Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Uiteraard, maar het is vooral uitproberen. Een 26cc kan goed lopen op een kleine, en een 30cc op een grote;)

Net zoals afstellen, maar dan met je uitlaat!

Greetz,
Joram
 
Ik denk toch maar Dominator uitlaat voor mijn baja...

Joram, dankje ik had eens niet goed gekeken.

De dominator is een goede uitlaat lekker veel vermogen en een vrij hooge topsnelheid.
Alleen de bevesteging gaat vaak wat moeizaam maar als hij er eenmaal op zit zal je er een hoop plezier van hebben.
 
De dominator is een goede uitlaat lekker veel vermogen en een vrij hooge topsnelheid.
Alleen de bevesteging gaat vaak wat moeizaam maar als hij er eenmaal op zit zal je er een hoop plezier van hebben.

@ Tja of die bevestiging breekt af bij een koprol,dat is wel jammer van die pijp maar voor de rest zijn alle Dominators top,gr.Dr.Dre.:cool::cool:
 
Ik had even een klein vraagje. Wie heeft tips voor mij om mijn Baja "bomb-proof" te maken?
Ik heb zelf al Darksoul cardan assen besteld en WSE spul.

Iemand nog meer tips hiervoor? Of misschien eigen ervaring?
 
Ik heb nu zelf Dark Soul cardanassen besteld. RPM draagarmen lijken me ook zeer bashproof.

Dat soort artikelen zoek ik dus :P Een bijna onverwoestbare Baja maken =)
 
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor Baja 5b ss en nou ben ik deze tegen gekomen : HPI Baja 5B SS kit with complete RC, 1 pce. SO - Hobbythek RC-Car-Online

Nu is mijn vraag zijn er dan nog dingen die mist, of beter anders zou moeten/kunnen?

Mvg Tom

Ik zou de standaard 2schoens koppeling vervangen door een instelbare teflon koppeling. Kost je wel 90 euro maar veel langer plezier van dan elke keer weer nieuwe schoenen voor je koppeling te kopen. En het voordeel is dat ie ook nog eens instelbaar is :)
 
Ik zou de standaard 2schoens koppeling vervangen door een instelbare teflon koppeling. Kost je wel 90 euro maar veel langer plezier van dan elke keer weer nieuwe schoenen voor je koppeling te kopen. En het voordeel is dat ie ook nog eens instelbaar is :)

maar is die zenderset die er bij zit ook iets? maar met dit merk heb ik totaal geen ervaring
 
Zou m ook ergens anders bestellen, hij kost hier in de winkel 995 ( en is misschien niet eens de goedkoopste ) ipv 1079 daarzo.

Verdiep je eens in het merk, en kijk wat er zoal te koop is ervoor en wat er beter kan.

Ik rij zelf met de standaard zenderset ( zit ook een failsave in namelijk ) en heb er geen problemen mee, maar je kan ook voor de spektrum serie gaan.

Elcon koppeling schijnt wel echt een must te zijn, de standaard zijn zo op!
 
Elcon koppeling schijnt wel echt een must te zijn, de standaard zijn zo op!

'Schijnt een must te zijn' zeg je, jij rijdt nog met de originele?
En zo ja, hoe lang al?

Op mijn 5T heb ik ook nog de originele, maar ik heb nog maar een tankje of 6 gereden. Ik kan in ieder geval niets merken. Na het volgende tankje haal ik de boel eens los om alles goed te kunnen controleren.
 
nee ik rij ook met een elcon koppeling, hij zat er bij mij al op.
Maat van me had een originele en die vrat ie elke keer op ( gepoorte 26cc rear dominator en ruige rijstijl ) en sinds hij die elcon koppeling heeft nooit meer problemen gehad.
 
Standaard koppeling heeft als nadeel die ellendige schoenen, slijtage ervan valt reuze mee, alleen laten ze nogal snel los...

Greetz,
Joram
 
Standaard koppeling heeft als nadeel die ellendige schoenen, slijtage ervan valt reuze mee, alleen laten ze nogal snel los...

Greetz,
Joram

Het is wel de 'getunde' versie he, die met het rode veertje (8000 rpm clutch)
bedoel je deze, of de andere?
 
Back
Top