multiplex Easystar deel 2.

Dat gewicht is om het zwaartepunt of CG (center of gravity) goed te krijgen dat geldt voor elk modelvliegtuig. Ik zal er niet verder op in gaan wat het precies is. Als ik jou was zou ik eerst maar eens wat rondkijken op dit forum en misschien een boek lezen van de bieb aan deze heb veel gehad hij heeft er nog meer:
Boek.net - Vliegen met modelvliegtuigen - J.J. Melchior - Gratis verzending
En bij een modelvliegclub in de buurt langs gaan mensen zijn altijd erg behulpzaam om een beginner op weg te helpen. Vaak hebben zij ook nog wel iets voor je liggen tegen een zacht prijsje zender bv.
mvg Rick

hallo, nieuw hier.
Om te beginnen: waar vind ik die ergens? ....
... Zijn die vliegtuigen dan zo onstabiel als ze uit de doos komen?...

Ik heb de mijne bij Albatros gehaald voor 208 euro.

Ik heb de RTF versie uit de doos in mekaar gezet. Het flimpje staat op youtube ([media=youtube]9xVYed6uvGA[/media]). Toestelletje ging meteen de lucht in zonder enig extra lood. Metaal en nikkel zaten in de neus. De tweede vlucht staat ook op youtube ([media=youtube]9xVYed6uvGA[/media]).

De Ready To Fly doos bevat alles om te vliegen. Enkel batterij voor de zender zit er niet bij en dat is het enige ontbrekende dat je nodig hebt voor een vlucht.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo, nieuw hier.

En ik zie ook dat velen van jullie modificaties uitvoeren op de easystar, zoals gewichten toevoegen. Zijn die vliegtuigen dan zo onstabiel als ze uit de doos komen?

easystar vliegt prima ,en als jij er 1 koopt zit het boekje erbij waar het CG word aangegeven .

en gewicht toevoegen is geen probleem ,zoals mijn easystar met 2,5 cc osmax met pocket camera erop gemonteerd :mrgreen: (zie filmpje ) ,als het CG maar goed is , en je motor of brushless motor maar snel genoeg is

hier filmpje van de easystar met camera vlucht ( dezelfde als de foto's in mijn eerdere bericht ;) [URL="
- easystar 2.5cc osmax onboard camera[/URL]

verder is het ook leuk om de multiplex FOX om te bouwen naar rc , het is zeg maar een kleine easystar .
hier een filmpje van mijn fox [URL="
- multiplex fox brushless[/URL]

hallo, nieuw hier.

enkelen van jullie hebben me al overtuigd een Easystar te kopen in plaats van een art tech mustang. Begrijpelijk aangezien ik alleen maar ervaring heb met silverlit vliegtuigen.

Ik ben nu dus ook van plan een easystar te kopen, maar ik heb daar enkele vragen bij. Om te beginnen: waar vind ik die ergens? hoeveel kost die? zit alles wat je nodig hebt wel in het pakket? En ik zie ook dat velen van jullie modificaties uitvoeren op de easystar, zoals gewichten toevoegen. Zijn die vliegtuigen dan zo onstabiel als ze uit de doos komen?

Ik woon in Kortrijk (Belgie) en ben zelf een zweefvliegtuigpiloot.
alvast bedankt voor je hulp

Jammer dat ge zover weg woont, anders wou ik u wel helpen.

hallo, nieuw hier.

enkelen van jullie hebben me al overtuigd een Easystar te kopen in plaats van een art tech mustang. Begrijpelijk aangezien ik alleen maar ervaring heb met silverlit vliegtuigen.

Ik ben nu dus ook van plan een easystar te kopen, maar ik heb daar enkele vragen bij. Om te beginnen: waar vind ik die ergens? hoeveel kost die? zit alles wat je nodig hebt wel in het pakket? En ik zie ook dat velen van jullie modificaties uitvoeren op de easystar, zoals gewichten toevoegen. Zijn die vliegtuigen dan zo onstabiel als ze uit de doos komen?

Ik woon in Kortrijk (Belgie) en ben zelf een zweefvliegtuigpiloot.
alvast bedankt voor je hulp
Enige tip die ik je kan geven is veel hier op het forum lezen, geloof me iedere vraag die jij de komende 2 jaar gaat stellen is al hier op het forum een keer voorbij gekomen.
Of anders gewoon naar een club gaan en ze de oren van het hoofd vragen...

Trouwens, keertje ruilen?
Jij een rondje met mijn easystar, ik een rondje met een zweefvliegtuig?:rolleyes:

Enige tip die ik je kan geven is veel hier op het forum lezen, geloof me iedere vraag die jij de komende 2 jaar gaat stellen is al hier op het forum een keer voorbij gekomen.
Of anders gewoon naar een club gaan en ze de oren van het hoofd vragen...

Trouwens, keertje ruilen?
Jij een rondje met mijn easystar, ik een rondje met een zweefvliegtuig?:rolleyes:
Zou je echt bij iemand van 18 jr en een zweefvliegtuig willen stappen?

Zou je echt bij iemand van 18 jr en een zweefvliegtuig willen stappen?
Ik geloof dat dat al vanaf een jaar of 14 kan, dit zou betekenen dat hij al 4 jaar ervaring zou kunnen hebben ;)
Verder natuurlijk: no guts no glory :thumbsup:

Okay that's the spirit

Dat was de spirit inderdaad ook vanavond:
Nadat ik wat luchtfototjes had gemaakt met mijn easystar wilde ik landen om om te checken ofdat de vleugel "los" was gekomen (moet nog steeds neodym magneten erin lijmen om de vleugels bij elkaar te houden) want de easystar voelde niet echt lekker aan.

Omdat ik lang al niet meer met camera had gevlogen schoot hij helaas een paar meter door en kon ik niet netjes voor mijn voeten landen :rolleyes:
Na een paar meter gelopen te hebben zie ik opeens iets blauws wat niet meer aan iets wits vast zit:neutral:
Wingtips waren het niet, het was iets minder dan de helft van het stabilo en het hoogteroer:
dscn8762.png

dscn8764e.jpg

Het is verder een behoorlijke "clean cut" verder is nergens schade of wat dan ook... Waarschijnlijk was het in de lucht ook al (vreemde gevoel van hierboven) aan het scheuren ofzo...

Omdat ik te lui was om helemaal naar huis te lopen (100 meter :rolleyes:) om het even aan elkaar te lijmen en ik nog een vol accupakket in mijn broekzak had zitten heb ik dat ook maar even leeg gevlogen. (Ik kon nog een post/topic van hezik herinneren dat zoiets prima te doen was) en dat bleek dus ook..
Beetje neuslastig, erg nerveus maar toch nog een accu leeg kunnen vliegen en 3 veilige landingen kunnen maken. (camera was eruit, nu wel voor mijn voeten:thumbsup:)

Meer mensen last gehad van dit probleem? ik vind het nogal eng dat er niet echt een oorzaak voor aan te wijzen is. Ik heb geen zin dat het de volgende keer aan de andere kant gebeurd en dat ik mijn easystar + camera de grond in boor...

Oja, mijn easystar heeft wel eens ruzie gehad met van die lichtmasten die rondom voetbalvelden staan maar ik geloof dat die klap vol op de vleugel was. (Vleugels stonden aardig scheef, kon net landen door hem net optijd uit een vrille te halen...) Maar ookal zou het daardoor komen lijkt het me niet dat het "spontaan" losbreekt na een XX aantal vluchten..

Hoe vliegt het nu met rolroeren en een EZ?

Ik ben benieuwd hoe de easystar met rolroeren bevalt?
ik heb hem nog origineel en heb hier en daar gelezen dat rolroeren soms tegenvallen en dat het zweefvliegen (wat ik graag doe) minder goed gaat met ailerons . . . . . .
Het zweven is voor mij het belangrijkste, ik vind hem nu goed bestuurbaar, de motor mag iets meer pit hebben en ik vlieg op een 2s 2000 lipo van multiplex ruim een uur aan een stuk (zonder thermiek)
omdat ik wat negatieve postjes heb gelezen over de aileron mod ben ik nu dus aan het twijfelen of het wel zo'n goed idee is om te doen.:confused:
dus . . . . . wie wil zijn mening over rolroeren hier spuien?
alvast bedankt hoor!

Ik ben benieuwd hoe de easystar met rolroeren bevalt?
ik heb hem nog origineel en heb hier en daar gelezen dat rolroeren soms tegenvallen en dat het zweefvliegen (wat ik graag doe) minder goed gaat met ailerons . . . . . .
Het zweven is voor mij het belangrijkste, ik vind hem nu goed bestuurbaar, de motor mag iets meer pit hebben en ik vlieg op een 2s 2000 lipo van multiplex ruim een uur aan een stuk (zonder thermiek)
omdat ik wat negatieve postjes heb gelezen over de aileron mod ben ik nu dus aan het twijfelen of het wel zo'n goed idee is om te doen.:confused:
dus . . . . . wie wil zijn mening over rolroeren hier spuien?
alvast bedankt hoor!
Zelf heb ik het eigenlijk nog niet gedaan, door de omhoog gebogen tips moet je volgens mij (en wat ik heb gelezen) de roeren achterlijk groot maken en veel uitslag geven...

Ik zou zeggen, gewoon proberen, mocht het niet meer lekker werken dan gooi je je Easystar de prullenbak en hergebruik je een deel van je setup in een easyglider, die zweeft ook nog eens heel wat beter ;)

De V-stelling en de gebogen vleugeltippen maken inderdaad dat rolroeren niet ideaal werken op de EZ*.
Als je, zoals ik, het liefst zweeft met de EZ*, laat hem dan zoals hij is (een motor met een ietsiepietsie méér vermogen is altijd meegenomen).

Wil je echt rolroeren, koop dan een toestel mèt rolroeren.
Ik gebruik de EZ* standaard uit de doos, met Zippy-H 2S1P 2500mAh/30C LiPo's.
Als mijn vliegskills goed genoeg zijn stap ik over op een MPX Cularis met rolroeren en 'erft' mijn zoon de EZ* om ook te leren vliegen.

vreemd, daar merk ik echter totaal niks van. Mijn easy met rolroeren vliegt net zo goed als zonder rolroeren. Ook het zweven is niet veel anders.
Maar als het je te doen is puur en alleen om te zweven kan ik je het beste een easyglider aanraden. met een beetje zweef weer is die bijna niet naar beneden te krijgen.......

Landings mod

hallo
Vandaag ben ik bezig geweest met een mod op mijn easy star:D
namelijk een landings-wieltje-zwever-stijl:p Omdat het me leuk leek om de EZ te laten taxieen.

370769331.jpg

370769359.jpg

370769368.jpg

Nu nog even wachten op wat beter weer om hem uit te proberen
mvg Rick

Taxieen? Met de vleugels op de grond? Lukt niet.. :p

Ik ben een echte EZ fan.. Het valt me op dat door de buiklanding de onderkant van de romp snel afslijt/vuil wordt. Ik dacht eraan een dun plastic PET blaadje vacuum te trekken rond de romp.. Zo kan ik de hele EZ van voor tot achter "beschermen".

Heeft iemand dit eerder gezien/gedaan? Specifiek voor de EZ bedoel ik dan?

Ik heb tot nu toe op al mijn EZ** een paar strips van dat glastape op de bodem geplakt; als het dan na een seizoen vliegen lelijk wordt trek ik het eraf en gaat er nieuwe op. Bij de nieuwe (nog in de doos op zolder) komt er denk ik een dubbele laag 25 grams glasvezel op met epoxy voor een mooi harde en waterdichte afwerking. Wel heb ik ooit eens een plaatje gezien van een EZ met de onderste helft van een drijver eronder, werd dan gebruikt als watervliegtuig.

Taxieen? Met de vleugels op de grond? Lukt niet.. :p

Ik ben een echte EZ fan.. Het valt me op dat door de buiklanding de onderkant van de romp snel afslijt/vuil wordt. Ik dacht eraan een dun plastic PET blaadje vacuum te trekken rond de romp.. Zo kan ik de hele EZ van voor tot achter "beschermen".

Heeft iemand dit eerder gezien/gedaan? Specifiek voor de EZ bedoel ik dan?

Idd, met 1 wieltje onder de romp kun ej niet taxieën. Ik heb er een asje met 2 wielen onder gemaakt en dan gaat het wel. Zelfs grondstart is dan mogelijk mits je maar voldoende power hebt en kort gras.

Idd, met 1 wieltje onder de romp kun ej niet taxieën. Ik heb er een asje met 2 wielen onder gemaakt en dan gaat het wel. Zelfs grondstart is dan mogelijk mits je maar voldoende power hebt en kort gras.

Theo,
ik wil ook 2 wielen onder mijn EZ maken, waar heb jij de wielen geplaatst
op de CG zijn , heb je wat details etc Theo ? of foto en gebruikte onderdelen?

groeten
Jac

Alle modificaties aan mijn oude easystar maar eens op foto gezet.

Het landingsgestel zit redelijk ver naar voren. Ik heb daar een groef in de romp gesneden en daar een 3 mm verenstalen staaf in gelijmd. Hierop zitten met stukjes kroonsteenklemmetjes de wielen vastgezet. Neem iets grotere wielen hiervoor.

landingsgestel mod
full

full

full

Dan de rolroeren, die zijn zo lang mogelijk en hebben de breedte van zo een school lineaal welke de kids van mij meenemen naar school. De servo zit direct daar waar de koolstofstaaf stopt, dit is makkelijker met maken dan waar ook. De servokabel loopt dan langs die inlijmers en zit daar geliujk mee vastgelijmd of met plakband erin gelijmd.

rolroermod

full

full

Omdat het toestel toch al iets geleden heeft met mijn caperiolen heb ik de vluegel beter moeten vastzetten. Magneten en klitteband helpt niet meer, dus dan maar 4 koolstaafjes die ik door de romp en vleugel heen geduwt heb. Bij een volgende easystar wordt dit gelijk in het begin erin gemaakt. Ik ga dan messingbusjes in de vleugel en de romp lijmen waar dan pinnen of schroeven doorheen gaan om alles vast te zetten

vleugelbevestigingsmod

full

Back