Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet om het een of ander hoor, maar kan deze sticky misschien worden opgeschoond en op slot gezet? Dan kunnen de diverse personen met leesproblemen rustig verder keuvelen in andere draadjes. Komt de leesbaarheid wel ten goede lijkt me zo.

Mgt 8,0

Hallo,

Ik hem een MGT 8.0, liep best goed bij eerste start, maar sloeg steeds af. Zelf dacht ik dat de brandstof een beetje oud was. Ik ben dus nieuwe gaan halen. En kon alleen coolpower ( rood ) 20% krijgen.

Nu heb ik dit er in zitten, auto start maar zodra je gas geeft slaat deze gelijk af.

Iemand misschien een tip voor mij.

BVD

Groeten John

Hallo,

Ik hem een MGT 8.0, liep best goed bij eerste start, maar sloeg steeds af. Zelf dacht ik dat de brandstof een beetje oud was. Ik ben dus nieuwe gaan halen. En kon alleen coolpower ( rood ) 20% krijgen.

Nu heb ik dit er in zitten, auto start maar zodra je gas geeft slaat deze gelijk af.

Iemand misschien een tip voor mij.

BVD

Groeten John

Laat je glowstarter er wat langer op zitten tot de motor een beetje warmer is. Draai ook niet meteen helemaal je gas open dan verzuipt hij meteen omdat hij nog erg rijk staat.
Lukt het dan nog niet draai dan je hsn (hoofdsproeier) 1/8 in, dus met de klok mee (armer)

Hey allemaal, ik ben bezig met het inrijden van mijn motor, maar ik heb hier wat problemen mee. Ik weet inmiddels wat voor narigheden bij het inlopen kunnen voorkomen. Maar nu even waar ik mee zit: Ik kan de motor wel gewoon starten. Ik heb alle schroeven erg rijk gezet (en ze staan afgesteld volgens de handleiding). Als hij aan gaat komt er dan ook wat sputters nitro uit de uitlaat. Maar het probleem is dat hij als een dolle toeren maakt en dan na 2 seconden weer uitvalt. Dit gebeurt iedere keer weer als ik hem probeer te starten. Owjah, hoe lang blijft nitro goed? want zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk staat je LSN ( Die dikke schroef die ligt ) veeeels te arm..
Probeer hem eens Flush te zetten ( De schroef gelijk met de behuizing ) Dit is bij veel auto's van toepassing ;)

Succes

Waarschijnlijk staat je LSN ( Die dikke schroef die ligt ) veeeels te arm..
Probeer hem eens Flush te zetten ( De schroef gelijk met de behuizing ) Dit is bij veel auto's van toepassing ;)

Succes

Bedankt voor de tip, maar hij staat al flush. Zoals ik eerder zei: Ik heb alle naalden volgens de handleiding van de motor gezet. Dus dat is niet het probleem.. denk ik. Woont er misschien iemand omgeving Leiden (zuid-holland) die mij wil helpen? Alle tips zijn erg welkom.:D

Als het een offroad is kun je morgen wel ff richting Hoek van Holland komen , hebben dan een meeting ;)

Wil ik je wel ff helpen hoor... Gaat altijd makkelijker als je de auto voor je neus hebt i.p.v. via het forum ;)

Ik weet niet of dat vaker voorkomt / niet normaal is maar ik had ook een hopeloos probleem met mijn LSN van mijn Kyosho, alles volgens de handleiding gedaan en ik kreeg hem echt maar niet aan..

Na veel ge-forumd te hebben heb ik de schroef eens flush gedaan en hij liep als een zonnetje..

Maar ik sta er niet op de neus bij dus ik weet het zo ook niet. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar als ik me niet vergis heb ergens ooit iets gelezen over koppelingsschoentjes die niet meer goed waren met dit probleem als gevolg. Maar zoals ik al zei weet ik dit niet zeker !

Als het een offroad is kun je morgen wel ff richting Hoek van Holland komen , hebben dan een meeting ;)

Wil ik je wel ff helpen hoor... Gaat altijd makkelijker als je de auto voor je neus hebt i.p.v. via het forum ;)

ah dat komt goed uit. Het hier dus om een Truggy dus dat kan wel. Ik weet niet of ik kan,omdat mijn vader mij moet brengen en het is niet erg dichbij. Maar misschien is het wel handig als ik weet waar die meeting gehouden wordt, voor als ik toch wel kom. alvast bedankt

Bedankt voor de tip, maar hij staat al flush. Zoals ik eerder zei: Ik heb alle naalden volgens de handleiding van de motor gezet. Dus dat is niet het probleem.. denk ik. Woont er misschien iemand omgeving Leiden (zuid-holland) die mij wil helpen? Alle tips zijn erg welkom.:D

Sassenheim ook goed ?
Ben morgen alleen in Utrecht aan het racen.....

Sassenheim ook goed ?
Ben morgen alleen in Utrecht aan het racen.....

Sassenheim, dat is niet zo ver weg van hier. We kunnen wel via PM een afspraak maken.

@Savage Picco: Ik zou graag naar die meeting willen gaan, maar dat komt morgen niet goed uit, maar toch bedankt voor het aanbod.

Hou de site maar in de gaten . er is sowieso 1 keer in de maand een meeting..

De volgende (met vaderdag) is een hele leuke :!: Staan we op de Emmaboulevard tussen de Amerikaanse auto's tijdens Sunset Boulevard :mrgreen:

Erg druk :!: maar ook erg leuk altijd ... Zou dan zeker proberen je pa om te lullen , kan hij naar de amerikanen kijken , ma shoppen en jij rondraggen ;)

Kan iemand die geen ervaring heeft met het afstellen, ook die lagetoerensproeier regelen? of Kan ik dan beter alleen aan de hoofdsproeier en stationair sproeier verfijnen en dan de lagetoerensproeier op fabrieksinstellingen laten staan?

In het begin zou ik niet aan de LSN draaien omdat deze nogal drastische verandering in je afstelling doet..

Laat deze eerst op fabrieksstand zijn, maar wanneer je helemaal tevreden bent over je stationair toerental en je alles hebt ingelopen kun je pas kijken naar je LSN..

( Deze regelt de brandstof toevoer op de midden-toeren en het stationair toerental )
Komt je auto moeilijk weg met veel gesputter maar loopt deze op de top toeren heel soepetljes en strak ? Probeer dan je LSN wat armer te zetten )

Succes

Het kan geen kwaad om deze gewoon eens per kwart slag te verdraaien om te kijken wat het doet, werkt het niet zoals je wilt dan gewoon die kwart slag weer terug zetten. Meestal is de fabrieksinstelling redelijk goed maar het kan altijd beter.

C-2) De instellingen van de motor zijn afhankelijk van de omstandigheden:
De instellingen van de carburateur zijn afhankelijk van vele omstandigheden zoals het weer, de gebruikte brandstof, de gloeiplug en de gebruikte uitlaat. Als één deze condities veranderd is (het weer...) dan moet je de motor weer opnieuw fine-tunen. Voordat je begint, en de motor start, draai dan ALTIJD eerst de hoofdsproeier (main needle) 1/14e tot 1/12e slag verder open (tegen de klok in) en stel de hoofdsproeier opnieuw af na het rijden op het circuit…..

is het dan juist dat ik hieruit begrijp dat je dus elke keer dat je gaat rijden je even kleine aanpassingen doet aan de sproeiers. is dat juist?

Hoeft niet altijd..
Maar in hele afwisselende periodes met zon en mist etc ( Warmte en vocht dus :rolleyes: ) kan het wel schelen in je afstelling..

Soms moet ik de ene dag de sproeier wel een halve slag veranderen en de andere dag niet.. ( Altijd afstellen als je motor op bedrijfstemperatuur is ! )

Dus ja, je moet de sproeier elke keer wel veranderen als je gaat rijden maar dat maakt het ook wel weer leuk ;)

ok. nog een vraagje moet je eerst je motor inlopen voordat je hem kan afstellen?

Inlopen is een proces als je de motor koopt, dat is zo'n 7 tankjes gemiddeld..
De bedoeling van inlopen is de cilinder passend maken aan de zuiger, niet meer niet minder..

Als je de volgende keer nadat je hem hebt ingelopen weer gaat rijden is het een kwestie van brandstof erin paar keer gas geven en hij is na 30-40 seconden warm genoeg om hem in de tweede versnelling te jagen..

Inlopen is eenmalig en van te voren warmlopen moet altijd !( Als je die twee dingen doormekaar hebt gehaald )

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back