Maarja, het blijft een kwestie van smaak.
maar ja dat zijn meningen he![]()
Jup, daarom zeg ik ook, smaken verschillen. ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maarja, het blijft een kwestie van smaak.
maar ja dat zijn meningen he![]()
Ik vind een BMX stuur ook echt 100% NIKS. Doet zo goedkoop aan....
Greetz,
Joram
Klopt volledig. Is trouwens klein bier tegenover deze kerel...
![]()
En met uit je nek lullen nog veel meer
Greetz,
Joram
Die BMX stuurtjes is idd niks, net zo lelijk
Die stuurtjes maken zo'n scooter 10x mooier!
Ze lijken trouwens niet eens op een BMX stuur omdat een bmx stuur veel hoger is...
Maar ik vind dat zo'n stuurtje de scooter er veel sportiever uit laat zien, dan zit er tenminste niet zo'n halve vissekom op je stuur, bovendien heb je niet meer van die grote meters want dan rij je of zonder meters of met een prachtige digitale meter
Maar ach, ieder heeft zijn mening...
heb even een photoshop gemaakt van hoe mijn brommer word
zo issie nu:
en zo moet hij worden:
Die stuurtjes maken zo'n scooter 10x mooier!
Ik ben het hier ook wel mee eens. Ik heb een paar maanden zwaar opgevoerd gereden. Gewoon op het rechte stuk gaat het heerlijk en voel je je veilig. In bochten en met nattigheid enzo heb je alleen maar last van je vermogen omdat je het niet goed kunt doseren.Opvoeren van je brommertje is leuk, maar elke puber heeft een keer een goede les nodig om dat af te leren.
Zo reed ik altijd met mn ""zwaar" opgevoerde aerox scooter rond die zeker de 100 echte aantikte. Op een dag reed ik langs een 80km weg om de carburateur af te stellen (lang recht stuk voor juiste bougie kleur bij bedrijfstemperatuur). Ik was zo gefocust op deze snelheid om mijn Brommer "veilig" over het fietspad te sturen dat ik helemaal oom agent schuin achter me op de weg niet had gezien. Meteen toen ik moest remmen voor fietsers voor me reed hij door de berm, sneed me af en hield me aan. De scooter was in beslag genomen om hem te testen op vermogen. Na even bladeren door zijn handleiding kwam de agent in kwestie tot de conclusie dat de scooter meer dan 2KW moest hebben, hij reed tenslotte harder als de 76km per uur. Verder technisch onderzoek was niet meer nodig, ik mocht mijn weg vervolgen op de brommer.
Zijn praatje over de gevolgen en de hoge boete op die leeftijd, heeft me doen inzien dat er weinig leuks aan het hele opvoeren gebeuren was. Ik ben naar huis gereden, heb de snelle cillinder gedemonteerd, de uitlaat en alles. Orgineel gemaakt met iets meer vermogen om nog goed mee te komen in het verkeerd en heb zo nog een jaar rondgereden zonder ooit nog problemen te krijgen.
Ik ben blij dat ik toen die beslissing heb gemaakt, ik moet er niet aan denken dat er ooit een agent op de stoep bij mijn ouders staat om te vertellen dat ik niet meer thuis kom. Wat de agent die mij heeft aangehouden meerdere malen heeft moeten doen en dat als vreselijk ervaren.
Wat ik wel me de meeste eens ben een scooter die begrenst is rijdt niet goed. Deze maakt overtouren door de varioring, die de scooter eigenlijk belemmert in het bereiken van de goede versnelling. Als resultaat een hoger verbruik en meer slijtage. Verwijder deze dus wanneer mogelijk.
Om echt leuk te rijden zonder veel overlast te veroorzaken door herrie, kan je de scooter voorzien van een 70cc laagtoerige cillinder in combinatie met een orginele uitlaat en een 17,5mm carb. De scooter wint hiermee aanzienlijk in koppel. Dit resulteert in een vlotte scooter met een zeer gering vebruik. (zo haalde ik met 7 liter de 250km) Heel snel wordt de scooter er niet van (wel veel trekkracht) en kan dus redelijk "veilig"genoemd worden.
Ik ben het eens met het in dit topic eerder genoemde verhaal dat de jeugd niet meer kan opvoeren doordat er kant en klare oplossingen zijn. Dit vind ik zeker voor 90% van toepassing. Die doen maar wat zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik daar in tegen wist altijd precies wat ik deed en waarom ik dat deed. Het perfect afstellen was voor mij geen probleem. Het echt opvoeren door het veilen van uitlaatpoorten heb ik nooit hoeven doen, maar ik weet zeker dat wanneer er geen kant en klare oplossingen waren geweest ik me dit had kunnen leren en kunnen toepassen.
Het ziet er gewoon niet uit. Hele voorkant mooi qua design en dan zo'n dom plat stuurtje...
En ik heb er standaard al een elektronische teller enzo op
Greetz,
Joram