Traxxas SLASH topic

jha coole body he! vind ik ook..erg mooi die beetle! (zou je haast een slash voor gaan kopen..Haha!) Waar gaan julie altijd rijden dan?? :D

Groetjes Timo! :D
(PS: De Beetle in Redbull uit voering..Mhoehaha..de ultume comby!!!) ;)
 
Net voor het eerst sinds zaterdag me slash weer in handen gehad. Ik dacht ik laat em effe uit. Hoor ik bij het wegrijden een soort "kraak" geluid bij de motor vandaan komen (meer crunch dan kraak eigenlijk)

Ik kijken, maar zag niks bij de assen waar het geluid vandaan leek te komen. WD40 in de assen gespoten, werd het ietsje minder, maar het bleef aanwezig. Diff cover eraf gehaald, en ja hoor, TOCH nog zand er in.. Schoon gemaakt en ingespoten met wd40, en nu is het minder dan voorheen, maar ik blijf het nog ergens vandaan horen komen.

Meer mensen met die ervaring, en nog belangrijker.. kan het kwaad?
 
Een krakend, piepend, schurend, crunshed geluidis natuurlijk nooit goed.
Zand bestaat uit hele kleine steentjes en vaak zet zich zo een steentje tussen de tandjes van je tandwiel. Kijk hier eens goed na, vaak even met een kleine schroevedraaiier het steentje weg peuteren.

Ook niet zomaar een berg WD40 of siliconenspray erop spuiten, dit spul heeft toch een klevende werking.
Spoel eerst alles schoon met bijvoorbeeld lauw water en wrijf met verf kwast het zaakje schoon. Let goed op met je electronica !
Na dat alles droog is kun je wel WD40 of siliconen spray gebruiken.

Het kan ook zijn dat je motor iets verschoven is of een schroefje los getrild.
Bij gasgeven neemt dan je pinion (kleine motor tandwiel) neemt dan niet de spur (het grote tandwiel) mee.
 
Het kan ook zijn dat je motor iets verschoven is of een schroefje los getrild.
Bij gasgeven neemt dan je pinion (kleine motor tandwiel) neemt dan niet de spur (het grote tandwiel) mee.

dat heb ik ook steeds dat de moter los gaat vooral met het bashen

mijn brushless moter zit met inbus schoefjes vast

elke keer draai ik ze stevig vast maar iedere keer gaan ze weer los

wat kan ik hier aan doen?????
 
ik denk dat ik, voor ik nog es met hem ga rijden, hem even een poetsbeurtje geef. Had hem zaterdag al afgespoten, maar blijkbaar is dat nog niet genoeg geweest. Ik denk dat ik es voorzichtig ga kijken voor een compressortje , dat scheelt al een hoop :D
 
En al een status update of zo gehad van liquid rc?
Enig zicht op levertijd? Want via de traxxas site/forum kwam ik ook daar terecht en bestelde vandaag voor de slash 2 motor tandwielen, een 90t spur, en ik vond er heel goedkoop een oude tamiya tl01 tandwielen set, voor mijn 4wd 'hai bo xing' met 550 motor truck!!

Vandaag binnen gehad, op de verpakkingen stonden (veel) hogere prijzen dan in de webshop v.w.b. de 5 niet-metric zeshoek- in- bus schroevendraaiers van dynamite, de tl01 gearing set,en de 90 t spur.

De verzendkosten die ik betaalden waren onder de euro, maar op dikke net-niet-brievenbus post enveloppe stond een stamp van 9 dollar !!

Ik heb dus niks te veel betaald, maar hoop ook weer niet 'dat ze zichzelf bestelen'. . .

Man wat blaast de slash met LRP 11x 7,5 t op timing 2 en een 16t pinion op 90t spur !
De achter banden bollen al aan de grond in het gras binnen 2 meter! :cool:
En dat met een 6 cell 4000 mah pack (wel gesoldeerde deans t pluggen en goede, korte, kabels)
 
Of goede inbusboutjes nemen met kop, knapt ie ook niet af aan de bovenkant:-D

814130_BB_00_FBEPS.jpg
 
Laatst bewerkt:
traxxas days MVB

Hallo,

Even ter herinnering 5 juli bij MVB traxxas dag.

Traxxas Days Klasses:
  • Stock Slash: Ideale klasse voor beginners en gevorderden. Standaard uit de doos en racen!
  • Pro Slash: Voor rijders die iets meer power in hun Slash hebben.
  • Rookie Offroad: Bedoeld voor beginnende rijders die eens op een circuit willen rijden. Iedereen met een Bandit, Rustler, Stampede of Slash kan meedoen.
  • E-Revo/ E-max: Deze klasse wordt alleen op 16 augustus verreden op de MVW in Purmerend.
Reglementen:
Stock Slash: Standaard auto uit de doos zonder modificaties aan onderdelen. Gebruik van eigen zender/ontvanger en servo is toegestaan. Ook mag de originele stekker vervangen worden voor iets anders. Auto moet gebruik maken van de standaard motor en banden. Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase Lipo
Pro Slash: De slash mag voorzien worden van een snellere motor en regelaar. Banden moeten standaard blijven en auto mag voorzien worden met Traxxas option parts. Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase Lipo
Rookie Offroad: Deze klasse is bedoeld voor beginners die eens op een circuit willen rijden. Er kan met de volgende modellen gereden worden: Bandit, Rustler, Stampede, Slash . Er zijn verder geen beperkingen zodat iedereen in deze klasse kan meedoen.
E-Revo/ E-max: Geen beperkingen.. Elke E-revo en E-Max kan meedoen.. Ongeacht welke motor/regelaar, banden, enz.. Deze klasse wordt alleen op 16 augustus verreden op de MVW in Purmerend.
Inschrijven:
Inschrijven kan door op de onderstaande link te klikken. Vul hierna het inschrijf formulier in en je kan meedoen aan de Traxxas Days. Inschrijven kan tot de woensdag voor de wedstrijd.
Inschrijfgeld bedraagt 5 euro.
Om 8:30 gaan de circuits open en vanaf 9 uur kan er aangemeld worden.
Rond 17:00 zal de prijsuitreiking plaatsvinden.
mvbracing@hotmail.com
Dus Slash rijders tot 5 juli
 
Vandaag de slash even uitgelaten bij MBS in geulle. Anderhalf uurtje gereden en het karretje zat weer van onder tot boven onder de modder :D

Hebbn jullie ook dat hij bij de voorwielen tegen je kap "aanloopt" als je een sprong maakt? Soms staat hij bij mij bijna acuut stil hierdoor. Ik heb al de grootste spacer op de veren gezet voor, maar hij doet dat nog steeds.
Nadeel is dat hij voor nu wel erg hoog staat als ie niet rijdt ..

Hoe maken jullie hem eigenlijk schoon? ik heb hem de afgelopen keren afgespoten met de tuinslang, maar de eigenaar van de zaak raadde me dat erg af. Een compressor heb ik niet, en ook dat is me al afgeraden. Met een borsteltje blijft dan nog over, maar dat is haast onbegonnen werk, niet?
 
Ik heb hier toch nog wel wat vragjes over.

Ik heb een Lipo maar deze is niet voorzien van een hardcase. Mag ik toch meedoen.
Ik heb mijn eerste achterbanden al kaal gereden. Mag ik er ook andere op zetten? Het gaat dan om de Pro klasse.
Moeten alle tuning parts van het merk Traxxas zijn?
Mag er een stabi op de wagen zitten?

Alvast bedankt Tim

Hallo,

Even ter herinnering 5 juli bij MVB traxxas dag.



Traxxas Days Klasses:
  • Stock Slash: Ideale klasse voor beginners en gevorderden. Standaard uit de doos en racen!
  • Pro Slash: Voor rijders die iets meer power in hun Slash hebben.
  • Rookie Offroad: Bedoeld voor beginnende rijders die eens op een circuit willen rijden. Iedereen met een Bandit, Rustler, Stampede of Slash kan meedoen.
  • E-Revo/ E-max: Deze klasse wordt alleen op 16 augustus verreden op de MVW in Purmerend.
Reglementen:
Stock Slash: Standaard auto uit de doos zonder modificaties aan onderdelen. Gebruik van eigen zender/ontvanger en servo is toegestaan. Ook mag de originele stekker vervangen worden voor iets anders. Auto moet gebruik maken van de standaard motor en banden. Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase Lipo
Pro Slash: De slash mag voorzien worden van een snellere motor en regelaar. Banden moeten standaard blijven en auto mag voorzien worden met Traxxas option parts. Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase Lipo
Rookie Offroad: Deze klasse is bedoeld voor beginners die eens op een circuit willen rijden. Er kan met de volgende modellen gereden worden: Bandit, Rustler, Stampede, Slash . Er zijn verder geen beperkingen zodat iedereen in deze klasse kan meedoen.
E-Revo/ E-max: Geen beperkingen.. Elke E-revo en E-Max kan meedoen.. Ongeacht welke motor/regelaar, banden, enz.. Deze klasse wordt alleen op 16 augustus verreden op de MVW in Purmerend.
Inschrijven:
Inschrijven kan door op de onderstaande link te klikken. Vul hierna het inschrijf formulier in en je kan meedoen aan de Traxxas Days. Inschrijven kan tot de woensdag voor de wedstrijd.
Inschrijfgeld bedraagt 5 euro.
Om 8:30 gaan de circuits open en vanaf 9 uur kan er aangemeld worden.
Rond 17:00 zal de prijsuitreiking plaatsvinden.
mvbracing@hotmail.com
Dus Slash rijders tot 5 juli
 
Back
Top