Traxxas SLASH topic

Als je veel op asfalt rijdt en je probeert veel wheelies te maken krijgen die assen veel klappen te verduren , op een gegeven moment komt er speling op de assen en begeven ze het , bij de een wat vlugger als de ander natuurlijk.
Wij rijden hier met 3 Slashes en 2 daarvan BL en die hebben allebei al de assen gebroken gehad. :(

Maar de Slash parts zijn zo goedkoop dat je een setje op voorraad kunt leggen :mrgreen:

Nee, zit een keurige cut-off op en die werkt ook. Had in eerste instantie een willekeurige stickpack van mijn tafel gepakt. Die bleek dus vrijwel leeg. De ESC schakelde keurig de cut-off in. Daarna ander pack. Zat een fractie meer in. 10 Meter gereden en weer de cut-off. Begon eerst aan mezelf te twijfelen. Toen maar de lipo geladen (mijn eerste keer). Eerst veel soldeer werk om overal stekkers aan te zetten. Laadkabel van lader naar balancer (4 stekkers), een stekker aan de kabel naar de lipo en een stekker aan de ESC. Maar het laden ging goed (handleiding erbij). Eerst in de straat de stenen er zo'n beetje uitgereden. Toen maar even het gras op. Tering.....

Reed met een 23T pinion en de standaard spur. Motor was aardig warm, maar niet extreem. Lipo was lauw. ESC niet gevoeld, maar het is niet afgeslagen geweest. Dus dat ging wel goed. De cut-off goed zien werken. Het schakelt eerst terug naar 50% voor een korte tijd (precies genoeg om van het veldje naar huis te hobbelen) en daarna ging ie uit.

scheelt , rij zelden op asfalt en ben al helemaal niet een wheelyman:);)
reserve setje ligt al wel op de plank......;)

hier nog een.. ik heb nog geen enkele as gebroken, ook merk ik nog weinig van speling.
Mijn slash weet dan ook niet wat asfalt is, heeft ook nog nooit de 23T pinion gezien, en wheely's dat is iets motorfietsen, niet voor auto's

ben toch niet naar megadrom gegaan omdat ik me niet zo heel lekker voelde vanochtend,heb voor geulle gekozen bij mbs racing.klein baantje,maar als er genoeg mensen zich aanmelden,word de baan uitgebreid.dus iedereen in t zuiden, meld je aan dan komt er ook snel een mooie baan! Ik ga mijn volgende pack leeg rijden :)
Posted via Mobile Device

Hehe, ik was ervandaag ook. Leuke baan is dat he.

Vind het wel leuk zo'n semi-prive baantje waar je rustig kan rijden. Nouja.. de rijders hebben het rustig dan he.. de karretjes knallen behoorlijk op die baan. Heb me er prima geamuseerd en genoeg accu's leeg gereden om de rest van de avond het ene na het andere piepje aan te mogen horen.

Wel toen ik thuis kwam de slash flink af kunnen spuiten. Wat niet zo slim was, aangezien de wheely king er naast stond. Die begon ineens flink te roken. De accu zat er nog op aangesloten, en nu is me esc dus f*ed..

lesje voor de volgende keer: HPI wheely kings zijn niet waterproof..

Ik heb de slash ook zeker niet voor wheely's maarja had voor het eerst lipo erin en wou dus ff zien wat het op straat deed. Pakte dus verkeerd uit en het brak maar zal idd die metalen bestellen deze week hopen dat die langer leven!

traxxas heeft ondertussen weer een nieuwe body uitgebracht, volgens mij is de achterkant ook iets gewijzigd.

hier de jerry whelchel uitvoering..

jerrywhelchel.jpg

ik zit nog steeds te wachten op een redbull of een monster energy of een rockstar energy uitvoering.
maar ik denk dat ik het zelf maar eens ga maken.
ik koop wel van die xxx main lexan glue en knip wel wat leuks uit een tijdschrift. dat plak je dan aan de binnenkant van je kap voor je de verf gaat spuiten

ikzelf heb 8000mah 7,2 volt lipo's zoals je kunt zien.
geloof me daar rijd je echt minimaal 45 minuten tot een vol uur mee.
ik heb er 2 en hoef tijdens een dagje rijden, bijna nooit de accu's te laden tussendoor.
en ze passen zonder enige moeite in de slash, ze zijn een beetje aan de dikke kant, maar dan liggen ze in iedergeval goed klem/vast

En hoe lang kun je rijden op de standaard accu's CORALLY 3600HV NIMH STICK PACK(6-Cell) ?

En hoe lang kun je rijden op de standaard accu's CORALLY 3600HV NIMH STICK PACK(6-Cell) ?

ehhh, geen idee. Ik heb nooit nimh sticks gehad. maar ik denk hooguit een kwartiertje, en ik denk dat na 10 minuten de puf eral uit is.
voordeel van Lipo is dat ze over je gehele runtime de volle kracht houden.

Ok bedankt. Dan ga ik voor de lipo. Hebben die lipo's goed stekkertjes of moet dat veranderd worden?

Meeste lipo`s worden zonder stekker geleverd.
Als je er maar geen Tamiya stekkers aanzet , die smelten meteen weg , met kans op kortsluiting.

Ok bedankt. Dan ga ik voor de lipo. Hebben die lipo's goed stekkertjes of moet dat veranderd worden?

verzeker je zelf dat je regelaar een cut-off heeft voor de lipo (lipo mag niet te ver ontladen worden) zoniet dan even een losse cut-off aanschaffen. En gebruik high current stekkers o.a. deans.
Lees je even in mbt juist gebruik van lipo, genoeg info te vinden hier en elder op internet

edit: als je het bij je bestelling aanvraagt zetten ze de stekkers er ook nog aan voor je , bij PK-racing

En die moet je met brushless of een beetje brushed motor en lipo's dus absoluut niet gebruiken :!:

Tenzij je een permanente verbinding met risico op kortsluiting wil ;)

ik zit nog steeds te wachten op een redbull of een monster energy of een rockstar energy uitvoering.
maar ik denk dat ik het zelf maar eens ga maken.
ik koop wel van die xxx main lexan glue en knip wel wat leuks uit een tijdschrift. dat plak je dan aan de binnenkant van je kap voor je de verf gaat spuiten

Hey,

Lijkt me erg vet zo'n redbull uitvoering..! (ik heb zelf al mijn auto's ook bijna allemaal 'be-redbulld' (Nieuw werkwoord) ;)

Maar goed, Ik heb de redbull stickers gekocht bij Shamrock. Ik heb ook nog een vette body gezien voor de slash..(ik denk dat julie hem al kennen maar toch) :P

Ik vind hem erg mooi!

6583.jpg

I (L) Redbull!!!

Red%20Bull%20Slash01.jpg

AUB, een link na nog een mooie redbull body...

Redbull slash image by hijacker02 on Photobucket

Groetjes en suc-6 met het maken er van..;)

Plaats dan ff foto's aub, ben erg benieuwt! ;)

Aloha Timo!

off topic

Heey Limbo's,

Als we dan toch off topic zijn.....
Waarom zo ver van huis zoeken ?

Ga eens kijken achter het vliegveld Maastricht-airport.........
Er is daar een geweldig gat waar een super parcour is.......voor 1:1 maar voor modellbouw ook te doen.

Anders eens wat afspreken bij MBS Racing, maar daar zullen we een ander topic voor aanmaken. :mrgreen:

Mazzels, Theo.

Back