multiplex Easystar deel 2.

Geen probleem, ik heb daar ook al een paar bestellingen gedaan.
Deze thread, over bestellingen in het buitenland, is waarschijnlijk ook interessant voor u.
(90 % van de besproken bestellingen zijn bij HobbyCity:p)

grts

niels
Nee, da's een slecht voorbeeld. Dezelfde 10 mensen lopen alleen maar te klagen terwijl er over het algemeen geen reden toe is. Van de 20+ bestellingen heeft TNT Post er nu één zoek gemaakt (hebben ze zelf toegegeven). Dat had net zo goed bij een verzending binnen Nederland kunnen gebeuren want het pakketje was al volledig ingeklaard en is zoekgeraakt bij transport naar het sorteercentrum.

oky bedankt jongens;)waardering is groot!!
zal ff alles rustig door lezen,ff kijken hoe ik precies moet bestellen/betalen op hobbyking!snap er nix meer van(eerste keer dat ik uit buitenland bestel)

als ik het goed begrijp kan deze het ook doen?zal aleen duurder uit wezen!
HET-RC EDF-4W

de groeten..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, die motor is ook geschikt, maar voor het geld van die motor heb je bijna 3 motors van UH...

Betalen voor een bestelling bij UH(=HobbyKing) is het makkelijkst en veiligst via PayPal.
Welkom - PayPal
Gewoon een account aanmaken (volledig gratis) en een visa kaart aan koppelen.
Als je geen visa hebt kun je ook gewoon geld overschrijven van je gewone rekening naar je PayPal rekening. ;)

grts

niels

Je kunt natuurlijk ook gewoon je bankrekening koppelen aan je paypal account... Maar dat weet Niels denk ik niet.

Dan hoef niet eerst iets over te maken naar je paypal account maar word het via paypal rechtstreeks van je rekening afgeschreven en betaal je dus simpel maar veilig.
Heb een minuut geleden nog zo'n bestelling gedaan:lol:

Niels weet dat wel, was het alleen vergeten. ;)

Maar ik doe dat liever niet omdat het dan te gemakkelijk wordt om dingen te bestellen.
En de verleiding is groot ...
Maarja dat is in mijn geval hé, ik wil gewoon vermijden dat mijn geld ook vliegt. :p

En nu terug :ontopic:

grts

niels

heb een acount aan gemaakt jongens,moet eerst een paar dagen wachten op 2 bedragen van hun om mijn rekening te activeren!!
jammer dat ut zo lang moet duren alemaal..haha!!komt wel goed!!

bedankt

Nog even over de camera onder een easystar.. (ben op vakantie geweest);

Die kun je ook prima in plaats van het cockpit kapje zetten.. En dan van piepschuim ofzo iets eromheen snijden zodat het netjes past en niet al teveel wind vangt. Zo doe ik het ook en dan blijft je CoG veel beter behouden (eventueel heel iets neuslastig maar da's met wat elevator tijdelijk op te lossen..

Gyro-mod

In een dwaze bui een bedacht in mijn EZ* een gyro in te hangen. Deze:
TG380.jpg

Link Ach schik voor 18$ wie doet je wat?
Nou leuke dag om te testen vandaag er was erg veel wind in Woerden en ook zeer instabiel, eigenlijk waaide het veel te hard voor de EZ* maar goed. De gyro is een leuke aanvulling maar omdat ik hem enkel op het hoogte roer gebruik niet super spectaculair, landen was wel makkelijker, ging met gyro beter dan zonder. komend uit een lange bocht in de wind draaien reageerd het model langzamer op UP en voeld het een beetje onnatuurlijk aan. Binnekort op Calmato prikken, Kijken wat ie doet op aileron input.
Makkelijk is ook dat de gyro op zender is aan en uit te schakelen.

In een dwaze bui een bedacht in mijn EZ* een gyro in te hangen. Deze:

Link Ach schik voor 18$ wie doet je wat?
Nou leuke dag om te testen vandaag er was erg veel wind in Woerden en ook zeer instabiel, eigenlijk waaide het veel te hard voor de EZ* maar goed. De gyro is een leuke aanvulling maar omdat ik hem enkel op het hoogte roer gebruik niet super spectaculair, landen was wel makkelijker, ging met gyro beter dan zonder. komend uit een lange bocht in de wind draaien reageerd het model langzamer op UP en voeld het een beetje onnatuurlijk aan. Binnekort op Calmato prikken, Kijken wat ie doet op aileron input.
Makkelijk is ook dat de gyro op zender is aan en uit te schakelen.

Of pak dan deze $12,60 of 2 voor $24
nog goedkoper incl verzendkosten !!!!!
EK2-0704 Gyro For Esky King 2 II Belt CP Helicopter - eBay (item 270371126766 end time Jul-07-09 01:05:35 PDT)

Laatst bewerkt:
hallo,

ik ben op zoek naar foto's voor de bevesteging van een outrunner op een wild hawk. (de knock off versie dus)

ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen.

ricardo

Geweldig..:mrgreen:

vandaag de eerste vlucht van mijn easy star, en het was heerlijk om te vliegen, en kracht genoeg. Ging ongeveer onder een hoek van 60 graden omhoog. Nu begrijp ik ineens waarom iedereen dit vliegtuig zo aanraad, want het was de 3e keer dat ik ooit een zender in mijn handen had, en ik kon bijna meteen zelfstandig opstijgen en landen:cool:. Hij vliegt heerlijk rustig, maar stuurt toch wel behoorlijk direct, wat ik persoonlijk erg fijn vind. accu moet helemaal voorin om het zwaartepunt goed te krijgen. Mijn regelaar word wel behoorlijk warm, maar niet te erg. Stickers waaren ongeveer het moeilijkste van het hele inmekaarzetten,. omdat ze op ronde stukken los gaan laten (vleugelpunten). Ben erg tevreden, en ik wil hierbij iedereen bedanken die mij hier op het forum heeft geholpen!!;)

voor wie het wil weten mijn setup:
motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $13.75
regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 25-30A ESC $9.25
accu (2x): Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99
servo's (2x): Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65
propellor: Graupner cam speedprop 5.5 x 5.5 inch
zender: futaba t6ex

Grz. Maarten

M@arten

Zo tevreden dat hoor ik wel.....hoelang heb je gevlogen?, totdat lipo leeg was?
je zegt de regelaar wordt warm, vlieg je veel met 100% gas dan?
enkele vraagjes, je lijstje van je setup
ik neem aan je hebt er maar 1 lipo in zitten anders wordt die te zwaar denk ik zo en moeilijk zwaartepunt op de plaats te krijgen.
hoe heb je de motor vastgezet in het gat?
en heb je een prop adapter gebruikt ?, zoja welke

happy flights

De 2835 van HC wordt geleverd inclusief een prop-adapter. En als je een APC-E propellor gebruikt dan zitten daar vulstukjes bij zodat de prop zonder boren past.

De gewone 2835 is een 28mm bus en is dus even groot als een Permax 400. Past dus zo in het gat. De 2835 van Maarten moet je een beetje meer knutselen maar je zult minimaal schuim weg hoeven te snijden.

Vliegtuid zal zo rond de 8 minuten vol gas met een APC-E 6x4 zitten.

De 2835 van HC wordt geleverd inclusief een prop-adapter. En als je een APC-E propellor gebruikt dan zitten daar vulstukjes bij zodat de prop zonder boren past.

De gewone 2835 is een 28mm bus en is dus even groot als een Permax 400. Past dus zo in het gat. De 2835 van Maarten moet je een beetje meer knutselen maar je zult minimaal schuim weg hoeven te snijden.

Vliegtuid zal zo rond de 8 minuten vol gas met een APC-E 6x4 zitten.

Ok , maar staat er niet bij op de website dat er een prop adapter bij zit,
en heel raar zelfde motor de gewone 2835 t.o.v. die maarten gebruikt heeft die heeft extra koelvinnen en is ook nog eens $6 goedkoper ??

hoelang heb je gevlogen?, totdat lipo leeg was?
ongveer 6 minuten bij de eerste vlucht, en toen was de lipo nog voor 3/4 vol. vlieg voor de zekerheid ongeveer een kwartier per accu, maar het kan wel langer.
vlieg je veel met 100% gas dan?
nee, ik vlieg met vrij weinig gas, alleen vol gas om hoogte te winnen. Ik denk dat het komt omdat er geen ventilatie in de cockpit is.
ik neem aan je hebt er maar 1 lipo in zitten anders wordt die te zwaar denk ik zo en moeilijk zwaartepunt op de plaats te krijgen.
Ik heb er een lipo inzitten, en een aan de lader liggen, zodat ik (bijna) continu kan vliegen. Heb ik inderdaad een beetje onduidelijk neergezet.
hoe heb je de motor vastgezet in het gat?
De motor zit zonder lijm oid in het gat geklemt. doordat de koelvinnen in het schuim drukken blijft deze goed vastzitten. het enige nadeel is dat er wel een kier bovenin zit, en ik heb deze min of meer dicht gedrukt met ducktape over de bovenkant. Ik zal kijken of ik hier nog even een foto van kan plaatsen, maar het is niet de mooiste oplossing.
en heb je een prop adapter gebruikt ?,
Ja dat heb ik, en die zat níet bij de motor. ik heb deze propadaptor gebruikt: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Shaft adapter to suit 3.175mm motor shaft (collet) $1.99
maar het gat in de propellor die ik heb gebruikt, was veel te groot. dit heb ik simpel opgelost door even een busje ertussen te zetten.

Maarten

M@arten

bedankt voor je uitleg, ja laat maar eens een foto zien van de ingebouwde motor.
Wordt de motor zo warm dat je die motor met koelvinnen genomen hebt?, of heb je deze gekozen omdat die met koelvinnen $6 goedkoper was dan die zonder koelvinnen?

Omdat dit mijn eerste vliegtuig is had ik vantevoren geen idee of de motor warm zou worden, en dit was geen reden waarom ik deze motor heb gekozen. hij word trouwens totaal niet warm. Toen ik al mijn spullen ging bestellen, was die andere out of stock, en daarom keek ik even verder, en toen kwam ik deze motor tegen die ook nog eens goedkoper is. Daarom heb ik deze gekozen, en voor die 6$ wil ik best even wat meer moeite doen om de motor erin te krijgen.
wat foto's:
http://img262.imageshack.us/gal.php?g=dsc06837r.jpghttp://img262.imageshack.us/i/dsc06837r.jpg/

Maarten

M@arten

Ok ziet er toch goed uit, wat je ook had kunnen doen is een tie-wrap gebruiken om de motor iets steviger vast te zetten.

Vraagje ging de prop adapter van 3,175 mm er makkelijk op?, omdat ze zeggen dat de shaft van de motor in werkelijkheid 3,2mm is klopt dit?

Laatst bewerkt:
de adapter paste er precies op (alleen niet met de proppellor die ik had dus) Tie wrap is denk ik niet nodig, motor zit muurvast door de koelribben.

Back