HET Honey Bee FP Draadje

Dag Zambezi,

ik heb net een xtreme onderstel gekocht en zie het niet meteen zitten om via USA dit onderdeel te bestellen, 2 weken te wachten en dan nog eens de volledige heli uit elkaar te halen.
dit onderstel die jij voorstelt weegt al wat zwaarder, ik vlieg met de standaard stockmotor en wil niet alles dan meteen gaan upgraden om genoeg lift te kunnen halen.

Dag Zambezi,

ik heb net een xtreme onderstel gekocht en zie het niet meteen zitten om via USA dit onderdeel te bestellen, 2 weken te wachten en dan nog eens de volledige heli uit elkaar te halen.
dit onderstel die jij voorstelt weegt al wat zwaarder, ik vlieg met de standaard stockmotor en wil niet alles dan meteen gaan upgraden om genoeg lift te kunnen halen.

Dit frame is ideaal. Ik heb 'm ook, ware het met een belt-tail, losse gyro / servo's en RX en een king-canopy. En een brushless motor.

Echter: dit is niet allemaal nodig; jij kan het prima implementeren in jouw setje en met de standaard motor (op 3S) moet het ook prima vliegen.
Het spul komt trouwens uit Azie volgens mij en meestal heb je 't in een week in huis. Ombouw kost je een avondje.

crazykuki bij die extreme skid kun je toch ook de bijbehorende batterytray kopen ? Dan ben je toch klaar ???

zou het voor mij esky niet te zwaar zijn om en 2s1300mah lipo en de flycam mee de lucht in te nemen?
ik heb het nog niet geprobeerd want ik zit op mijn onderdelen te wachten :)

mijn honeybee is sinds kort weer vliegklaar alleen nu begint de tailmotor harder te draaien als ik wil opstijgen, hierdoor begint de heli ook rondjes te draaien. het ligt niet aan de zender wat die staat goed. Verder heb ik de 11.1 volt li-po upgrade en 8 graden bladen en andere skids. weet iemand waardoor die rondjes begint te draaien? (batterij is ook opgeladen)

mvg jurre

Kijk even goed de handleiding erop na van je Esky.
Het heeft te maken met je 4in1 controller dewelke je zal moeten bijregelen.
ik weet het niet vanbuiten maar het heeft te maken met ofwel je "gain" of proportional af te regelen.
als je heli naar rechts draait, moet je de regelaar naar linksom af regelen en vica versa

ik zal wel even wat proberen, bedankt voor de reactie :)
Je kunt hemm beter via deze methode instellen dat werkt goed, kijk uit met draaien je draait de stelschroefjes zo dol en dan ben je ver van huis.

• Proportional mix and gyro gain
    1. Turn gain to below half way. (Note: Full clockwise is max gain.)
    2. Plug in 4-in-1 and wait for solid green light. (Make sure helicopter does not move during this stage)
    3. Fly heli and note the direction of yaw.
    4. Land and unplug the 4-in-1. (Must unplug 4in1 for changes to take effect.)
    5. Adjust the proportional pot.
      • If the nose was yawing right then decrease pot (counterclockwise).
      • If the nose was yawing left then increase pot (clockwise).
    6. Repeat steps 2 to 5 till the yaw is gone.
    7. Fly the heli and increase gain till you experience some tail wag. (No need to unplug 4in1 when adjusting gain.)
    8. If you do experience tail wag then decrease gain a bit till the wag is gone.
    9. Changes in the gain may reintroduce some yaw. If so, repeat steps 2 to 5 again with the new gain setting.
Note: Make sure not to move the helicopter while the 4-in-1 is initializing. Always wait for the solid green light before moving it, otherwise the gyro may not calibrate correctly.

Staat allemaal op de deze wikipedia pagina:Esky Honey Bee FP - EFlightWiki

ik probeer hem nu te stellen alleen komt dat nou zo precies? ik heb de gain precies in het midden en als ik de pot ook maar een klein beetje de andere kant opdraai draait de heli ook de andere kant op...

Zo ongeveer alles komt heel precies ;)

Zelfs de kleinste aanpassingen maken grote verschillen. B.v. de spanning van de schroefjes van de rotorbladen mag niet te veel afwijken anders trilt het verschrikkelijk en heb je geen lift.

Het verbaast mij steeds weer hoe precies het allemaal komt.

ja, ben ik nu ook achter maar hij is nu gelukkig goed na een uurtje gepruts :)

Hoe kun je nu precies zien wanneer de staart motor het heeft begeven. Ik snap dat de heli dan rondjes gaat draaien naar links omdat de staart minder power heeft. Maar is het ook mogelijk het te "voelen". Ik voel nu nog wel wat weerstand op de staartmotor als ik deze handmatig rond draai maar deze heeft er wel 10 uurtjes opzitten nu. Main motor is me duidelijk, dat merk je snel genoeg bij een verlies aan power en stijgkracht.

Groet

Als mijn staartmotortje bijna op is gaat de heli ineens ronddraaien. Even later werkt hij weer maar al gauw gebeurt het opnieuw. Dan vervang ik de staartmotor.

Voelen lijkt me geen precieze methode, als er enige weerstand is zouden de koolborstels goed aandrukken. Bij weinig weerstand zijn de koolborstels waarschijnlijk op.

Mooi weer vandaag, maar het zit niet echt mee.....

Eerst kwam de grond veel te snel op mijn Belt CP v2 af ..... of andersom.
Ok kan gebeuren.
Pak ik mijn FP sluit de accu aan, maar helaas verkeert om. mijn 4in1 rookt.
Sluit ik de acuur weer aan dan beginnen de bladen als een gek te draaien.

Aangezien een ezel zich in het algemeen .........

Ben benieuwd welke rampen er nog meer vandaag op me afkomen.
Wel goed voor de economie, toch

Groeten
Martin
p.s weet iemand hoe ik die 4in1 kan reanimeren?

@jaimygo

Tja. dom dom, maar het kan

Als je al eem tijdje vliegt en dus de stekkertjes veel in- en uitelkaar steekt gaan ze lubberen. Maw ze worden wijder, en opeens - dom dommer domst - steek je ze verkeert inelkaar. Ik verzeker je dat ging heel makkelijk

Vandaag al een nieuwe 4in1 binnen. Hulder aan de webwinkel. Gelukkig is er verder niets doorgebrand. Hij vliegt weer

Groeten
Martin

@jaimygo

Tja. dom dom, maar het kan

Als je al eem tijdje vliegt en dus de stekkertjes veel in- en uitelkaar steekt gaan ze lubberen. Maw ze worden wijder, en opeens - dom dommer domst - steek je ze verkeert inelkaar. Ik verzeker je dat ging heel makkelijk
Misschien kan je dit meenemen in je boek..................:p

Back