Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonde van die kist....

Maar ook nu geldt weer; je weet niet zeker dat het aan Fasst ligt, er zijn genoeg andere mogelijk oorzaken aan te wijzen.
 
Dat het de Fasst was geloof ik ook niet , hoe hat je de FS staan ?

dan zou ik helemaal niets meer hebben, maar ik had op een moment nog wel gewoon weer syniaal en gooide toen de sleeplijn af.
daarna nog wat tikken en kwam hij naar beneden

De servo,s bewegen niet meer als de Fasst in de FS gaat en je niks geprogameert hebt .

Dan heeft de FS het overgenomen en jij hebt niks meer.
Dus je hebt of alles of niks .

Ben benieuwt of je de oorzaak 100% vind .

Mvg Johan
 
De fs staan de roeren neutraal en gas dicht
maar na 10jaar vliegen weet ik wel waneer het storing of de fs is ofzo
ik ga nu alles los schroeven en testen en doormeten
Posted via Mobile Device
 
Ik hoorde van mijn broer, die ook aanwezig was bij de crash, dat er vrij dichtbij het veld een zendmast voor mobiele telefoons staat. En dat een clublid daar aan het vliegen was met een zwever terwijl een ander gebeld werd en opnam. De zwever vloog toen ineens op de kop.

Maar dit is echt mooi klote, het was echt een supermooie kist.
 
Er zijn genoeg tests geweest die de Heer Perkhuhn (expert op dat gebiet) van de DMFV heeft uitgevoert .

Radio stations konnen op bepaalde kanalen storing veroorzaken .
Er zijn clubs waar bepaalde kanalen niet gebruikt worden om die reden .

Maar 99% van de storingen worden zelf geproduceert op de 35Mhz

Mvg Johan
 
dat zal best, maar een clublid kan niet met zijn filmcamera vliegen op 2.4 want die vergaat van de storing.
 
Dat is ook een zelf geproduceerde storing.

Een 2,4 zender naast je 2,4 ontvanger in je model zetten is vragen om storing .

Mvg Johan
 
Ok. Fasst krijgt hier niet de schuld vanwege de goede naam.
Wat als dit nu een Assan setje was geweest ?
 
Wat als dit nu een Assan setje was geweest ?

Dan had ik exact hetzelfde gezegd; je kunt niet direct de besturing de schuld geven als een kist naar beneden komt, er zijn tal van andere mogelijk oorzaken. Merk besturing doet er dan niet direct toe, of het had IFS moeten zijn:mrgreen:
 
nogmaals al was het assan geweest, ik herken storing duidelijk,
en weet ook zeker wel het verscheel tussen een stroom storing of wat dan ook..
alex, jij hebt het filmpje van de yak van john wel gezien denk ik?
bij mij ging het ook zo maar dan erger..
 
alex, jij hebt het filmpje van de yak van john wel gezien denk ik?
bij mij ging het ook zo maar dan erger..

Vlieg jij ook regelmatig in de regen dan?:)

Maar goed, er zijn nog steeds genoeg andere oorzaken mogelijk;)
 
Op wie zijn dak lag die?
Als daar maar geen gedonder met de boer van komt,
jullie hebben net een nieuwe locatie.
 
Laatst bewerkt:
Als ik mag vragen, had je deze voltage regulator?

flighttech 5A voltage regulator

Let op dat dat ding helemaal geen 5A aankan bij 2s lipo.

Ze zeggen '30 Watt'. Een volle lipo is 8.4 volt. 30 Watt bij 8.4 volt geeft maximaal 3.5A.

Je gaf zelf aan dat je bij normale vlucht al richting die waarde ging en zelfs regelmatig er overheen (als je met flaps dook). Als je dus inderdaad die regelaar gebruikte, dan was het ding vroeger of later sowieso wel naar beneden gekomen; die regelaar is te licht.

De storing die op John z'n filmpjes te zien is, is ook nog niet van vastgestgeld of het aan FASST lag.. en is prima te veroorzaken met een slechte stroomvoorziening. Sterker nog; zoals Johan ook al aangaf en Corrien ook al vaker aangegeven heeft, KAN dit helemaal geen FASST storing zijn. FASST werkt goed, of het slaat in de failsafe. Daar is geen tussenweg mogelijk.

Dat, of er zit toch nog een 'bug' in FASST, wat mij heel sterk lijkt, dan zouden er wereldwijd al veel meer kisten uit de lucht zijn komen vallen met deze problemen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top