Extreem offroad luchtfilter

Even ter 'verdediging' van Orion1980;
Hij heeft toch al toegegeven dat zijn K&N filter een andere is dan die PK verkoopt en dat die laatste inderdaad wel eens carterontluchtingsfilters zouden kunnen zijn? (tenminste, afgaand op het feit dat ze een verchroomd deksel hebben)
Ik heb op de K&N-site inderdaad all-purpose luchtfilters gezien (link van Roelof), met een rubberen/kunststof bovenkant, die qua maat overeenkomen met de carterontluchtingsfilters. Het zou dus kunnen dat deze wel bruikbaar zijn (ik laat even in het midden of ze beter zijn dan foam filters)
Feit is, dat veel mensen de K&N filters kochten vanwege het 'bling'-gehalte,m wat bij deze laatste in ieder geval niet opgaat.

Ook moet ik zeggen dat ik het overigens wel aannemelijk vind dat ze voor rc ook wat op de markt hebben. Zoals ook wel in de text is terug te vinden in de sectie "luchtfilters". Gezien ze ook luchtfilters voor stofzuigers verkopen, en die markt mij een stuk kleiner lijkt dan die van de RC wereldwijd.

@Roland,

Heeft niks met eigenwijs zijn te maken, wat de groep zegt is niet altijd de waarheid, zo is al gebleken in deze discussie.

Nu rest alleen de vraag nog, zijn die luchtfilters dan ook daadwerkelijk beter als een foam filter. Iemand nog een mannier om te testen wellicht?

Nou, jij bent er zo zeker van, rij een liter op het strand zonder je filter te vervangen, neem een andere motor, en doe hetzelfde, kijk nu, en zie dat je motor 1 weg kan gooien.. ehhh, ik bedoel, kijk nu welke het beste werkt.

ik heb wel 2 dezelfde (rijdende) auto's, en een k&n filter, maar de auto's zijn voor onroad, dus ik kan niet op het strand rijden(mugen msx-3 DOH)

Nou, jij bent er zo zeker van, rij een liter op het strand zonder je filter te vervangen, neem een andere motor, en doe hetzelfde, kijk nu, en zie dat je motor 1 weg kan gooien.. ehhh, ik bedoel, kijk nu welke het beste werkt.

Zand op het strand? Als ik me ergens druk over zou kunnen gaan maken is het niet dat zand. Dat zand is namelijk zo grof van structuur dat het mijn luchtfilter niet eens haald.

Gisteravond motor uit mekaar gehaald, na 1 dag vol gereden te hebben op eigen off-road baan. Iemand heeft hier ooit bosgrond afgeleverd voor de uitbrijding van de baan, dus t stoft hier als de ziekte.

Filter zat totaal verstopt, althans voor het oog, kwa prestaties merkte ik er niks van. Motor van binnen zo schoon en glimmend alsof hij nog nieuw was/is op de gebruikelijke goud kleuring na dan.

edit:

heb me even een foam fiter besteld, zal hier wel berichten over hoe dat vergaan is in verglijking met de K&N.

Laatst bewerkt:
En, al resultaten?

Dat dat K&N carter ''luchtilfter'' niet als filter bedoeld is, klopt ook. Die carter dingen worden ook wel eens bij scooter gebruikt. Er zijn carterdeksels met een soort lucht in/uiltaat. Op die uitlaat ervan zit, 3x raden. zo'n K&N carter ding!

Kan zo die foto ervan niet meer vinden maar heb het dus gezien:)

Orion1980, plaats dan eens een foto van je filter, wat je al weken wilde doen... Dan kan je de rest overtuigen dat je dus niet dat domme ding gebruikt zoals PK afgebeeld heeft. Want in dat ding zit echt alleen maar een papiertje, wat zo kapot gaat...

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
niet te geloven, zoveel posts! moet een record zijn. Wel leuk wat een vraag over luchtfilters toch teweeg kan brengen. Dat wist ik niet (ben pas begonnen met de hobby om met RC auto's te rijden).
Ik als leek zou zeggen. Meer dan het grote deel (en dan bedoel niet 51% he) rijd foam dus ik rijd ook foam (ook alle auto's die ik gezien heb worden met foam uitgelevert dus lijkt mij dat toch wel de standaard).

enne dan ga ik niet in op die mogelijk laatste pktjes of wat weet ik. Ik ben beginner en geen prof racer.

Maar leuk topic. Ga zo door allemaal!

Back