Bouwverslag F16 van Fly Eagle en is gemaidend:)

Waar heb je deze besteld, en op hoeveel europese dollars komt deze kit?
 
Hey Jopie,

'k heb de extra tanks besteld ;)

Vanavond de hoogteroer-servo's inde mijne geschroefd. Cylinder van de neusdeur lekt, dus die gaat dr weer uit.
Zal binnenkort es wat plaatjes schieten :)
 
Goed plan ;)

1 tip alvast, gooi die deur-cylinders zo ver als je kunt gooien weg, ik heb ze er allemaal al minstens 2x in- en uit gehad. Die van Jet-A1 zijn best goedkoop en lekken tenminste niet...
 
Tja, en waarom? ... mooie kit toch wel hoor.

Heb vanmiddag nog de neuswieldeurcylinder vervangen (mooi woord)
Merkte dat nog wat Y en X koppelingetjes van de lucht lekten, die ga ik ook maar vervangen voor de zekerheid. Als de gear nu eindelijk lucht vasthoudt, kan ik verder met de rest...

Neuspoot ook even uit elkaar gehad ivm stroef veren. Niets raars aan te zien, maar voor de zekerheid de randjes denk ik maar even afronden. Mooi spul :)
 
Idd erg leuke kist niets mis mee als je een paar punten even in acht neemt zoals de pijp en het landingsgestel.

Voor de gear van de 1:5,5 is een soort van terug roep actie heb ik begrepen die hielden het op gras maar een paar vluchten vol.....
 
Voornamelijk problemen met de schaal-gears.

Sowieso heeft 'n landingsgestel het niet makkelijk in een F16 ivm de rare hoek van intrekken ;)
 
Gisteren maar weer wat aan de F16 gedaan. Heb met mezelf afgesproken dat deze af moet voor ik aan de viperjet begin :rolleyes:

Draadje maar wat opleuken met wat (slechte GSM) foto's :

Toestelletje:
IMG00010-20090606-2342.jpg


Eindelijk alle cylinders redelijk lucht-dicht. Ik heb gemerkt dat die kleine cylindertjes nog wel eens bij de koppeling/slangaansluiting willen lekken, lijkt wel of ze gemaakt zijn voor een net iets dunnere slang. Test gedaan, 5bar, wielen in. Na een half uur geen zichtbaar druk verlies, en de poten konden nog een aantal keer in- en uit. Daar durf ik wel mee te vliegen.
(vluchten van 6 min. denk ik, dus dat komt wel goed)

Priegelwerk met tie-wraps:
IMG00014-20090815-1606.jpg


Hier moet nog 't een en ander in. Twijfel nog of ik een goedkopere RVS pijp ga kopen (Jet-zubehoer) of dat ik een titanium pijp bestel. Ligt eea aan hoe 't zwaartepunt uitkomt, maar ik vermoed dat 't titanium gaat worden... Zou 'm ook uit mn aermacchi kunnen slopen natuurlijk. Iemand nog interese in een aermacchi MB339 zonder pijp? ;)
IMG00015-20090815-1607.jpg



Servo's zitten ook in de vleugels. Gaten in de kapjes mogen nog iets groter denk ik, alhoewel ik de roeren waarschijnlijk alleen als down/flaps ga gebruiken:
IMG00019-20090815-1609.jpg


IMG00018-20090815-1609.jpg


De derde tank komt als 't goed is komende week binnen. Als die er in zit ga ik de turbine op zn plek zetten, en alle apparatuur in de neus gooien om de keuze voor de pijp te maken...

Hans
 
Ziet er goed uit Hans :D

En jah, meerdere wachtende projecten is een bekend probleem ;-)
 
Goed bezig Hans, ziet er allemaal mooi en verzorgd uit!
Lijkt mij ook erg verstandig een om een andere pijp te monteren.
Maar dat probleem met meerdere bouwprojecten snap ik niet hoor, heb daar nooit last van:-) :-) LOL
 
Back
Top