Montageverslag SebArt Angel S50

De oogjes zijn wel heel klein geworden van Nando.

IMG_6176.jpg


Voor meer foto's.
F3A Oss.

Groeten Han.
 
Nog 2 foto's,

Zo zie je niet dat ie stuk is:cool:
100_3153.JPG


Ik was het kleinste toestel in de B, en met alle vliegers die dag samen valt ie in het niets.
osssssssss_38_.JPG


Net gewogen, de nieuwe is 2624g vliegklaar, of zoals het bij de fabrikant en winkels staat, 2074 zonder accu (2200g is opgegeven).
De oude was 2138g zonder accu, 64g verschil. Komt door de bec, maar motor motage is heel iets zwaarder geworden, alu ipv gfk. en de landingsgestel reparatie heeft ook wat gewicht gekost natuurlijk.

Straks alle schade en reparatie foto's
 
Is ie nog heel? Toen ik je na de wedstrijd bezig zag; dacht ik nog, zei ik ook, "die is straks weer kapot". Met je wedstrijdkist geen capriolen uithalen ;)
 
Jahoor!

Nog even de instellingen veranderd, hoogteroer nog veel minder, 140 is vol, hij zit nu op 30, 22% van de resolutie heb ik over op hoogteroer :oops:.

En er zijn wat in-flight foto's gemaakt door Robin,:-D.

Hier wat oude foto's.

De nieuwe kist voor de crash.

Op de stoel
Angel%2044%20cockpit%20op%20stoel.jpg



Angel%2045%20cockpit%20gerepareerd.jpg


Dit ging kapot tijdens de bouw, geen idee waarom.
Angel%2046%20kapotte%20draadeind.jpg



Regelaar was nog goed, die van de Quicky niet maar de bec daarvan nog wel. Dus die over gezet (de nieuwe is ondertussen binnen).
Angel%2047%202%20regelaars.jpg


Motorplaatje van alu, was bij de vorige cfk. Deze gaten klopte wel direct maar moest voor de Quicky al uitgeboord worden.
Angel%2048.jpg


Vlak voor de crash.
Angel%2049%20voor%20de%20crash.jpg


Stuk,
Angel%2050%20stuk.jpg


Wat verder open moeten maken.
Angel%2051%20verder%20open.jpg


Cfk plaat aan de eene kant
Angel%2053%20cfk%20plaat.jpg


Matje aan de andere kant.
Angel%2052%20matje.jpg


Angel%2054%20inslagmoeren.jpg


Neus lijm tussen gedaan en met fohn laten drogen (al tijdens het roeren de fohn erop).
Angel%2055%20neus%20drogen.jpg


Vleugel weggepeld, beetje sec lijm erin en niemand die wat ziet
Angel%2056%20vleugel.jpg


Wel een erg mooie constructie :worship:
Angel%2057%20mooie%20constructie.jpg
 
Neehoor, dit waren oude foto's die ik voor de wedstrijd al had genomen.

Enne, Gefeliciteerd met je Heli brevet!
 
Nog even de instellingen veranderd, hoogteroer nog veel minder, 140 is vol, hij zit nu op 30, 22% van de resolutie heb ik over op hoogteroer :oops:.
Dan zou ik toch maar met je servo armlengte /roerhorns gaan spelen, 20% resolutie is niet echt lekker sturen....
Gaat zo een groot deel van je servo preciesie verloren :-(


Ik zorg altijd dat ik nooit onder de 80/90% kom, liefst alles op 100%
 
Dat was de bedoeling ook, er komen 2 ballinks aan de servohevel.
Maar 100 kan niet, ik denk iets van 75%, een snap/tollvlucht stand met meer uitslag lijkt mij wel nodig eerst maar eens wat meer vliegen met de minuscule uitslag.
 
Nou Vandaag mijn angel s50 in gevlogen .
vliegt super.
Setup
Hacker A50-16s.
Prop 16x10.
Hacker Master Basic 70 SB.
6S 4000 Zippy.
Op hoogteroer en richting Futaba Digital S 3152.
Op rol 2x Futaba Digital S 3150.
angels50050Small.jpg

angels50049Small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat doet SebArt toch echt heel netjes, daar kunnen veel fabrikanten een voorbeeld aan nemen. SebArt geeft een gewicht zonder batterij op van 2200 gram. Nando komt lager uit en als ik van jouw gewicht het gewicht van een gemiddelde 6S zippy 4000mAh lipo aftrek, kom ik er ook onder. Mijn WindS wordt ook lichter dan opgegeven.

De eerste fabrikant die ik meemaak waarbij de toestellen lichter uitvallen!
 
:evil:



Tapeje achter de cockpit vergeten, hij ligt nu in voorne putten ergens in de bomen.

Ik wou even mijn devinitie van een blender laten zien, shockyfly, peter stond naast me.
Begon heel erg hoog verticaal naar beneden, gas dicht, langzaam rollend wat steeds sneller ging, rustig in de tipson welke steeds extremer ging (ondertussen dikke 100m verticaal) gas erbij voor de wat extremere tipspin, toen op het moment dat ik de aileron beweging om hem maar een inverted flatspin te krijgen wou maken vloog hij eraf.
Het was gewoon iets te veel snelheid, met een tapeje was het goed gegaan. Landen daarna ging alleen makkelijker, slippen was niet meer nodig met de extra weerstand.

Dus dat word even niet vliegen. (Kan pas besteld worden als stufi binnen is.:()
 
Tapeje achter de cockpit vergeten, hij ligt nu in voorne putten ergens in de bomen.

Toch hoor ik het wel erg vaak van SebArt arf'jes, die cockpit blijft een zwak puntje....

Kun je niet iets tijdelijks maken zodat je gewoon door kan vliegen?
 
Tja, opzich zou dat met wat moeite kunnen, piepschuim ofzo.

En bij mijn 1e is het ook gebeurt, vandaar dat ik het tapeje er normaal gesproken over deed.
Komt nog een goed systeempje voor. Bij de wind is het iig niet mogelijk, de arfjes worden steeds verbeterd. :D
 
2 Extra bedoel je, boven de 2 (paar) die er nu al inzitten?

Ik zat meer aan een systeem ipv de magneten te denken, wel met magneten maar niet zo koud op elkaar, met de gedacht van gewicht.
Maar ik blijf vergeten dat het een F3A kist is en ik best wat extra mag hebben...
 
Gewoon even een schroefje of canopy latch ergens neerzetten. Ook bij een 3D kistje zul je die 5~10 gram niet gaan merken hoor.
 
Back
Top