er niet altijd iemand beschikbaar...

Lijkt mij handig om het ook aan de clubs te melden.
Denk niet dat iedereen het door leest.
Ik niet altans als ik geen nk's rij.
 
Als je geen NKs rijdt, prima toch? Zo lang je de reglementen van de wedstrijden waar je wel aan meedoet maar gelezen hebt.

Als organisator van een NK en zeker als wedstrijdleiding, dan moet je de reglementen zeker gelezen hebben en sterker nog, zeer goed kennen. Hoe kun je anders de wedstrijd leiden?
 
Op het NK hebben we dit jaar de AMCA die helpt omdat dan veel mensen weg zijn.
Dus ik zal dan niet veel doen. Ik kijk wel toe. zo druk word het niet dit jaar en denk als er niets verranderd dat het volgend jaar even druk word als de mod.
Als ik dan wedstrijdleiding ben en ik doe niet de technische controle dan ga ik die ook niet lezen. altans dat gedeelte van het boekje.
 
Als ik dan wedstrijdleiding ben en ik doe niet de technische controle dan ga ik die ook niet lezen. altans dat gedeelte van het boekje.

De wedstrijdleider heeft de eindverantwoordelijkheid en wordt daarom geacht alle regels te kennen. Het is juist de technische controle die niet alles hoeven te lezen.

Ik raad je aan eens contact op te nemen met Frans Heinsbroek. Niet alleen één van de meest ervaren wedstrijdleider van NL (in vele klassen), maar ook houder van een A-licentie als referee. Hij leest alle reglementen regelmatig nog eens door en heeft ze ook altijd bij zich als hij wedstrijdleider/referee is op een wedstrijd. Als hij het niet zeker weet dan zoekt hij het op.

Toen ik zelf nog wedstrijden leidde (vaak samen met Frans) en de enkele keer dat ik referee was (o.a. een GP op de MACH) deed ik precies hetzelfde. Het kan tenslotte niet zo zijn (helaas wel te vaak de praktijk...) dat zelfs degenen die verantwoordelijk zijn voor het goede verloop van een wedstrijd niet bekend zijn met de reglementen.
 
De wedstrijdleider heeft de eindverantwoordelijkheid en wordt daarom geacht alle regels te kennen. Het is juist de technische controle die niet alles hoeven te lezen.

Ik raad je aan eens contact op te nemen met Frans Heinsbroek. Niet alleen één van de meest ervaren wedstrijdleider van NL (in vele klassen), maar ook houder van een A-licentie als referee. Hij leest alle reglementen regelmatig nog eens door en heeft ze ook altijd bij zich als hij wedstrijdleider/referee is op een wedstrijd. Als hij het niet zeker weet dan zoekt hij het op.

Toen ik zelf nog wedstrijden leidde (vaak samen met Frans) en de enkele keer dat ik referee was (o.a. een GP op de MACH) deed ik precies hetzelfde. Het kan tenslotte niet zo zijn (helaas wel te vaak de praktijk...) dat zelfs degenen die verantwoordelijk zijn voor het goede verloop van een wedstrijd niet bekend zijn met de reglementen.

Ik ben bij ERCE nu wedstrijd coorzitter. Voor de NK heb ik begrepen dat we daar mensen van de AMCA voor hebben. Ben die dag dus niet als wedstrijdleiding aanwezig.
Ben er als kijker.
Denk niet dat ik ooit nog met een nk mee doe zolang het niet goed geregeld is bij de NOMAC.
Maar goed dat staat er los van.
 
Dat snap ik en is geen probleem. Waar ik het niet mee eens ben is je stelling dat je, als je wel een keertje wedstrijdleider bent, vind dat je de technische bepalingen in het reglement niet hoeft te kennen. Als wedstrijdleider moet je die ook kennen.

Je opmerking over het al dan niet goed geregeld zijn van de zaken bij de NOMAC kan ik inkomen. Echter is dat in de context van de verantwoordelijkheden van de organisator van b.v. een wedstrijd die meetelt voor het NK (is niet de NOMAC maar de club) en de wedstrijdleider daarvan, als je de reglementen niet leest en uitvoerd kun je naar mijn mening niet naar de NOMAC wijzen dat "het niet goed geregeld is". Als de regels niet goed zijn (en daar zijn best de nodige discussies over te voeren) mag je de NOMAC daarop aanspreken. Als een organisatie en/of wedstrijdleider ze niet kent danwel niet (goed) uitvoerd, dan moet je toch bij de organisatie/wedstrijdleider zijn.
 
Krijgt de wedstrijdleiding geen cursus NOMAC? Klinkt ridicuul maar het lijkt me toch dat een organisatie van een wedstrijd aan bepaalde voorwaarde moet voldoen om een NK te organiseren? Het kunnen toepassen van het reglement lijkt me toch een belangrijke factor.

Het lezen van een reglement is iets anders dan het uniform kunnen toepassen er van. Dat lijkt me ook wel een taak van de NOMAC om toe te zien dat de regels wel juist geintrepeteerd worden. Gebeurt dit ? Mijn vraagstelling is puur uit intresse. Verder hou ik me buiten de discussie :-).
 
De NOMAC is bezig om zo'n cursus op te zetten voor de wedstrijdleiders. Deze is volgens mij al in een vergevorderd stadium. Maar hoe en wat weet ik ook niet.
 
Krijgt de wedstrijdleiding geen cursus NOMAC? Klinkt ridicuul maar het lijkt me toch dat een organisatie van een wedstrijd aan bepaalde voorwaarde moet voldoen om een NK te organiseren? Het kunnen toepassen van het reglement lijkt me toch een belangrijke factor.

En het omzijlen van reglementen kan ook prima door veel rijders gedaan worden dus waarom zouden wedstrijdleiders zich aan de regels houden....
Vergeet niet dat niet alles om de wedstrijdleiders draait, het gaat om de totale inzet van de club.

Alles op 1 lijn krijgen zal lastig worden, je zit al met verschillende softwarepakketten maar het feit dat de zaterdag een probleem is is al tijden bekend. Bij de Baanbrekers is dit ook bekend en is het gewoon moeilijk om mensen te krijgen die bv. de kantine open houden.

Maar ach.... De grootste club van Nederland had het afgelopen weekend ook een GP georganiseerd welke tot zaterdag geheel in de handen lag van alleen Hugo, waar zijn daar de vrijwilligers?
En dan om direct to the point te komen, wat is jullie inzet voor de club dan alleen lid zijn ?
 
Back
Top