HET Honey Bee FP Draadje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Ludozzz, 30 nov 2008.

  1. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Origineel zit er een carbon staafje in. Is prima bruikbaar!. Als je de flybar vervangt zal je vanzelf zien dat je hem strakker aan kan draaien zodat hij niet meer beweegt.
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    voorlopig een barebone gekocht, een trainingskabel voor op de pc en 2 2S lipo's ipv de 3S die erbij was (van japie, hij was de enige die beweerde dat't goed was)
    :) voor die €30 barebone kan je niet sukkelen, na mijn vakantieuitje op't europees kampioenschap autotjes in Bilbao nog eens testen met martin zijn boek naast me.

    Dan eens naar de modelbouwwinkel achter 2mm staaltoestand of carbon en balancerkabels :)
     
  3. ecological

    ecological Guest

    Mijn HBFP werd standaard geleverd met een 2S lipo. Het kan er mee te maken hebben dat ik nog niet goed ben in hoveren, maar ik kan mijn heli nauwelijks hoger laten stijgen dan 30 tot 40 cm. Ik heb een 3S lipo besteld, ik verwacht dat het dan beter gaat.
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    oei dan moet het toch ergens anders aan liggen hoor... slechte motor, motor tandwielen te nauw op elkaar, lager vast, iets wat klemt, slechte accu.

    2S zou normaal echt wel moeten lukken.


    Heeft er trouwens al eens iemand A123 geprobeerd?
     
  5. ecological

    ecological Guest

    Of het ligt aan mijn stuurkunsten :-S
     
  6. ecological

    ecological Guest

    Wat is de exacte dikte van de koolstofstaaf waarvan de flybar gemaakt word? Ik heb die van mij al twee keer gebroken en het leek me handiger om deze per meter te kopen.
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ik dacht ergens 2mm gelezen te hebben.
     
  8. ecological

    ecological Guest

    Ik ook, maar ergens anders las ik weer dat 2 mm te dik is.... Persoonlijk lijkt me het stangetje op het oog dunner dan 2 mm.
     
  9. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    schuurpapier :)
     
  10. ecological

    ecological Guest

    Dat is toch niet handig. :D Doe mij maar de juiste dikte :D
     
  11. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    maar jawel, even klemmen in de dremel, schuurpapiertje houden in't midden waar het wat dunner moet, even gas geven met de dremel en klaar.
     
  12. ecological

    ecological Guest

    Maar waarom zou je die moeite doen als je ook de juiste dikte gewoon kunt kopen?
     
  13. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Exact 2 mm gewoon te koop in bijna iedere modelshop
    Groeten
    Martin
     
  14. robr

    robr

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    148
    In elke vliegerwinkel (of modelbouwwinkel) kan je 2 mm carbon op lengte kopen en in stukjes zagen (of nog beter) met dremel doorslijpen. Het past prima.

    Als je het met een klein ijzerzaagje doorzaagt zaag dan rondom een klein gleufje in en daarna pas helemaal het resterende middenstukje doorzagen.

    Als je vanaf 1 zijde helemaal doorzaagt gaat de buitenkant splinteren.

    Gebruik bijna geen druk op de zaag en een nieuw zaagje.

    Let er wel op dat je in de winkel twee soorten hebt, carbon en glasfiber. Glasfiber is veel buigzamer en niet bruikbaar voor de toepassing ook al is het zwart van kleur.

    Succes!

    Rob
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    iemand al gesexperimenteerd met verschillende lengtes?
     
  16. ecological

    ecological Guest

    Bedankt voor de tips. Ik had gisteren de verkeerde maat (1,5mm), vandaag maar eens terug om te kijken of ze ook exact 2mm hebben.

    Koolstofstaafjes heb je dus nog weer in carbon en glasfiber? Hopelijk krijg ik dan vandaag wel het goede, want de verkoper leek geen expert op dat gebied...
     
  17. ecological

    ecological Guest

    Ja, ik... Ik had de keus: niet vliegen of de afgebroken flybar opnieuw balanceren. :rolleyes: Mijn flybar was zo'n 2,5 cm korter dan origineel. Het ging nog wel, maar ik kan niet goed vergelijken omdat ik nog nouwelijks vliegervaring heb.
     
  18. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je in de buurt van ZOetermeer woont. IK heb nog wel een meter, en daarnaast een van veermetaal
    Groeten
    Martin
     
  19. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    als het makkelijk plooit is het glasfiber, is het heel stijf heb je carbon in je handen
     
  20. ecological

    ecological Guest

    Thanks, maar ik woon niet in de buurt, ik woon in de buurt van Enschede. Ik heb carbon besteld bij een winkeltje in de buurt van mijn werk. Carbon blijkt het zelfde te zijn als koolstof.

    Groeten Pascal.
     

Deel Deze Pagina