HET Honey Bee FP Draadje

je had ook an mij een 4-1 2.4 gig + zender kunnen kopen ;)

voor weinig natuurlijk

groet
 
Mijn HBFP was duidelijk vermogen kwijt dus heb ik er maar een andere motor ingezet. Zo een verbeterde brushless motor van xtreme. Het monteren was een soort van blinde puzzel zonder instructies. Ik heb maar 2 van de 4 boutjes gebruikt. (is dat fout?).
De power is weer terug, maar ik ben niet zo tevreden over het lawaai dat ie nu maakt. (ik oefen veel binnen) Ik denk dat ik maar een gewone motor ga bestellen. Of is er nog een truuk? Maakt het uit als je andere bladen monteert?
 
Kan je dat op de een of andere manier zien of je de
oude of de nieuwe versie van die verbeterde motor hebt? op kaartje van de verpakking staat Modified 380 Brushed Motor EHB005
 
Ok, nu snap ik het. Er zijn twee versies van die motor
1 voor 3-cells en 1 voor 2-cells lipos. Ik heb de 'oude'
motor, maar dat is correct voor mijn 2cells lipos.
 
Draadje staat weer op de 2e pagina. Maar weer even naar boven halen

Het repareren van de ‘tail protect bar’


De ‘tail protect bar’ zit vastgelijmd aan de ‘tail rotor housing’. Het bevestigingspunt – de uitstulping met het gaatje waarin de ‘tail protect bar’ in het ‘tail rotor house’ zit vastgelijmd - wil nog al eens uitlubberen. De ‘tail protect bar’ zit dan niet meer goed vast. Op een gegeven moment helpt opnieuw vastlijmen niet meer. Een oplossing is dan de ‘tail rotor housing’ vervangen. Je kunt proberen hem los te weken van de ‘tail boom’ door de verbinding te verhitten (warm water of een haarföhn) of te impregneren met aceton, en het ‘tail rotor house’ vervolgens te vervangen. Mij is dat losweken echter maar één keer gelukt. De ‘tail boom’ doorzagen en de ‘tail rotor housing’ vervangen lijkt dan de enige optie. De ‘tail boom’ wordt dan wel wat korter, maar dat geeft niet. Er is echter nog een andere, niet zo voor de hand liggende mogelijkheid.

Heb je toevallig een gebroken landingsgestel en een trainingsetje liggen wat je niet meer gebruikt dan zijn dit de ingrediënten waarmee je een nieuwe en veel steviger ‘tail protect bar’ kan maken. Dat doe je als volgt:
1. Knip een van de poten van het gebroken landingsgestel los en vijl daarna de helft van de verbinding met de ligger eraf. Dit doe je omdat de verbinding dan netjes tegen de staat steunt;
2. Pak één van de klemmetjes waarmee de trainingset om het landingsgestel zat geklemd;
3. Lijm de nieuwe ‘tail protect bar’ vast aan het klemmetje;
4. Lijm vervolgens het klemmetje met de nieuwe vastgelijmde ‘tail protect bar’ vast aan de ‘tail boom’;
5. Monteer als laatste de ‘vertical fin’ en 2 stukjes plakband.
De foto’s toont de inelkaar gelijmde nieuwe ‘tail protect bar’ (zonder gemonteerde ‘vertical fin’).

reparatie2.jpg


Groeten
Martin
 
Hoi, mijn eerste post! :-)

Ik heb sinds een paar dagen ook deze heli.

Nu heb ik de volgende vraag. Als ik oplaadbare batterijen in mijn afstandsbediening stop, kan ik dan de meegeleverde adapter gebruiken om die batterijen op te laden, of moet ik ze er uit halen en in een losse lader opladen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat zijn de specificaties van de adapter (output?) en wat voor penlites zijn het (aantal mAh, NIHM, NICD?)

Groet,

Ludo

(apart opladen kan natuurlijk altijd)
 
wat zijn de specificaties van de adapter (output?) en wat voor penlites zijn het (aantal mAh, NIHM, NICD?)

Groet,

Ludo

(apart opladen kan natuurlijk altijd)

Volgens mij is de output 12 volt, ik zal het straks nakijken. De batterijen moet ik nog kopen, maar volgens mij zijn er alleen nog NIMH batterijen te koop toch!?
 
Hoi,

het is misschien toch verstandiger ze apart op te laden met een goede lader, en niet gewoon een voeding (want daar lijkt het op). Als je toch nog accu's moet kopen, kan ik je aanraden eneloop penlites van Sanyo te kopen. Deze hebben een geringe zelfontlading, in tegenstelling tot gewone penlites. En dat komt goed uit voor een zender.

Groet
 
Oke, ik denk idd dat ik maar een losse lader koop waarin ik 8 batterijen in één keer kan opladen dan.

Bedankt voor de tip.

Groeten Pascal.
 
De antennekabel die standaard om het onderstel zit gewikkeld, kun je die ook opgerold in het kapje wegwerken? Of heeft dit een negatief effect op het ontvangst?
 
Als je hem niet te krap oprolt moet dat kunnen. Controleer wel even met een vriendje wat je bereik is. Loop bijvoorbeeld een eind weg, beweeg je sticks en laat je vroendje kijken of je servo's werken.

Groeten
Martin
 
hallo,

ik heb gisteren een iets te harde crash gemaakt (denk dat,dat het is)

maar nu stijgt me honnybee nog maar (met kap ) naar ong 30 cm en zonder kap ietsjes hoger. andere bladen helpen niet. wat zou het kunnen wezen?

stef
 
Hoi Stef.
Heb je al een ander Lipo pack geprobeerd?
Misschien is die laatste crash je Lipo pack fataal geworden en lever ie niet meer genoeg vermogen.
Of zoek het anders eens in je hoofdmotor.
Zit er een borstel of een borstelloze motor in je heli?
Kan zijn dat je hoofdmotor als die borstel is, op z'n end liep en de crash hem net het zetje richting de eeuwige jachtvelden heeft bezorgd.
Vr GR E
 
die flybar ding, is die standaard carbon of soort chinees buigstaal? ik heb op m'n 2ehandsje iets metaal achtig maar het is niet echt recht meer...

vervangen door 2mm carbon staafje of?

+ die staaf zit er nogal redelijk roterende in, kan zo die paddles bewegen, das niet de bedoeling zeker?
 
@Cooper
Zelf heb ik in eeh hobbywinkel een stukje 2mm buigstaal gekocht. Als je ooit in Zoetermeer komt heb ik wel een stukje voor je.
Groeten
Martin
 
Back
Top