Het brommer topic.

Ik vind een BMX stuur ook echt 100% NIKS. Doet zo goedkoop aan....

Greetz,
Joram

Het moet je scooter staan... bij een Runner is het echt gewoon lelijk!

Aerox is nice,
SR metweleenmooie is nice.
speedfight mwa,
neos is zo vierkant.

enz. enz.

en kga mee met Jitze.

Klopt volledig. Is trouwens klein bier tegenover deze kerel...
70994a003cfa95f9f.jpg

JAJA! dat wiel staat gewoon stil! hij leunt gewoon op zijn knie en elleboog:hammer:

dat wiel staat echt wel stil daar:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou knap zijn als jij die zware machine zou willen tegenhouden zoals hier op de foto:lol:

Durf ik wel wat om te verwedden dat je dat niet lukt:p

Greetz,
Joram

Die BMX stuurtjes is idd niks, net zo lelijk:p

Die stuurtjes maken zo'n scooter 10x mooier!
Ze lijken trouwens niet eens op een BMX stuur omdat een bmx stuur veel hoger is...
Maar ik vind dat zo'n stuurtje de scooter er veel sportiever uit laat zien, dan zit er tenminste niet zo'n halve vissekom op je stuur, bovendien heb je niet meer van die grote meters want dan rij je of zonder meters of met een prachtige digitale meter:rolleyes:
Maar ach, ieder heeft zijn mening...

Trouwens mijn broer heeft nog een mooie Yamaha Aerox uit 2008 te koop staan (helaas niet met een sportstuur erop, maar dat maakt verder niet uit)...
Hij heeft 6500KM gelopen en hij wil er €1700 voor...
Dus als iemand nog interesse heeft, stuur effe een PBtje dan kan ik er wat meer over vertellen...

Ziet er mooi uit die monster energy stickers, toevallig was ik laatst naar een motorcrosswedstrijd geweest waar ze ook reden met deze stickers op hun crossers, alleen waren het als ik het goed heb kawasaki's...
Ik heb wel wat foto's gemaakt, misschien dat ik er ook nog 1 van die heb...
Die leek in ieder geval best veel op jou gephotoshopte model:P

heb even een photoshop gemaakt van hoe mijn brommer word :D

zo issie nu:

en zo moet hij worden:

verkoop.???

ik denk niet dat het de bedoeling is dat we hier ploffen gaan verkopen.
of het moet wat meer ,tussen de regels door zijn.

trouwens iedereen die nog 2 strepen aan de buitenkant heeft zitten van zijn achterband ,
gebruikt niet waarvoor hij betaald heeft.hihi

ik mag zelf graag een rondje rijden op mij zus haar yamaha aerox???150cc 4takt.

groeten wiebe.

yamaha aerox 150cc 4-takt bestaat niet voor zover ik weet. 100cc zou kunnen, maar het kan natuurlijk ook dat ze een andere yamaha heeft.

Het is lastig om een band helemaal gelijkmatig op te krijgen. Dat zou je alleen maar op circuits lukken. Mijn ritje naar school heen en weer bestond uit veel lange rechte stukken en weinig lekkere bochten.

Ik noemde al eerder dat ik op ML50 banden reedt. Deze waren bij mij met een half jaar versleten, maar ik verving ze pas iets later. Zodoende reed ik een keer in de sneeuw met een band waarvan de middelste 5cm glad was. Comfort was anders.

Overigens, ik heb hier nog een 17,5mm Dell'Ortho handchoke liggen voor de liefhebber. Hoe weinig te kosten en geeft net iets leuker geluidje en evt wat meer power.

Opvoeren van je brommertje is leuk, maar elke puber heeft een keer een goede les nodig om dat af te leren.

Zo reed ik altijd met mn ""zwaar" opgevoerde aerox scooter rond die zeker de 100 echte aantikte. Op een dag reed ik langs een 80km weg om de carburateur af te stellen (lang recht stuk voor juiste bougie kleur bij bedrijfstemperatuur). Ik was zo gefocust op deze snelheid om mijn Brommer "veilig" over het fietspad te sturen dat ik helemaal oom agent schuin achter me op de weg niet had gezien. Meteen toen ik moest remmen voor fietsers voor me reed hij door de berm, sneed me af en hield me aan. De scooter was in beslag genomen om hem te testen op vermogen. Na even bladeren door zijn handleiding kwam de agent in kwestie tot de conclusie dat de scooter meer dan 2KW moest hebben, hij reed tenslotte harder als de 76km per uur. Verder technisch onderzoek was niet meer nodig, ik mocht mijn weg vervolgen op de brommer.

Zijn praatje over de gevolgen en de hoge boete op die leeftijd, heeft me doen inzien dat er weinig leuks aan het hele opvoeren gebeuren was. Ik ben naar huis gereden, heb de snelle cillinder gedemonteerd, de uitlaat en alles. Orgineel gemaakt met iets meer vermogen om nog goed mee te komen in het verkeerd en heb zo nog een jaar rondgereden zonder ooit nog problemen te krijgen.

Ik ben blij dat ik toen die beslissing heb gemaakt, ik moet er niet aan denken dat er ooit een agent op de stoep bij mijn ouders staat om te vertellen dat ik niet meer thuis kom. Wat de agent die mij heeft aangehouden meerdere malen heeft moeten doen en dat als vreselijk ervaren.

Wat ik wel me de meeste eens ben een scooter die begrenst is rijdt niet goed. Deze maakt overtouren door de varioring, die de scooter eigenlijk belemmert in het bereiken van de goede versnelling. Als resultaat een hoger verbruik en meer slijtage. Verwijder deze dus wanneer mogelijk.

Om echt leuk te rijden zonder veel overlast te veroorzaken door herrie, kan je de scooter voorzien van een 70cc laagtoerige cillinder in combinatie met een orginele uitlaat en een 17,5mm carb. De scooter wint hiermee aanzienlijk in koppel. Dit resulteert in een vlotte scooter met een zeer gering vebruik. (zo haalde ik met 7 liter de 250km) Heel snel wordt de scooter er niet van (wel veel trekkracht) en kan dus redelijk "veilig"genoemd worden.

Ik ben het eens met het in dit topic eerder genoemde verhaal dat de jeugd niet meer kan opvoeren doordat er kant en klare oplossingen zijn. Dit vind ik zeker voor 90% van toepassing. Die doen maar wat zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik daar in tegen wist altijd precies wat ik deed en waarom ik dat deed. Het perfect afstellen was voor mij geen probleem. Het echt opvoeren door het veilen van uitlaatpoorten heb ik nooit hoeven doen, maar ik weet zeker dat wanneer er geen kant en klare oplossingen waren geweest ik me dit had kunnen leren en kunnen toepassen.

als we dan toch gaan verkopen, ik heb nog een speedfightje voor weinig

Laatst bewerkt:
Opvoeren van je brommertje is leuk, maar elke puber heeft een keer een goede les nodig om dat af te leren.

Zo reed ik altijd met mn ""zwaar" opgevoerde aerox scooter rond die zeker de 100 echte aantikte. Op een dag reed ik langs een 80km weg om de carburateur af te stellen (lang recht stuk voor juiste bougie kleur bij bedrijfstemperatuur). Ik was zo gefocust op deze snelheid om mijn Brommer "veilig" over het fietspad te sturen dat ik helemaal oom agent schuin achter me op de weg niet had gezien. Meteen toen ik moest remmen voor fietsers voor me reed hij door de berm, sneed me af en hield me aan. De scooter was in beslag genomen om hem te testen op vermogen. Na even bladeren door zijn handleiding kwam de agent in kwestie tot de conclusie dat de scooter meer dan 2KW moest hebben, hij reed tenslotte harder als de 76km per uur. Verder technisch onderzoek was niet meer nodig, ik mocht mijn weg vervolgen op de brommer.

Zijn praatje over de gevolgen en de hoge boete op die leeftijd, heeft me doen inzien dat er weinig leuks aan het hele opvoeren gebeuren was. Ik ben naar huis gereden, heb de snelle cillinder gedemonteerd, de uitlaat en alles. Orgineel gemaakt met iets meer vermogen om nog goed mee te komen in het verkeerd en heb zo nog een jaar rondgereden zonder ooit nog problemen te krijgen.

Ik ben blij dat ik toen die beslissing heb gemaakt, ik moet er niet aan denken dat er ooit een agent op de stoep bij mijn ouders staat om te vertellen dat ik niet meer thuis kom. Wat de agent die mij heeft aangehouden meerdere malen heeft moeten doen en dat als vreselijk ervaren.

Wat ik wel me de meeste eens ben een scooter die begrenst is rijdt niet goed. Deze maakt overtouren door de varioring, die de scooter eigenlijk belemmert in het bereiken van de goede versnelling. Als resultaat een hoger verbruik en meer slijtage. Verwijder deze dus wanneer mogelijk.

Om echt leuk te rijden zonder veel overlast te veroorzaken door herrie, kan je de scooter voorzien van een 70cc laagtoerige cillinder in combinatie met een orginele uitlaat en een 17,5mm carb. De scooter wint hiermee aanzienlijk in koppel. Dit resulteert in een vlotte scooter met een zeer gering vebruik. (zo haalde ik met 7 liter de 250km) Heel snel wordt de scooter er niet van (wel veel trekkracht) en kan dus redelijk "veilig"genoemd worden.

Ik ben het eens met het in dit topic eerder genoemde verhaal dat de jeugd niet meer kan opvoeren doordat er kant en klare oplossingen zijn. Dit vind ik zeker voor 90% van toepassing. Die doen maar wat zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik daar in tegen wist altijd precies wat ik deed en waarom ik dat deed. Het perfect afstellen was voor mij geen probleem. Het echt opvoeren door het veilen van uitlaatpoorten heb ik nooit hoeven doen, maar ik weet zeker dat wanneer er geen kant en klare oplossingen waren geweest ik me dit had kunnen leren en kunnen toepassen.
Ik ben het hier ook wel mee eens. Ik heb een paar maanden zwaar opgevoerd gereden. Gewoon op het rechte stuk gaat het heerlijk en voel je je veilig. In bochten en met nattigheid enzo heb je alleen maar last van je vermogen omdat je het niet goed kunt doseren.

Wat betreft afstellen om goed mee te komen met het verkeer: hier heb je echt geen 70cc giet voor nodig. Als je het standaard blok ontgrenst en een beetje afstelt trekt het prima op voor straatgebruik. Ook de snelheid ligt dan hoog zat.

wat betreft opvoeren. ik heb voor het serieuze opvoerwerk dankbaar gebruik gemaakt van de alu cilindertjes die fabrikanten heel mooi kunnen maken.
Maar ook had ik wat beunprojectjes waarbij ik weleens wat poorten omhoog heb gehaald, carbs uitgeboort / uitgevijlt enzo. Is ook wel erg leuk moet ik zeggen!

Het ziet er gewoon niet uit. Hele voorkant mooi qua design en dan zo'n dom plat stuurtje...

En ik heb er standaard al een elektronische teller enzo op:)

Greetz,
Joram

jaja... genoeg over dat stuurtje:rolleyes:
Ze blijven scooter`s aanbieden zeg:o:o zo kan je er natuurlijk een foto van bijplaatsen, daar ging het hier tenslotte over :mrgreen:

We gaan wel even een ander topic openen over het sport-stuurtje:p

Is niet echt de bedoeling om hier scooters aan te bieden, doe dat maar op MP, scooter-freaks of scooterforum...:)

Greetz,
Joram

AHA! het broertje van Thomas! ofzoiets is het..

Lars zijn ouwe wrak van een ditech ::mrgreen:
scheelt dat ik er niet bij was :sleepy:..

Back