Gisteren maar weer wat aan de F16 gedaan. Heb met mezelf afgesproken dat deze af moet voor ik aan de viperjet begin
Draadje maar wat opleuken met wat (slechte GSM) foto's :
Toestelletje:
Eindelijk alle cylinders redelijk lucht-dicht. Ik heb gemerkt dat die kleine cylindertjes nog wel eens bij de koppeling/slangaansluiting willen lekken, lijkt wel of ze gemaakt zijn voor een net iets dunnere slang. Test gedaan, 5bar, wielen in. Na een half uur geen zichtbaar druk verlies, en de poten konden nog een aantal keer in- en uit. Daar durf ik wel mee te vliegen.
(vluchten van 6 min. denk ik, dus dat komt wel goed)
Priegelwerk met tie-wraps:
Hier moet nog 't een en ander in. Twijfel nog of ik een goedkopere RVS pijp ga kopen (Jet-zubehoer) of dat ik een titanium pijp bestel. Ligt eea aan hoe 't zwaartepunt uitkomt, maar ik vermoed dat 't titanium gaat worden... Zou 'm ook uit mn aermacchi kunnen slopen natuurlijk. Iemand nog interese in een aermacchi MB339 zonder pijp?
Servo's zitten ook in de vleugels. Gaten in de kapjes mogen nog iets groter denk ik, alhoewel ik de roeren waarschijnlijk alleen als down/flaps ga gebruiken:
De derde tank komt als 't goed is komende week binnen. Als die er in zit ga ik de turbine op zn plek zetten, en alle apparatuur in de neus gooien om de keuze voor de pijp te maken...
Hans