wedstrijd F3A-C/B utrecht

Nee, de wedstrijd zal wel doorgaan. Lekker strakke figuren vliegen zal er wat minder in zitten. Gelukkig kan verwachte windsterkte snel veranderen.
 
Wie komt er langs apeldoorn 's ochtends en kan Nando meenemen? Voor mij zou het 2 uur reistijd voor de wedstrijd inhouden, beetje te veel van het goede voor een wedstrijd die op 15 minuten van mijn huis plaatsvindt :P

Of de wedstrijd doorgaat of niet, weet je pas de avond van te voren, maar ik denk niet dat 80% regenkans en windkracht 4 als voorspelling voldoende is voor een aflasting, zeker niet als je ziet dat er dit jaar al zoveel is afgelast (weliswaar in de A, maar toch)
 
3x zelfs al.. maar goed, dat betekent natuurlijk niets, als er vrijdagavond volgens het KNMI 90% regenkans is bij storm en windkracht 6, reken maar dat het dan afgelast wordt :P

Vooralsnog zie ik er geen reden toe.. volgens het KNMI nu is het zaterdag 40% kans op zon en 60% kans op regen, windkracht 4. Dat is geen reden tot aflasting..
 
ik snap het niet helemaal, volgens mij valt het zaterdag wel mee. De meeste wind zal vrijdag zijn, niet zaterdag. Windrichting zou west zijn, komt dat een beetje uit op jullie veld?

Volkert
 
Wie komt er langs apeldoorn 's ochtends en kan Nando meenemen? Voor mij zou het 2 uur reistijd voor de wedstrijd inhouden, beetje te veel van het goede voor een wedstrijd die op 15 minuten van mijn huis plaatsvindt :P

Ik heb Nando een pb gestuurd om vervoer te regelen

m.vr.gr.
 
Dat is wel prettig met het vliegen want dan heb je geen dwars-component. Landen en indraaien voor de electriciteitsdraden is wat lastig.

Die electriciteitsdraden zijn dichterbij dan je denkt, nl: 190 meter.



(mod edit Emil)
De foto "verwijderd" , de maximale afmeting mag zijn 640x480, en alles boven de 800x600 haal ik weg, dit omwille van de laadtijden.
Houd hier rekening mee. Danku wel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het even niet volgen, martin, de 188m staat bij het 2e streepje van de schaalverdeling, als ik dat doortrek naar de lijn naar de kabels, moet dat zeker 400m zijn?

Hoe dan ook; aub geen paniek over de kabels gaan maken. In de ca. 3.5 jaar dat ik nu vlieg, heb ik er nog nooit een toestel in zien gaan en zijn er misschien 3 toestellen geweest in totaal waarvan ik weet dat ze de kabels geraakt hebben.

Let wel: de vorige wedstrijd presteerde ik het nog om mijn kist bij het landen in een sloot te zetten, en zelfs ik heb het in die 3.5 jaar nog nooit voor elkaar gekregen de kabels te raken.. en heb toch zo'n 500 vluchten per jaar gemaakt daar..
 
Yep.

Vanavond nog even naar utkrom, oefenen en om te wennen aan de lokatie.
Links hoog mais, rechts divers hekwerk en vee.

Ik was rustig bezig met een wat ruimere landing te gaan maken
(de 2 landingen daarvoor waren krap en bepaald niet netjes)
stopt!/staat mijn Extra opeens stil midden in de lucht... Sta je raar te kijken.

Er valt wat af (bleek later motor + kap + accupack) en de Extra gaat achteruit richting terra firma.

Na wat geklauter (diverse hekken), geknetter (schrikdraad) en splash! (sloot) blijkt t alleszins mee te vallen.
Achter t motorschot is alles nog in orde, alles voor t motorschot (motorbok, kap) versplinterd..

Daarna was Frans aan de beurt, het veld tegenover.. daar zit nog een sloot tussen. Plons!
Drijvers meenemen?

Morgenavond puzzelen/plakken.
 
Laatst bewerkt:
Raar idee eigenlijk, na zaterdag vlieg je nooit meer het P09-B programma. Twee jaar lang lief en leed mee gedeeld en ineens is de relatie over.
 
Het hekje links is op z'n hoogst 50cm hoog. Mais aan de rechterkant ca 2m. Er tussenin ligt ca. 75m veld.

Ruime landingen is inderdaad helaas geen goed plan, alhoewel het ook weer niet zo is dat je op een postzegel moet parkeren ofzo.

@Hans: heb nooit P09 gevlogen, dus geen relatie ermee.. ben nu begonnen te daten met P-11, maar de liefde is nog niet wederzijds, helaas.

In amerikaanse datingtermen, haal ik first base, maar strompelend, en word ik vervolgens genadeloos in elkaar geslagen :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep.

Vanavond nog even naar utkrom, oefenen en om te wennen aan de lokatie.
Links hoog mais, rechts divers hekwerk en vee.

Ik was rustig bezig met een wat ruimere landing te gaan maken
(de 2 landingen daarvoor waren krap en bepaald niet netjes)
stopt!/staat mijn Extra opeens stil midden in de lucht... Sta je raar te kijken.

Er valt wat af (bleek later motor + kap + accupack) en de Extra gaat achteruit richting terra firma.

Na wat geklauter (diverse hekken), geknetter (schrikdraad) en splash! (sloot) blijkt t alleszins mee te vallen.
Achter t motorschot is alles nog in orde, alles voor t motorschot (motorbok, kap) versplinterd..

Daarna was Frans aan de beurt, het veld tegenover.. daar zit nog een sloot tussen. Plons!
Drijvers meenemen?

Morgenavond puzzelen/plakken.

Ach Niek,
Het viel toch allemaal best wel mee?
ik heb gisteravond je schade mogen aanschouwen, het viel best mee allemaal.
Motorschot, motorbok weer even voorzien van wat lijm, kleinbeetje verstevigen... en gaan weer. Die Kap... tja alleen die is een beetje anders als een seconde voor je de kabel raakte
De andere landingen waren goed. Deze nam je te ruim en te hoog.
Kabels stoppen nauw eenmaal vliegtuigen.
Amerika heeft een aantal hele grote boten, waar ook vliegtuigjes op gestopt worden.... Met kabels. Dus eigenlijk was het te verwachten, dat je vliegtuig zou gaan stoppen, als je in contact komt met de draden
Groet, Wim :)
 
Kan het even niet volgen, martin, de 188m staat bij het 2e streepje van de schaalverdeling, als ik dat doortrek naar de lijn naar de kabels, moet dat zeker 400m zijn?
..

Duidelijker kan ik het niet maken, elk streepje is nu 25m (100:4).

Henri,

Probeer ik je concurentie eens bang te maken en de MVC-mn vliegers een thuisvoordeel
te bezorgen, ga jij het weer afzwakken. He, vergeefse moeite.

(mod edit Emil)
De foto "verwijderd" , de maximale afmeting mag zijn 640x480, en alles boven de 800x600 haal ik weg, dit omwille van de laadtijden.
Houd hier rekening mee. Danku wel...



[img=http://img402.imageshack.us/img402/5914/veldmvcmn2.jpg]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top