Het brommer topic.

volgens mij rijd er nog maar weinig jeugd rond met legale brommers hoor:P. als ik een beetje rondkijk en vraag op school, hebben de meeste de prop of vario er wel uitgehaald.
dat je max. een 50 cc motor mag, vind ik zo gek nog niet hoor! als je bij een schakel hem ontgrenst, rijd je ook 80. dus zit kracht zat achter.
wat wil je dan, stel pubers al op een motor zetten op hun 16de?
maar jij vraagt wat de jeugd zo vet eraan vind? nou mijn vraag, waarom wou jij een brommer ;). moest je vast ook wel iets vet aan hebben gevonden, of niet? btw, dit is niet aanvallend bedoelt hoor ;).

gtz
 
Ik heb een Puch Maxi S. Moet je al die dames eens zien kijken als ik langs kom rijden. Veel beter dan die schakelpussys. Hoewel ik zelf ook graag een Honda mt 5 wil.

2ytzj1x.jpg
 
Hoezo...?

omdat je zonder remmen, zonder uitlaat, zonder een vrouw vriendelijk zadel en met een draadje in je handen zit om gas te geven... plus nog is als een beunhaas als op je afbeelding deruit ziet ( zo zie ik de mensen voor me die op zo`n ding rijden)

Dan vraag ik me af of dat negatief of positief is:p

nietteserieusnemen:hammer:
 
Ik ken zelf ook geen een jongere (16-20 jaar) die std rijdt!
het is gewoon saai:D
Ik rij wellis waar ook opgevoerd met m'n senda,en heb gister een paar sprintjes gedaan tegen een 70cc scooter.
Je moet gewoon weten wanneer je wel en niet hard kan rijden, ik ging opvoeren om lekker mee te kunnen rijden in het verkeer, en dat lukt nu aardig.
Verder ben ik nog bezig met een 70cc blok voor m'n aerox hier moet ongeveer 15 pk uitkomen, natuurlijk ga ik hier soms mee op de weg rijden, je moet je alleen kunnen beheersen, en ik zie dat sommige jongeren dat niet kunnen;)

@ peterjan: wat denken die meisjes dan?:D lekkerding of wat een gek:P??

Over het cross stuur gebeuren: ik moet het wel op m'n aerox hebben anders pas ik d'r niet op, en ik vindt het gewoon veel leuker d'r uit zien als al die std stuurtjes.
Ook heb ik achter een grotere veer d'r onder zodat het 'kontje' hoger staat.
 
Die chica's zijn er helemaal wild van.
Klopt zo rij ik, zonder uitlaat voor net een beter geluid. Gashendels zijn alleen maar onnodig gewicht. Remmen is angst dus hendels ook nergens voor nodig. Gas geven gebeurt door aan de kabel te trekken. Voor de oplettende kijkers;
-Wielen zitten niet vast.
-Ketting ligt er niet om.
Ballenkraker zadel is het zeker. Je leert vanzelf aan niet volgas over hobbels te gaan.
 
Haha nee man.

Heb m'n brommer helemaal uit elkaar gehad en opnieuw gespoten.Daarom staat ie er zo bij. Tien keer beter dan hoe ie eerst was.
2zt9aon.jpg


Toch wel leuk, 70 rijden met 50cc.
 
Vanochtend een Honda Dax gekocht:):).
kan hem pas volgende week ophalen maar ik heb toch nog geen rijbewijs.
Het is een blauwe met 4 versnelingen.

basVs
 
Met alleen de ring eruit?

kzal nog niet gaan lachen... scooter of schakel ?

Ja, een Aprilia SR factory uit 2007. Hier al gepost met een kneedown. Ik ben er alleen niet zeker van of er andere software toen nog in zat, maar ik meen van niet.
 
Laatst bewerkt:
injectie?

en met alleen de ring eruit win je zo`n 15 a 20 kmh.

dus 85 lijk me een beetje veel, voor een carb.
met injectie kan je veel meer klooien en anders afstellen.. voor de rest geen verstand van :P
 
Injectie ja. Ik heb het op film staan dat ik een Magaluti XTM die volledig ontgrenst is op topsnelheid eruit rijdt. Dat is dus wel een crossbrommer met 6-bak. Standaard gaat hij nu 60 km/h met ring erin, op de digitale teller kun je er dan zo'n 4 km/h aftrekken volgens de laserpaal.

Ik lach ook altijd als mensen zeggen dat kun scooter 90 rijdt, terwijl ik er met 80 km/h voorbij ging. Let wel, deze 82 km/h is gehaald met plat erop op een mooi geasfalteerde dijk. Maar met mijn rijstijl lag ik er ook meer op dan dat ik recht zat :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
15-20 is wel erg veel voor alleen de Varioring hoor....

Meer 5-10;)

Greetz,
Joram


Dan vergis jij je nogal daarin, en kheb het over de teller hea!

De vario zorgt voor alle actie.
De vario bestaat net als de poelie uit 2 helften met een schuin loopvlak. De vario kan in tegenstelling tot de poelie wel 'recht' uit elkaar. In de vario zitten de rollen, die duwen de twee vario helften tegen elkaar aan. Hoe harder de motor draait, hoe harder de rollen duwen. Bij een stationair draaiende motor duwen de rollen amper.


vario1.jpg

Bij een langzaam draaiende motor staat er geen kracht op vario. Als de snaar in de poelie naar buiten wordt geduwd dan wordt hij bij je vario naar binnen getrokken. De snaar begint zijn reis bij een laag toerental dus altijd vanaf het laagste punt in de vario, in het midden. Zie plaatje hieronder, links vario, rechts de poelie.
vario3.jpg



vario2.jpg

Stijgt het toerental, dan duwen de rollen de variohelften steeds harder tegen elkaar. Zodra op de vario meer druk komt te staan dan op de poelie, dan schuiven de vario helften tegen elkaar aan en wordt de snaar omhoog geduwd in de vario. In de poelie wordt de snaar naar binnen getrokken.
vario4.jpg
 
Injectie ja. Ik heb het op film staan dat ik een Magaluti XTM die volledig ontgrenst is op topsnelheid eruit rijdt. Dat is dus wel een crossbrommer met 6-bak. Standaard gaat hij nu 60 km/h met ring erin, op de digitale teller kun je er dan zo'n 4 km/h aftrekken volgens de laserpaal.

Ik lach ook altijd als mensen zeggen dat kun scooter 90 rijdt, terwijl ik er met 80 km/h voorbij ging. Let wel, deze 82 km/h is gehaald met plat erop op een mooi geasfalteerde dijk. Maar met mijn rijstijl lag ik er ook meer op dan dat ik recht zat :mrgreen:

ja maarja, met injectie dan ken je zoveel meer klooien vanwege de "software" dat erin zit. Je moest dan de zogezegde game boy aansluiten of weet ik het iets met de computer doen waardoor je de begrenzers deruit ken kicken je onsteking en inspuitactie kan versnellen waardoor je dus meer der uit kan halen?
 
Hee, dat zat vroeger in een Daf personenauto. Daar heette het "variomatic", en was dubbel uitgevoerd (voor ieder achterwil één). Halverwege jaren 50 denk ik.
Als er nou íets voor watjes was, dan was het wel díe auto...
Met het "pientere pookje". :mrgreen:
 
Back
Top