what was I thinking. Een ontopic vraag ivm een luchtfilter zo'n elvendertig pagina's terug, maar niemand die mij opmerkt. Zo treurig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een rc auto is heel anders dan een sneeuwscooter tho.
Die schetsen laten ook gewoon netjes zien dat het filterproces niet afhankelijk is van de moleculaire structuur, maar van het ontwerp op zich (materiële structuur), zoals ik voorheen al had aangehaald. Blijkbaar kunnen we het er toch nog over eens zijn dus.
Merk bij de schetsen trouwens ook op in welke richting de lucht zich verplaatst. Van binnen naar buiten.Dit onderbouwt dus wat Bart Banaan eerder al zei; het filter is ontworpen voor het filteren van met olie verzadigde lucht die uit het motorblok naar buiten gaat. Niet andersom.
tijd dat jij je opgeeft
En de stelling 'hoe meer luchtweerstand, des te fijner de structuur van het filter' is niet mijn stelling hoor, het is een algemeen aanvaarde fysische regel.
ik heb nog wel een oude kn filter, moet ik um uitelkaar halen??Verder denken dan je neus lang is.
De plaatjes (en als je goed gelezen had, had je dit ook zelf kunnen zien) geven aan hoe de lucht van BUITEN naar BINNEN stroomt, hoe zou je anders vuil binnenin je sponsje kunnen hebben?
Ik snap jou redenering wel, jij ziet t plaatje en denkt meteen heyyyyy die k&n zit andersom, maar dan weet jij dus niet hoe een K&N er aan de binnenkant uitziet. Want aan de binnenkant zit ook gaas. Maar desondanks, doet de beweging buiten-binnen of binnen-buiten er niet toe, de schets geeft mooi weer dat een foam filter niet bevordelijk is voor de airflow. Dat was een van mijn punten.
Nu moeten er nog foto;s komen van het materiaal, zodat je zelf kan zien, dat er geen papier in de filter zit. En dat de mensen van K&N die LUCHTFITERS maken heus wel weten waar ze mee bezig zijn en niet pappier in de ene filter stoppen en katoen in de andere.
Heeft deze regel niet te maken met een aantal voorwaarden? zoals de dikte/ lengte breete/ soort materiaal gebruikt?
Een beetje zoeken leverde dit op:
De K&N waar jullie het over hebben:
62-2470 - K&N Crankcase Vent Filters, Vent Filter
Volgens mij is dit de gene die ze ook bij pk hebben. Ik kan het nu even niet helemaal bevestigen want bij mij is pk down. Wellicht dat er nummers zijn die overeen komen.
Ik gebruik er namelijk een met een rubberen bovenkant.
En dat is toch echt wel een luchtfilter (van buiten naar binnen).
Dus ja het is net wat je waar voor over hebt en wat voor jouw de beste/meest haalbare oplossing is.
Orion, je linkt echt naar carterontluchtingfilters, er staat nergens dat dit luchtfilters zijn... Dit is precies wat ik bedoel, het zijn carterontluchtingsfilters, géén luchtfilters! Ik kan het echt niet duidelijker maken, carterontluchtingsfilters zijn anders dan luchtfilters.... Carterontluchtingfilters zijn gemaakt om olie te absorberen....
Nou, foam neemt die brandstof op, maar omdat je bij foam filters meestal een bocht gebruikt haalt de brandstof het niet tot het filter. Als een foam filter te verzadigd is doet hij zijn werk ook niet meer goed, heb ze hier ook wel eens voorbij zien komen, de vaak kleinere modellen, met een foam filter zonder bocht met een zeiknatte filter door de opspattende brandstof.
Met mijn K&N heb ik er zelf nooit echt problemen mee gehad, maar ik neem aan dat je ongeveer het zelfde probleem ondervond toch? Maar kan je dat probleem niet beperken door geen gas te geven tijdens het starten?