Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey hier lars
ik kan nu eindelijk met mijn auto rijden maar heb nog een probleempje!!!!!!
als ik met de auto rij en ik rem slaat hij af en als ik mijn auto moet starten moet ik hem altijd op een verhoging zetten met 4 wielen van de grond, want als ik hem op de grond zet krijg ik hem niet gestart
ik denk zelf dat er iets met de koppeling is maar de weet ik niet zeker.
kan een van jullie mij misschien helpen
danke
 
Als de wielen bij stationaire loop flink draaien is het de koppeling. Gewoon eens de clutchbell loshalen en dan kijken hoe alles eronder er uit ziet.
 
Dag mensen,

Ongetwijfeld een domme vraag maar ik heb nog geen kans gezien om mijn motor in te lopen. Dat is opzich nog niet het probleem alleen ik probeer nu de carb af te stellen om hem de eerste keer te starten.
Veel gelezen: Vol gas, dan blazen en schroef bijstellen tot de lucht makkelijk doorloopt.
Daarna staat er (en nu komt het) om de tweede schroef in te stellen de carb 15% open te zetten.. Hoe moet ik dat nu voor me zien dan? Gewoon de carb een klein stukje open en opnieuw blazen?
 
Dag mensen,

Ongetwijfeld een domme vraag maar ik heb nog geen kans gezien om mijn motor in te lopen. Dat is opzich nog niet het probleem alleen ik probeer nu de carb af te stellen om hem de eerste keer te starten.
Veel gelezen: Vol gas, dan blazen en schroef bijstellen tot de lucht makkelijk doorloopt.
Daarna staat er (en nu komt het) om de tweede schroef in te stellen de carb 15% open te zetten.. Hoe moet ik dat nu voor me zien dan? Gewoon de carb een klein stukje open en opnieuw blazen?

De volgende keer is het misschien handiger als je de schroeven op zijn fabrieksafstelling laat. Want nu moet je weer naar de instellingen zoeken.
 
Ik kreeg de motor 2e hands en toen stond alles al dicht...:rolleyes:

Het is overigens prima voor mekaar gekomen! loopt als een tierelier.
 
Ah geweldig! Bedankt voor deze post.
Mijn auto blijft een tijd goed stationair lopen maar naar een tijdje wordt het toerental lager en slaat hij af (na z'n 20 seconden). Als ik het dus goed begrijp is moet ik dan waarschijnlijk mijn lage toeren sproeier iets verder dicht draaien. Ik had al geprobeerd om mijn stationair schroef iets verder dicht te draaien, dan slaat hij niet meer af maar maakt hij véél te veel toeren (wielen gaan dan ook ronddraaien).
 
afstelling carson stormracer 2,5 force

help ,,help,,ik heb mijn carson uitgeleend aan een vriend die wou er ff mee op het strand van texel rijden maar nu heeft hij met de afstelling geprutst en de auto ingelevert met alles dichtgedraaid.
het probleem is dat ik dus niet weet wat de standaart slagen zijn om weer open te zetten,,dus de fabrieksinstelling.
vooral om lucht en brandstof mengsel te regelen is een crime.
weet iemand de fabrieksafstelling van deze auto zodat ik vanaf daar weer kan gaan finetunen??? bij voorbaat dank
 
Begin met alle schroeven gelijk aan de rand van het omhulsel te zetten en de stationair op een kleine spleet (1 mm)
 
Ik heb mijn nieuwe motor nu helemaal afgesteld en hij loopt inmiddels als een zonnetje :D Hij loopt goed en stabiel stationair, en hij gaat inmiddels goed hard.
Alleen heb ik nog één klein probleempje en ik weet niet precies waar dit in kan zitten. Als ik heel even vol gas rij en vervolgens mijn gas helemaal loslaat (of rem) slaat mijn auto vaak af. Wanneer ik bijvoorbeeld half gas rij en mijn gas helemaal loslaat is er niks aan de hand dan gaat hij gewoon netjes terug naar een stationair toerental. Het gebeurt dus alleen maar nadat ik een stukje vol gas gereden heb. Iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe ik dit kan verhelpen?
 
Ik heb mijn nieuwe motor nu helemaal afgesteld en hij loopt inmiddels als een zonnetje :D Hij loopt goed en stabiel stationair, en hij gaat inmiddels goed hard.
Alleen heb ik nog één klein probleempje en ik weet niet precies waar dit in kan zitten. Als ik heel even vol gas rij en vervolgens mijn gas helemaal loslaat (of rem) slaat mijn auto vaak af. Wanneer ik bijvoorbeeld half gas rij en mijn gas helemaal loslaat is er niks aan de hand dan gaat hij gewoon netjes terug naar een stationair toerental. Het gebeurt dus alleen maar nadat ik een stukje vol gas gereden heb. Iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe ik dit kan verhelpen?

Stationair schroef iets indraaien, Als je nu remt duwt hij de carb volledig dicht waardoor die afslaat
 
Ik zit weer met een probleem.
Mijn savage X start goed maar de cabrateurschuif kan ik niet instellen op 1mm dus ik moet gas geven als ik hem wil starten maar dat lukt goed, maar als ik gas los laat slaat hij meteen af (logisch natuurlijk want hij krijgt geen lucht) maar ik kan hem niet instellen op 1mm dus weet iemand wat ik hiermee kan doen.
Het liefst natuurlijk niet naar de winkel gaan want dat gaat wel wat kosten, maar als er niks anders op zit zal ik dat maar moeten doen maar het liefst maak ik het zelf.
Dus tips Alsjeblieft.
 
Probeer je stationairschroef zo in te stellen dat de schuif niet beweegt als je remt. ( Uit stilstand, dus gewoon remmen. )
Wanneer je dat doet zorg er ook voor dat je trim in de neutrale stand staat..

Misschien dat je je probleem beter kan omschrijven ;)
 
Probeer je stationairschroef zo in te stellen dat de schuif niet beweegt als je remt. ( Uit stilstand, dus gewoon remmen. )
Wanneer je dat doet zorg er ook voor dat je trim in de neutrale stand staat..

Misschien dat je je probleem beter kan omschrijven ;)

Nou, ik kan het niet meer instellen dat als ik geen gas geef dat de lucht inlaat op 1mm staat dus als ik hem wil starten moet ik meteen al gas geven, maar als ik dan door de bocht wil gaan en ik laat gas los dan valt hij uit.
en natuurlijk ook als ik rem slaat hij af.
misschien heb ik het nu iets beter uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de stationairschroef toch wel even iets indraaien?

Maar haal je koppeling eens uit elkaar, daar kan ook je probleem zitten

(toch wel handig die zoekfunctie waar je de vele topics over dit probleem kunt vinden)
 
ik had vorige keer me hele moter uit elkaar gehaald omdat de moter scheef stond door een crash. en toen ik dat had gemaakt was ik een half uur bezig met afstellen?:mrgreen:
 
ik had vorige keer me hele moter uit elkaar gehaald omdat de moter scheef stond door een crash. en toen ik dat had gemaakt was ik een half uur bezig met afstellen?:mrgreen:

Ja, misschien meot ik mijn motor er ook maar eens afhalen.
maar ik ben al een paar dagen bezig met afstellen en het lukt nog niet.
De motor start goed maar als ik rem gaat de carborateur dicht en valt hij uit.
 
De stationair schroef even wat indraaien!
Dit is al zo vaak besproken hier en zelfs een paar posts hierboven nog door Roland1973 besproken.
Hoef je de motor er helemaal niet af te halen. Simpel een schroefje iets indraaien.

M.v.g. Mark.
 
Fascinerend hoe sommige forumleden hier telkens opnieuw zélf een andere oplossing voor hun probleem proberen te vinden. Vooral als het antwoord op deze pagina tot 3 maal toe (!) beschreven, uitgelegd en opgelost wordt.
Maar goed, Nitrocar zal waarschijnlijk minder gezegend zijn op intellectueel vlak? :p
 
De stationair schroef even wat indraaien!
Dit is al zo vaak besproken hier en zelfs een paar posts hierboven nog door Roland1973 besproken.
Hoef je de motor er helemaal niet af te halen. Simpel een schroefje iets indraaien.

M.v.g. Mark.

Dat lukt niet, het probleem blijft hetzelfde.
want als ik rem beweegt de gas servo mee en duwt hij de carburateur dicht.
 
Dan probeer het gashendeltje op de carb eens op en neer te bewegen (open en toe) en dan het schroefje in te draaien, want het schroefje moet natuurlijk wel in het juiste schroefgaatje kunnen pakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top