multiplex Easystar deel 2.

Er staat zoveel over geschreven maar volgens mij niet concreet over de Easystar met 3 kan.
Startend met een Easystar heb je naast de snelheid alleen maar een richtingsroer en een hoogteroer en geen rolroeren.
Kies je voor stickmode 2 dan komt het richtingsroer links en het hoogte roer rechts.
Als je de Easystar in de toekomst uit voert met rolroeren is het dan niet beter om tijdens het leren vliegen het richtingsroer tijdelijk rechts te zetten op de plek van de rolroeren?
Wat is beter/ervaring?
Volgens mij is het zo dat bij drie kanaals alleen gas op links zit en richting en hoogte op rechts. Als er rolroeren bij komen verhuist het richtingsroer naar de linker stick omdat op de rechter stick altijd het hoofd richtings stuur zit. Bij drie kanaals is dat het richtingsroer en bij vier kanaals de rolroeren.

Willem.
 
richtingsroer tijdelijk rechts bij mode 2?

Bedankt heren,
Ik zet het richtingsroer van de sim nu op rechts en oefenen maar.
Het klopt nu ook beter met mijn heli.
De easystar moet nog binnen komen.
- standaard motor en servo
- regelaar X16
- ontvanger nog even nakijken
- 2 Nimh setjes 7 cellen
- FF9 van de heli
voorzichtig beginnen he!
De rolroeren komen nog wel.
Waarschijnlijk in de 2e uitgave, ik zal nog wel een crashje maken!!
Drijvers is straks ook nog een optie.
Ik heb heel veel gehad aan dit en het 1e draadje.
 
Ik zet het richtingsroer van de sim nu op rechts en oefenen maar.
Het klopt nu ook beter met mijn heli.

......

Waarschijnlijk in de 2e uitgave, ik zal nog wel een crashje maken!!
Drijvers is straks ook nog een optie.
Ik heb heel veel gehad aan dit en het 1e draadje.
Gaat helemaal goed komen. Het gevoel voor links/rechts en waarschijnlijk vooral als de neus naar je toe komt heb je al als je een beetje kunt heli-vliegen. Dat zit dan wel goed. Gevoel voor de sticks is er ook. Zit ook wel goed. En dat vliegen met een EZ... Da's dan best easy. ;)

Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken. Zwaartepunt ongeveer 5 tot 10mm voor het oorspronkelijke zwaartepunt leggen. Alle roeren op zicht rechtzetten/trimmen. Motor uit, sticks los en je EZ recht vooruit gooien, niet eens zo hard (snelheid moet ongeveer 25km/u zijn, alsof je een voetbal gooit over 10 meter). De EZ moet dan in een rechte lijn langzaam vooruit zweven en zo'n 5 tot 8 meter verdorp de grond halen. Als-ie dat doet, hoef je om te vliegen half gas te geven en hetzelfde te doen.

Ooit werd er op een forum gek gezegd dat je je zender op de grond kon leggen, je EZ gooien en dan je zender oprapen en gaan vliegen. Geloof je in eerste instantie niet. Eenmaal wat meer ervaren (1 maand, 3x in de week een uurtje vliegen ;)) blijkt dat echt waar te zijn. 8)
 
vandaag even bezig geweest met de ez...
zal een paar fotos posten,mischien heeft iemand er wat aan of kunnen jullie mij op fouten wijzen;)

eerst de orginele motor gondel er af gesneden/smelten!
wel bijde helften los met een malletje(geen foto van gemaakt)


het begin van de alu motorsteun,de horinzontale en verticale bevestigings gaten hebben verschilende hart afstanden.19 en 25 mm!


motor steun lijm ik er op maar heb voor de extra stevigheid een alu buisje in de romp verlijmt om de steun op te schroefen



zo komt het motortje te zitten!!word wel lekker gekoeld zo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag even bezig geweest met de ez...
zal een paar fotos posten,mischien heeft iemand er wat aan of kunnen jullie mij op fouten wijzen;)
Op zich een prima oplossing zo, heb ik ooit ook zo gedaan. ;) Alleen moet je de motor meer naar voor zetten anders zit je zwaartepunt helemaal verkeerd en zul je veel lood bij moeten plakken op de neus. :?
 
Let ook op dat je niet teveel downthrust krijgt, als ik naar de foto kijk heb je veel meer als orgineel.
Verder zit de motor hoog genoeg voor een 6" prop? zou ik gelijk voor zorgen!

Succes Willem
 
motortje heeft nu precies de zelfde domping als orgineel,heb hem gelijk gesneden met de motor lijn:
voorbeeld


motortje zit ook zo hoog als orgineel,wou het zo gestroomlijnd mogelijk houden,maar dit zal tog wel verpest worden door de regelaar die opt dak komt,maby tog een hogere steun maken zodat er een grotere prop op kan!!
en idd kan de motor nog een stuk naar voren,ga ik doen!!
motor steun weegt nu 20 gram,ga er 10 van maken door er gaatjes in te boren
 
Op zich een prima oplossing zo, heb ik ooit ook zo gedaan. ;) Alleen moet je de motor meer naar voor zetten anders zit je zwaartepunt helemaal verkeerd en zul je veel lood bij moeten plakken op de neus. :?

Zo heb ik het gedaan :rolleyes:

full


een hulsje van een permax motor (400) origineel van Multiplex op zijn plaats ingeplakt, op deze een klein rondje alluminium op vast gezet en daarop dan een Brushless outrunner (FC 28-05 1600Kv van Turnigy) op geplaatst, als schroef een 6x4.

Groeten
Astula
 
Laatst bewerkt door een moderator:
rustig in het Easystar topic,zal weer wat fototjes neer klappen!!
wand wie vind fotos kijken nou niet leuk;)

motorsteun vast gelijmd en schroefd:


regelaar opt dak,orgineel zat er een koel blokje in.deze heb ik er ook weer ingezet,extra koeling is nooit weg!


klein beetje koeling voor de lipo



en mezelf maar verwend met een nieuwe zender;)



nu wachten op propjes en servos,en dan knallen..cant wait;)

gegroet
 
brushless motor, esc en prop combo voor easystar

Ik heb laatst een lipo besteld in Amerika naar grote tevredenheid. Ondertussen heb ik al een aantal keer gevlogen met de easystar (eigenlijk een kopie: Skyraider met ailerons) en ik ben toch wel toe aan een upgrade set. Dit o.a. omdat ik ook bij geen wind wil vliegen en ik denk meer controle te hebben wat betreft hoogte. op dit moment (net terug) staat er geen wind en vliegt mijn Skyraider nog geen 10 meter alvorens weer naar benenden te komen omdat er niet genoeg vaart is.

Nu heb ik de volgende combo gezien en ik vraag mij af of iemand de getallen voor mij uit kan leggen.

https://www.hobbycity.com/hobbycity...werPro_BM2409-12T_/_25A_BEC/_9x4.7_Prop_Combo

Ik zie dat de ESC 25A is, betekend dit dat ik ook een 25C LiPo moet hebben?
Wat ik uit de motor kan halen is dat hij 1000 rpm draait, verder zegt het mij vrij weinig (afgezien van gewicht etc.)

Is dit de moeite waard of zeg je van je kan beter dat en dat onderdeel los bestellen? suggesties met toelichting zijn erg welkom, aldoende leert men!

Alvast bedankt!
 
@aslahaye,ik durf je geen advies te geven..ben zelf ook een beginner in het brushless gebeuren!!


wel heb ik een makkelijke standaard gemaakt voor de ez,zo kun je er lekker aan prutsen,testen en zo in de auto zetten!!
wil nog een houder maken voor de zender en aan de zijkant een beugel voor de vleugels om zo makkelijk mee te nemen naar de vliegplek



ook is ie nog wat te verdraaien zodat je ook makkelijk bij de servo's kan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, elektro.... :? Je kunt natuurlijk ook gewoon een nitro-blokje op je EZ knutselen. 8O Gisteravond vloog de gek der gekken bij ons op het veld dus met zijn omgebouwde EZ. Althans, hij liet hem vliegen. ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je in de originele doos de vorm van de staart uitsnijdt kun je 'm daar perfect in meenemen.

Kijk eens verderop hier op het forum in het easystar draadje, daar staan verschillende bruikbare setups in :) zelf gaat mijn voorkeur uit naar de Turnigy 380S 2200rpm. Werkt perfect met een supersimple esc, beide van UH :)
 
Werkt perfect met een supersimple esc, beide van UH :)
Kijkt goed uit met de Super Simple regelaartjes. Bepaalde types kennen een beperking qua maximum toerental. Bij deze staat er er dus wel bij terwijl dat bij de andere er niet bij staat. Uitgaande van het feit dat de gebruikte processor en software dezelfde is en alleen de motorsturing anders is, kan dat dus ook voor de andere gelden. Prestaties zullen in dat geval dus niet beter worden met een snellere motor. 8O :teacher:
 
Ik zie nu dat er een nieuw type esc is met een sticker. Ook de omschrijving is nu anders (ook met terugwerkende kracht veranderd in mijn bestellingen), ik heb de oude versie hier nog zonder sticker en die trekt een 2200rpm motor op 3S zonder problemen..

Ach, de turnigy esc's zijn maar een paar dollar duurder ;)
 
Hallo,
Ik heb sinds vandaag ook een easy star en het eerste probleem waar ik op stuitte was dat ik de draden van en naar de regelaar moet verlengen nu vond ik nog ergens en draadje van 1mm dik is dit genoeg om 7.4 V door te laten lopen of moet ik iets dikker gaan kopen. En hoe zit dat met de motor bevestiging kan ik de motor er zo met CA inlijmen?
mvg Rick
 
De motor zou ik er met UHU POR of epoxy inlijmen, door de temeratuur van de motor kan secondenlijm snel weer loslaten..

1mm draad is wel érg dun, het voltage maakt niet uit maar een speed400 trekt 7-8A en dat zal voor zo'n dun draadje wel erg veel zijn.

Bij mijn eerste EZ zat de motor overigens vast met dubbelzijdige tape, gaat ook nergens heen. Epoxy is waarschijnlijk de beste keus, stel dat je over een poos brushless wil gaan vliegen (en ik weet zéker dat je dat wil!) dan breek je epoxy er redelijk makkelijk uit met een kleine schroevendraaier.

Zorg je direct voor een derde draad van motorgondel naar batterij-compartiment? Die is "later" nodig voor een brushless motor.
 
Na lang wachten heb ik de nieuwe Multiplex BL set voor de EASYSTAR binnen.
Ziet er goed verzorgd uit.
Ik heb nog veel klussen, maar als mijn ES in elkaar gezet gaat worden en de lucht in gaat zal ik de ervaringen hier neer zetten.
Zelf heb ik er alle vertrouwen in. De set zou 160 W afgeven (voor wat het waard is.)
Hoop alleen dat ie niet te veel herrie maakt.

Groeten, JH
 
Het koper binnen in de draad is 1mm is dat niet genoeg? En als ik de regelaar
(schulze 26-be) direct aan de motor doe moeten er dan per sé van die condensatoren oid tussen?
 
Back
Top