Traxxas SLASH topic

Is er een draadje ergens die uitlegt wat de verhoudingen een beetje zijn tussen brushed/brushless, hoe dat zit met lipo vs Nimh, en hoe je een brushless kan inklassen op basis van de kv waarde. Hoeveel turns is bijvoorbeeld een 4600kv motortje etc.. En hoe dat zit met pinion vs spur verhoudingen?
Ik ben de weg namelijk een beetje kwijt aant raken :D
 
Ik heb een 4600kv erin zitten, op het doosjes waar de motor en esc in geleverd word staat "beyond 12t" dus hij zou net iets sneller zijn dan een 12t.

Pinion spur verhouding is gewoon uit proberen.
Heb al verschillende setups geprobeerd, maar 18/20 pinion met 86t spur is voor mij de beste setup tot nu toe.
 
haha is niet raar, heb ik ook vaker.
Eerst zoek je en dan vind je niets, dan post je je vraag op het forum. Duurt het weer ff voordat iemand reageerd, ga je toch zelf maar weer eens zoeken en ineens vind je wel wat :)
 
jammer dat aan bijna al die voorwaarde mijn slash niet voldoet:mrgreen: , misschien moet er ook een super pro modified klasse komen, waarin wel 3S lipo's mogen en brush-less setjes...., voor de laagvliegers onder ons:evil:;)
Hoi,

Als je graag mee wil rijden bij MVB traxxas day ,daar heeft het zeker geen zin om uberhaupt met 3s lipo te rijden, want 2s lipo met een 9turns brushless is voor de meeste rijders al te snel daar.

Als ik jou was lekker de 3s lipo voor het vrij bashen houden en een 7,2nimh of 2s lipo bij de traxxas dag en zeker inschrijven.

gr
 
Hoi,

heeft het zeker geen zin om uberhaupt met 3s lipo te rijden, want 2s lipo met een 9turns brushless is voor de meeste rijders al te snel daar.
gr


je kan de power ook temperen door bv je vermogen terug te schroeven naar bv 40% , dan kan je ook meekomen, iedereen gaat er maar vanuit dat men de brushless power voor de volle 100% benut ;):cool:
 
maar als je hem gaat temperen, wat heeft het dan voor een zin om met 3s te rijden ?
Kan je toch beter 2s en 100% rijden ?

Is net zoiets als een sportwagen kopen terwijl je een zondagsrijder bent........

Maar oke dat is mijn mening. :)
 
Ik heb de standaard zender en ontvanger die bij de Slash geleverd wordt ingebouwd in een Tamiya autootje van mijn zoon (ik gebruik een stickzender). Ik heb gemerkt dat de stock regelaar niet goed functioneert met een andere zender/ontvanger. De Slash gaat niet volgas.

Mijn zoon is inmiddels verknocht aan zijn zender dus ik ben eigenlijk op zoek naar tweede zender/ontvanger set van de Slash. Heeft iemand nog een standaard set waar ie vanaf wil? (tegen betaling uiteraard)
 
Ik heb de standaard zender en ontvanger die bij de Slash geleverd wordt ingebouwd in een Tamiya autootje van mijn zoon (ik gebruik een stickzender). Ik heb gemerkt dat de stock regelaar niet goed functioneert met een andere zender/ontvanger. De Slash gaat niet volgas.
neem aan dat je de XL-5 esc hebt ? ,dan even goed de gebruikershandleiding lezen je kan de ESC kalibreren voor het throttle kanaal van de zender, zodat je 100% uitslag hebt. (staat beschreven in de gebruikershandleiding Slash)


suc6
 
maar als je hem gaat temperen, wat heeft het dan voor een zin om met 3s te rijden ?
Kan je toch beter 2s en 100% rijden ?

Is net zoiets als een sportwagen kopen terwijl je een zondagsrijder bent........

tja... of je hebt een snelle auto waar je normaal mee rijdt, en als het eens uitkomt trap je hem iets verder in. het is maar net hoe je het bekijkt. alleen maar omdat een auto snel kan, betekend dat nog neit dat je ook snel moet gaan. ;)
 
neem aan dat je de XL-5 esc hebt ? ,dan even goed de gebruikershandleiding lezen je kan de ESC kalibreren voor het throttle kanaal van de zender, zodat je 100% uitslag hebt. (staat beschreven in de gebruikershandleiding Slash)


suc6

Je hebt gelijk! Hoe noemen ze dat ook alweer "RTFM" ;-) Ik ben aardig kippig geweest wat de handleiding betreft, heb er volledig overheen gelezen. Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Bedankt,
Bas.
 
afgelopen zondag was er weer een demodag in hengevelde. dit keer was m'n vader ook mee, en dus ook z'n Slash. Ik was ermee aan het rijden toen een fotograaf weer langs kwam. :) ik moet zeggen, de foto mag er zeker wel zijn!
Slash.jpg


:puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes: ik wil er ook een. dingetje rijdt zoo prettig. (precies het tegenovergestelde van m'n MF2. Slash is een beetje log en lui op het stuur. en de MF2 is ongelovelijk nerveus. )
 
waar kopen jullie je body's?
als ik op ebay kijk komt er zoveel verzendkosten bij.
ik moet nu echt gaan kijken naar een nieuwe. hij begint nu ernstig door te scheuren rondom bij de bodyposts aan de achterkant, nu ik er zo over nadenk niet zo heel gek, zaterdagavond vielen er ook een slash + sc10 tegelijk uit de lucht bovenop mijn slash
 
hallo Q RACING, het is gelukt! was echt een fluitje van een cent, ik snap nog steeds niet dat ik het niet eerder in de handleiding gezien had. Begin ik nou al echt een ouwe l.. te worden? :-) Nog bedankt voor de tip.

Murky123, ik heb de body van de Slash aan de binnenkant met ducktape beplakt. Ook bij de bodyposts. Ik heb ergens gelezen dat dat het scheuren een beetje tegenhoud.

Als nieuwe body zou je er ook eentje van pro-line kunnen overwegen.....
 
Ducktape of aluminiumtape helpt inderdaad tegen het uitscheuren , helemaal ontkomen doe je er niet aan maar je body gaat wel langer mee dan zonder tape ;)
 
Back
Top