Dat was de spirit inderdaad ook vanavond:
Nadat ik wat luchtfototjes had gemaakt met mijn easystar wilde ik landen om om te checken ofdat de vleugel "los" was gekomen (moet nog steeds neodym magneten erin lijmen om de vleugels bij elkaar te houden) want de easystar voelde niet echt lekker aan.
Omdat ik lang al niet meer met camera had gevlogen schoot hij helaas een paar meter door en kon ik niet netjes voor mijn voeten landen

Na een paar meter gelopen te hebben zie ik opeens iets blauws wat niet meer aan iets wits vast zit:neutral:
Wingtips waren het niet, het was iets minder dan de helft van het stabilo en het hoogteroer:
Het is verder een behoorlijke "clean cut" verder is nergens schade of wat dan ook... Waarschijnlijk was het in de lucht ook al (vreemde gevoel van hierboven) aan het scheuren ofzo...
Omdat ik te lui was om helemaal naar huis te lopen (100 meter

) om het even aan elkaar te lijmen en ik nog een vol accupakket in mijn broekzak had zitten heb ik dat ook maar even leeg gevlogen. (Ik kon nog een post/topic van hezik herinneren dat zoiets prima te doen was) en dat bleek dus ook..
Beetje neuslastig, erg nerveus maar toch nog een accu leeg kunnen vliegen en 3 veilige landingen kunnen maken. (camera was eruit, nu wel voor mijn voeten

)
Meer mensen last gehad van dit probleem? ik vind het nogal eng dat er niet echt een oorzaak voor aan te wijzen is. Ik heb geen zin dat het de volgende keer aan de andere kant gebeurd en dat ik mijn easystar + camera de grond in boor...
Oja, mijn easystar heeft wel eens ruzie gehad met van die lichtmasten die rondom voetbalvelden staan maar ik geloof dat die klap vol op de vleugel was. (Vleugels stonden aardig scheef, kon net landen door hem net optijd uit een vrille te halen...) Maar ookal zou het daardoor komen lijkt het me niet dat het "spontaan" losbreekt na een XX aantal vluchten..