Verdiep je eens in de echte wereld van de racerij en je zult zien dat K&N niet de enoge naam is en je zult ook zien dat er genoeg andere merken zijn die voor allerlij toepassingen foamfilters leveren.
En dan.... je zult ook zien dat het (gedeeltelijk) reviseren van een motorblok na iedere race vrij normaal is, daarom zie je bij sommige auto's ook alleen maar open kelken.
Dus ja, als je denkt beter en sneller te kunnen rijden met een filter die er "cool" uit ziet en naast meer lucht ook meer vuil door laat moet je ook sneller je motoren reviseren/vervangen.
citaat van pkracing:
K&N luchtfilters zijn de perfecte filters om je motor te beschermen tegen schade door binnenkomend zand en vuil. De gemiddelde nitro motor maakt zo'n 30.000 toeren, en 30.000 toeren maal 1 korreltje zand geeft veel schade aan je zuiger en cilinderwand. Een K&N filter beschermt je motor veel beter dan de standaard schuimrubberjes, die vaak scheef gaan zitten, en al gauw kieren of scheuren vertonen. Bovendien geeft een K&N filter al gauw 5% meer vermogen. Helaas zijn de prijzen van de filters fors gestegen, maar toch blijft het een goede investering. De meeste nitro motoren kun je niet zomaar voorzien van een K&N filter, het filter is breder dan de standaard filters, en komt dan tegen de cilinder en/of de sproeier houder.