Het brommer topic.

Aprilia SR Factory '07

Mijn Aprilia SR Factory uit 2007. Inmiddels 21.000 kilometer op de teller en nog nooit een verkeerde kick gegeven. Gaat echter over een maand of 1,5 wel te koop i.v.m de aanschaf van het motorrijbewijs en motor :)



 
Mijn Aprilia SR Factory uit 2007. Inmiddels 21.000 kilometer op de teller en nog nooit een verkeerde kick gegeven. Gaat echter over een maand of 1,5 wel te koop i.v.m de aanschaf van het motorrijbewijs en motor :)

Nou als ik je foto's zie dan kan ik je uit ervaring zeggen, 10 jaar motor rijden en geen auto rijbewijs, begin er niet aan :P
Mijn knieen zijn op en me nek doet nu nog zeer :)
 
Nou als ik je foto's zie dan kan ik je uit ervaring zeggen, 10 jaar motor rijden en geen auto rijbewijs, begin er niet aan :P
Mijn knieen zijn op en me nek doet nu nog zeer :)

dat heb ik al zo ongeveer na een paar jaartjes scooter rijden :mrgreen: zal de fzr maar in de schuur laten staan dan denk :rolleyes:
 
Een vraagje voor de heren specialisten

Wat denken jullie van de kwaliteit van de AGM Retro
15-62-large.jpg
 
Nou als ik je foto's zie dan kan ik je uit ervaring zeggen, 10 jaar motor rijden en geen auto rijbewijs, begin er niet aan :P
Mijn knieen zijn op en me nek doet nu nog zeer :)

Haha tja, motorrijden is écht mijn allergrootste droom en ik zal kost wat kost er aan beginnen ;) Ik ben echter al bezig met het autorijbewijs, maar spoedig hierna zal het motorrijbewijs gehaald worden. Ben ook wel van het idee bewust dat een autorijbewijs eigenlijk gewoon nodig is in sommige gevallen.
 
Een vraagje voor de heren specialisten

Wat denken jullie van de kwaliteit van de AGM Retro
15-62-large.jpg

kan je beter een neos aanschaffen! supersimpele scooter in onderhoud en ziet er nog wat beter uit :mrgreen:
en er zit het al jaren betrouwbaar bewezen minarelli blok onder!
die imitatiescootertjes zijn qua nieuwprijs leuk maar daar blijft het bij!
 
Koop dan een Vespa ofso, iig een retroscooter van een goed merk, chinesen maken lekker eten, meer niet;)

Greetz,
Joram
 
Mijn vrouw heeft al 3 jaar een Zhongyu scooter, en die heeft nog nooit iets gemankeert, dus chinees spul hoeft niet altijd slecht te wezen hoor.
 
Geluk, meeste van die chinese zooi gaat kapot. Motorblokken zijn allemaal imitatie, en gebruikte materialen zijn om te huilen..

Greetz,
Joram
 
Meeste motorblokken zijn een regelrechte kopie van de Kymco Filly (schrijf ik dat goed?)
5W40 Syntetische olie kan je het beste gebruiken voor die chinese 4-takt blokjes,en ze blijven als een trein lopen.
 
Waar zit dan het verschil in dat de ene kapot gaat en de ander niet, van hetzelfde merk met dezelfde materialen? Ik wil er maar mee zeggen, de meeste scooter en brommerrijders die ik zie rijden bijvoorbeeld al niet warm. Flink stotteren en roken en flink doortrekken totdat ze het blok na 12.000 km brak vinden lopen en aan het afstellen gaan.

Ik ben echter wel van mening dat de Chinese spullen niet op gelijke hoogte staan met de bekendere merken wat betreft duurzaamheid. Maar zoals Gammapooka aangeeft: Sym en Kymco zijn redelijk degelijke merken voor niet veel en rijden prima.
 
Denk dat het wel groot verschil is als je veel korte stukjes/in de stad rijd of op de lange einden.. Op de lange einden heeft een blok (mits niet opgevoerd) niks te leiden als deze op temperatuur is.. Terwijl rijden met een koude motor of veel optrekken en af remmen veel vraagt van een scooter
 
Sym en Kymco zijn leuk, voor kleine ritjes. Kumco begint nu opzich behoorlijk goed te worden.

Maar die onbekende chinese merken, zijn echt troep.
Leuke prijs, maarja, wat wil je met al die goedkoper onderdelen...

Je leest daar zoveel hoorverhalen over, motorblokken die compleet verrot zijn, frame moet je ook niet teveel van verwachten...

Elektronika is ook flink op bezuinigd etc...

Leuk voor een enkel klein ritje, maar wil je hem voor woon-werk gebruiken, investeer dan in wat beters...

Greetz,
Joram
 
wil je een betrouwbare scooter zorg dat er een minarelli of een piaggio of een peugeot blok onder zit! rest kan het wel goed blijven doen, maar dat is niet zeker!
 
alle 2 mijn buurvrouwen rijden op van die chinezen, en zijn er van bewust dat ze beter een duurdere hadden kunnen kopen.
Mijn pa heeft een piaggio zip nog helemaal standaard en gaat toch 10kmh harder dan die andere 2 chineesjes (allemaal snor).
Die piaggio zip is trouwens niet eens zo duur, ik zie ze voor 1200 nieuw en dat is niet veel.
 
Piaggio is beste blok wat er is. Beter dan minarelli of peugeot. En een Zipje is een goedkoop scootertje, maar wel enorm goed!

Greetz,
Joram
 
Vreemd dat jullie zeggen dat AGM een chinees merk is. Dit staat op hun website en in de folders.

http://www.agmscooters.com/over-agm.html zei:
agm is een op en top Nederlands scootermerk. Al jaren lang zijn wij nationaal en internationaal actief. Wij ontwikkelen onze eigen scootermodellen en gaan daarbij te werk volgens ons motto ‘enjoy life!’ Want scooter rijden is leuk, zeker als je kiest voor een scooter van agm. Naar je werk rijden, even boodschappen doen, een stukje toeren: een scooter van agm brengt je zonder zorgen van A naar B.
 
Back
Top