Traxxas SLASH topic

Ik heb hier toch nog wel wat vragjes over.

Ik heb een Lipo maar deze is niet voorzien van een hardcase. Mag ik toch meedoen.
Ik heb mijn eerste achterbanden al kaal gereden. Mag ik er ook andere op zetten? Het gaat dan om de Pro klasse.
Moeten alle tuning parts van het merk Traxxas zijn?
Mag er een stabi op de wagen zitten?

Alvast bedankt Tim

ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, want anders houd je maar erg weinig traxxas rijders over.
iedereen heeft wel iets wat niet traxxas is aan zijn auto.
de meeste rijden toch met een softcase lipo
 
Ik denk ook niet dat er heel moeilijk gedaan zal worden. Ons huisreglement schrijft wel voor dat softcase LiPo's in zo'n zak geladen MOETEN worden i.v.m. de veiligheid.

IFMAR/ ROAR/ EFRA/ BRCA goedgekeurde LiPo's mogen zonder zakje worden geladen.

Ik zou voor een Slash overigens niet aanraden om softcase LiPo's te gebruiken. Leuk voor heli's en vliegtuigen maar gezien het gestuiter en de crashes niet zo'n goed idee in een Slash.
 
hardcase of softcase. een lipocell blijft een lipocell, de hardcase is ook maar van plastic. als er iets gebeurd met je lipo. dan smelt de hardcase evengoed weg .
het is wel iets van een extra bescherming, maar in mijn ogen, niet echt veel beter.

de lipo ligt al helemaal ingeklemd in het chassis. zelf ben ik bezig met het ontwikkelen/maken van een aluminium kap als batteryhouder. wat dan de lipo rondom zou moeten insluiten..
mocht er dan iets gebeuren , dan blijft de elende binnen de auto.
 
hardcase of softcase. een lipocell blijft een lipocell, de hardcase is ook maar van plastic. als er iets gebeurd met je lipo. dan smelt de hardcase evengoed weg .
het is wel iets van een extra bescherming, maar in mijn ogen, niet echt veel beter.

Hardcase is ook niet voor bescherming van binnenuit maar van buiten. (laten vallen enz.)
 
Oke ik denk dus dat ik met mijn Lipo wel mee mag rijden. Ik merk dat er meer mensen zijn die met soft rijden.
Maar hoe zit het met stabi's en Banden.
De stabi's kan ik er wel af halen maar ik heb niet echt zin om een set banden te kopen die ik verder nooit gebruik.
 
Hoi Tim07,
Ik heb even op de site van rc-connect gekeken, info is nu beschikbaar.
Als ik het goed begrijp kan je in de Rookie offroad meedoen.

Rookie Offroad: Deze klasse is bedoeld voor beginners die eens op een circuit willen rijden. Er kan met de volgende modellen gereden worden: Bandit, Rustler, Stampede, Slash. Er zijn verder geen beperkingen zodat iedereen in deze klasse kan meedoen.

Je kan je inschrijven door je Naam, Klasse, frequentie(s) en eventueel transpondernummer per mail door te geven op onderstaand adres.

mvbracing@hotmail.com Kijk voor meer info omtrent de vereniging op www.mvbracing.nl


Voor Purmerend kijk even op hun site.

Info Circuit: www.rc-mvw.nl<SPAN lang=EN-US style="mso-ansi-language: EN-US">
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de slash even uitgelaten bij MBS in geulle. Anderhalf uurtje gereden en het karretje zat weer van onder tot boven onder de modder :D

Hebbn jullie ook dat hij bij de voorwielen tegen je kap "aanloopt" als je een sprong maakt? Soms staat hij bij mij bijna acuut stil hierdoor. Ik heb al de grootste spacer op de veren gezet voor, maar hij doet dat nog steeds.
Nadeel is dat hij voor nu wel erg hoog staat als ie niet rijdt ..

Hoe maken jullie hem eigenlijk schoon? ik heb hem de afgelopen keren afgespoten met de tuinslang, maar de eigenaar van de zaak raadde me dat erg af. Een compressor heb ik niet, en ook dat is me al afgeraden. Met een borsteltje blijft dan nog over, maar dat is haast onbegonnen werk, niet?


Ik mijn wagens altijd schoon met een borsteltje / verf kwast met een lauw sopje. Soms gebruik ik ook gewoon een doek die ik in het water sop en uitwring.
Een compressor gebruik ik ook maar met lage druk zodat je het vui of het water na het wassen wegspuit. Als het met een hoge druk doet spuit je de troep of water tussen de lagers en aandrijflijn.

Staj tijd rovend.....valt wel mee......hoord ook bij de hobby.....
Blijft anders nieit anders over dan op een kunstgrasbaan te gaan rijden....moet je alleen "even"naar bijvoorbeeld Helmond rijden...
Miijn 1:8 is binnen 15 a 20 minuten schoon...... ter verglijk als ik mijn "oude" 1:6 brandstof wagen in de manega had uitgelaten danwas ik daar meer dan 3 uur mee bezig........de halve wagen moest je dan uit elkaar sleutelen..........
 
Ik mijn wagens altijd schoon met een borsteltje / verf kwast met een lauw sopje. Soms gebruik ik ook gewoon een doek die ik in het water sop en uitwring.
Een compressor gebruik ik ook maar met lage druk zodat je het vui of het water na het wassen wegspuit. Als het met een hoge druk doet spuit je de troep of water tussen de lagers en aandrijflijn.

Staj tijd rovend.....valt wel mee......hoord ook bij de hobby.....
Blijft anders nieit anders over dan op een kunstgrasbaan te gaan rijden....moet je alleen "even"naar bijvoorbeeld Helmond rijden...
Miijn 1:8 is binnen 15 a 20 minuten schoon...... ter verglijk als ik mijn "oude" 1:6 brandstof wagen in de manega had uitgelaten danwas ik daar meer dan 3 uur mee bezig........de halve wagen moest je dan uit elkaar sleutelen..........

Hehe, achja, je weet hoe je karretje er na een paar rondjes uit kan zien, he ;) Wil hem gewoon een beetje netjes onderhouden, dan gaat ie ook wat langer mee enzo :D
 
tjeeeee vandaag de slash gezien in de technohobby in zwolle.
jonge jonge wat een ding is dat hé!
volgens mij is dat geen 1:10 hoor....
en dan die bodemspeling!
één woord:
WOW!!!!!!!



mvg,
Ruud
 
Hallo,

Na een aantal keer met een Tamiya buggy van mijn zoon op het off-road baantje in Alkmaar gereden te hebben tegen een tweetal Slashes ben ik eindelijk om......

Ik heb gisteren m'n Slash ontvangen (met Team Amsoil kap). Ik ben opgegroeid met verschillende Tamiya modellen zoals de Sand Scorcher en de Audi Quattro dus het voelt een beetje als verraad maar so be it ;-)

Ik heb gelijk een aantal vragen (ja, ik heb de 93 pagina's van dit topic al doorgeworsteld...)

Ik heb verschillende brushless setups voorbij zien komen in dit topic maar die gaan er volgens mij allemaal vanuit dat er met 2s lipo's wordt gereden. Ik heb twee 3s 5000mAh lipo's liggen die ik normaal voor m'n heli gebruik. Bij een bekende internetwinkel uit HK wordt de EZ-RUN Brushless ESC 60a en verschillende EZ-RUN Brushless motoren (9, 10 ,12 ,13 turns) aangeboden. De esc lijkt me sowieso wel wat maar ik twijfel hoeveel turns motor ik moet bestellen. Is een 9t motor nog te doen met een 3s lipo of kan ik beter een een 12 of 13 turns kiezen zodat er nog normaal met de Slash gereden kan worden?

De Pro-line Baja bug kap heb ik ook maar gelijk besteld. Zoals ie afgebeeld is in het geel/zwart vind ik hem erg mooi maar niet erg origineel als ik hem zo spuit. Het leek me leuk om de zelfde kleuren te gebruiken als de Amsoil kap maar in "Herbie stijl" leek me ook wel wat. Hebben jullie nog ideeen?

Vanmiddag m'n eerste testrondjes gereden. Hij klonk wat "rauwig". Is dit nieuwigheid of hoort dat bij de Slash? (stand pinion t.o.v. de spur gear heb ik gecontroleerd)

Zoooo... dat is een lang verhaal geworden... excuses hiervoor.

Groet,
Bas
 
M'n vader heeft een 12T Carson setje in zijn Slash zitten. deze is met een 3s Lipo aangenaam snel. (is een 3100kv-ish motortje.)
Ik kan de 12T voor 3s lipo dus alleen maar aanbevelen. :)

voor de kleuren, als je echt zo'n tamiya-nut bent, kun je ook voor zo-iets gaan.
box_58016_1.jpg


als een soort tribute voor dat model. :)
 
Hallo,

Na een aantal keer met een Tamiya buggy van mijn zoon op het off-road baantje in Alkmaar gereden te hebben tegen een tweetal Slashes ben ik eindelijk om......

Ik heb gisteren m'n Slash ontvangen (met Team Amsoil kap). Ik ben opgegroeid met verschillende Tamiya modellen zoals de Sand Scorcher en de Audi Quattro dus het voelt een beetje als verraad maar so be it ;-)

Ik heb gelijk een aantal vragen (ja, ik heb de 93 pagina's van dit topic al doorgeworsteld...)

Ik heb verschillende brushless setups voorbij zien komen in dit topic maar die gaan er volgens mij allemaal vanuit dat er met 2s lipo's wordt gereden. Ik heb twee 3s 5000mAh lipo's liggen die ik normaal voor m'n heli gebruik. Bij een bekende internetwinkel uit HK wordt de EZ-RUN Brushless ESC 60a en verschillende EZ-RUN Brushless motoren (9, 10 ,12 ,13 turns) aangeboden. De esc lijkt me sowieso wel wat maar ik twijfel hoeveel turns motor ik moet bestellen. Is een 9t motor nog te doen met een 3s lipo of kan ik beter een een 12 of 13 turns kiezen zodat er nog normaal met de Slash gereden kan worden?

De Pro-line Baja bug kap heb ik ook maar gelijk besteld. Zoals ie afgebeeld is in het geel/zwart vind ik hem erg mooi maar niet erg origineel als ik hem zo spuit. Het leek me leuk om de zelfde kleuren te gebruiken als de Amsoil kap maar in "Herbie stijl" leek me ook wel wat. Hebben jullie nog ideeen?

Vanmiddag m'n eerste testrondjes gereden. Hij klonk wat "rauwig". Is dit nieuwigheid of hoort dat bij de Slash? (stand pinion t.o.v. de spur gear heb ik gecontroleerd)

Zoooo... dat is een lang verhaal geworden... excuses hiervoor.

Groet,
Bas
hallo,

het lijkt me verstandig om met 2s lipo te rijden en met een 9 of een 10turns is al ruim voldoende en zeker als je ook met de traxxas days mee zou willen doen daar is het niet toegestaan om met 2s lipo te rijden.
 
hallo,

het lijkt me verstandig om met 2s lipo te rijden en met een 9 of een 10turns is al ruim voldoende en zeker als je ook met de traxxas days mee zou willen doen daar is het niet toegestaan om met 2s lipo te rijden.

Beter lezen .....:

Stock Slash: Standaard auto uit de doos zonder modificaties aan onderdelen. Gebruik van eigen zender/ontvanger en servo is toegestaan.
Ook mag de originele stekker vervangen worden voor iets anders. Auto moet gebruik maken van de standaard motor en banden.
Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase/ softcase Lipo

Pro Slash: De slash mag voorzien worden van een snellere motor en regelaar.
Banden moeten standaard blijven en auto mag voorzien worden met Traxxas option parts.
Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase/ softcase Lipo
 
vraagje over de traxxas dagen: ik was al langere tijd van plan een te kijken bij de mvb, en de traxxas dagen lijken me erg leuk. maar zelf heb ik geen traxxas. mag je tussen de wedstrijden ook rijden met andere auto's (asso t4) of is de baan de hele dag voor traxxas?
 
Goedemorgen Pinky-II,

Volgens mij bedoelde power slash in z'n laatste zin dat het niet toegestaan is om met 3s lipo te rijden, type foutje dus.
 
jammer dat aan bijna al die voorwaarde mijn slash niet voldoet:mrgreen: , misschien moet er ook een super pro modified klasse komen, waarin wel 3S lipo's mogen en brush-less setjes...., voor de laagvliegers onder ons:evil:;)
 
Ik heb zelf ook 1 3s lipo, ik vind dit persoonlijk veel te veel power hebben om een wedstrijd mee te rijden.
Lijkt mij dat je de volledige kracht toch niet benut.

Of je moet al op een aardig grote track rijden.
 
Back
Top