rare vorm van storing

  • Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Multiplex service

Dat hoeft ook niet ontkracht te worden, het is namelijk niet waar. Dat het in jouw waarneming blijkbaar wél zo is, is jammer.

Ik zal het nog eens herhalen: er komen relatief gezien van het ene merk niet meer of minder reparaties binnen bij de servicedienst dan van het andere. Er worden ook niet meer of minder klachten gemeld. Dat geldt ook voor Multiplex. Er is dus ook geen enkele reden dat gebruikers van deze apparatuur verontrust raken, wat inmiddels wel is gebeurd.

Wat ook vermeld moet worden.....

Vorige week donderdag 2x Cockpit SX opgestuurd naar onze onvolprezen Jan, (Servicedienst Multiplex).
Gistermiddag waren de zenders al weer terug.
Zender 1, een trimschakelaar vervangen en de software geupdate.

Zender 2, een potmeter en kabel voorzichtigheids halve vervangen.
Korte antenne, Hf afgesteld en algehele controle.
(Een paar vervelende crashes beleefd.)

Totale kosten, :D garantie / service :D

Dat noem ik nog eens service :worship: en dat geeft ook vertrouwen in MPX ofwel Multiplus en dat moet ook vermeld worden.

Duim op voor Jan en MPX. Ik vlieg weer vol vertrouwen met mijn Cockpit SX.

En van 2,4 GHz hoor ik ook regelmatig dat er problemen zijn. Dat is dus ook geen absolute garantie dat nu alles 100 % storingsvrij is.

Ik hou het dus voorlopig maar op mijn "Multiplus" Cockpit SX. Het blijft een verdraaid handige zender.
 
Laatst bewerkt:
Met Arnold eens. Tot nu toe meer tevreden met mijn SX dan met mijn Futaba 6EX. Ligt beter in de hand, menu is makkelijk, werkt ok :).

Ennuh, die korte antenne, waar heb je die vandaan? Ze hebben hem bij W&W maar online bestellen is ook wel zo handig. Maar waar ik hem zie is ie uitverkocht. De originele antenne van 1,40 meter ga ik nl perongeluk nog eens een oog mee uitsteken ben ik bang (wat een onding :p)
 
Er worden ook niet meer of minder klachten gemeld.

Dus wel; op alle fora komt Multiplex als meer storend naar voren.. maar goed, ik hou er over op, een ieder moet de spullen gebruiken die hem/haar het beste lijken.
 
Henry, de meeste crashes die ik zie zijn allemaal met andere merken dan MPX................ en ja, ook met 2,4 GHz heb ik al "onverklaarbare" cashes gezien.................
 
Crashen != storing :)

Hoe dan ook, laten we het laten vallen, zo belangrijk is het allemaal niet, het maakt mij ook niet uit, ik heb aangegeven wat de ervaringen zijn op het veld in Utrecht en wat het beeld is met name op duitse fora, en verder moet ieder z'n eigen plan trekken :)
 
Crashen != storing :)

ik heb aangegeven wat de ervaringen zijn op het veld in Utrecht en wat het beeld is met name op duitse fora,


Crashen kan door een storing komen , bij 90% heeft het niks met der zender of ontvanger te doen .
Storing de schuld geven is makkelijker als het toegeven van een eigene stomme fout .:mrgreen:

Als er zoveel storingen zouden zijn met special MPX op jou club is dat wel uniek .

Op RC-Network is niet 1 bericht te vinden waar het over storingen gaat die geproduceert worden door een MPX zender / MPX ontvanger .
Waar jij die wijsheid vandaan haalt is mij een raadsel .

Mvg Johan
 
De laatste "storing" die ik heb gehad, te wijten aan ontvanger is ongeveer 23 jaar geleden :cool: die Robbe ontvangers konden slecht tegen heli-trillingen, dus lamme stekkerblokken en antennedraadjes die loskwamen was een veel voorkomende kwaal.

Daarna jarenlang MPX en werkelijk nooit een storingkje wat te wijten was aan de apparatuur. (en ik heb vaak storing gehad)
 
Ik heb al wel eens eerder beweerd, dat 99% van alle storingen in de piloot zitten, dus tussen de oren of in de duimen. Van die ene procent, die dan van elders afkomstig is, is ook weer het overgrote deel te wijten aan diezelfde piloot. Onjuiste inbouw in het model, slechte bedrading en/of stekers, lege of niet meer bruikbare ontvangeraccu's, gebruik maken van een niet-toereikend bec-systeem, te weinig onderhoud en noem maar op. Juist vanwege deze reden is ook 2,4 GHz niet zaligmakend gebleken.
Het komt dus verrekte weinig voor, dat de apparatuur de boosdoener is. Als dat zo is, of als daarvan op z'n minst een sterk vermoeden is, dan wordt dat gevoeglijk op fora breed uitgemeten. Zie maar welke uitvoerige discussie ontstaat als iemand melding van maakt van bijv. een (vrijwel zeker) defekt zendermodule.
Net zo uitzonderlijk is het als men storingen van buitenaf als veroorzaker kan aanwijzen. Het enige voorbeeld, dat ik daarvan ken, is dat op diverse plaatsen in Duitsland (met name op de Wasserkuppe) op 35 MHz met single conversion ontvangers vaak storingen ontstaan tengevolge van sterke tv- en radiozenders, die in het 105 MHz gebied opereren.
Ook wat er bij Theo's vereniging aan de hand is, is zeer uitzonderlijk. Er zal dus wel wat meer aan de hand zijn met het schrikdraad van de naburige boer dan alleen maar een slechte aanleg. Wat dat dan zal zijn is koffiedik kijken. Nu het is uitgeschakeld zijn de problemen blijkbaar voorbij, zijn alle verenigingsleden weer gelukkig-en-blij en is Hezik een krat bier kwijt.
 
en is Hezik een krat bier kwijt.
Yep.:proost:

Ter geheugensteuntje, om ontkenning of ander gedraai een beetje voor te zijn, een quote uit een van de eerste postings.
Ik durf er een krat bier op in te zetten dat als je een Futaba zender pakt, dat je storingen verholpen zijn.

In het daarop volgende bericht werd dat ontkracht:
Ben ik toch niet met je eens Hezik.
Dus eigenlijk 2 weken geleden was de weddenschap al verloren.

Het zure van dit soort weddenschappen is, krijg je gelijk, dan krijg je niets.:(
Heb je ongelijk, dan ben je de inzet kwijt.
Het is dan natuurlijk wel netjes om de inzet persoonlijk in het zuiden te overhandigen.:)
 
Veel storingen had ik idd in Duitsland, in Sauerland waar ik elk jaar vlieg, en ja met een mpx set, maar als enige van de 14 vliegers op kanaal 76 waar na metingen keihard een turkse zender zat. Een goedkoop regelaartje op een indoor-ontvangertje op een helietje met snaaraandrijving wil ook weleens voor verassingen zorgen. Soms werkt het, maar soms ook niet. Heeft ook niks met merk te maken.
 
Jullie moeten echt leren lezen.

Er staat 'ik durf'. Niemand heeft die weddenschap aangenomen.

Als er in de Smart een 2M wedstrijd kist past en 2m houtbouw electrokistjes en een shockflyer, dan kan een kratje bier er echt wel bij hoor. Ik zak binnenkort toch af naar het zuiden, dus dat biertje gaat Theo wel krijgen hoor (NA het vliegen)

Overingens was de eerste voorwaarde voor de weddenschap dat Theo een futaba zender zou pakken. En dat ie de weddenschap aan zou gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat 'ik durf'. Niemand heeft die weddenschap aangenomen.


En dat is correct. Dat kratje bier is niet nodig.

@corrien, het kon vrijwel zeker niets anders zijn. De boer heeft veel veranderd aan zijn gebouwen, het zou mij niets verbazen dat de aarding van zijn gehele bedriijf helemaal niet in orde is of zelfs helemaal niet meer aanwezig is.....................
 
Tsja, veel boeren nemen het op dat vlak wat minder nauw.. nuchterheid, als het maar werkt.
 
Om eigenlijk heel eerlijk te zijn snap ik niet dat clubleden die storing hebben, niet gewoon overstappen op 2.4 . Zeker met assan is dit voor zo'n beetje iedere zender en ieder budget simpel en goedkoop te realiseren. 1 zendmoduel + 2 ontvanger 60-70 euro. Een gemiddeld toestel is al veel duurder.
 
Ondanks de Assan modules wordt dat dan toch nog een heel erg dure grap met ongeveer 15 ontvangers die ik alleen al moet gaan vervangen. Daarnaast heeft de 2,4 GHz zich wat mij betrefd nog niet duidelijk genoeg bewezen terwijl de 35 Mhz dat wel heeft. De technieken die men nu allemaal toeschrijft aan de 2,4 GHz zijn op de 35 Mhz ook allemaal door te voeren. Als bij mij een model vrij is van storing terwijl ik gewoon PPM gebruik waarom moet ik dan overstappen. Die 2 modellen van mij welke te veel last hadden van rare storing die ik niet direct kon thuis brengen is in mijn ogen nihil, dus verwaarloosbaar. Deze beide modellen gaan met de huidige setup eruit en worden voorzien van een nieuwe setup.

Ik heb al vaker mensen zien omstappen van PPM naar PCM omdat ze de "storing" niet onder controle kregen. Toen ze dat deden begonnen ze direct te roepen dat de storing weg was, maar die was er helaas nog steeds en enkele weken later verdween het model ongecontroleerd moeder aarde. Dit gebeurd dan ook als je in zo een situatie overstapt naar 2,4 GHz.

Hou er rekening mee dat 2,4 GHz niet zalig makend is, geen enkele fabrikant geeft op dat je storingsvrij kan vliegen/rijden of varen. Het is wel storingsarm, en dat is iets heel anders dan storingsvrij............
 
Daarnaast, 35Mhz moet ook gewoon storingsvrij werken. Het zou een beetje absurd zijn als een hele vliegclub op 2.4Ghz moet overstappen, omdat de boer z'n zaakjes niet op orde heeft..
 
Nu het schrikdraad uitstaat heb ik iig nergens meer last van. Ook niet op 35Mhz en met PPM ontvangers :).

Ennuh, Hezik: "2M wedstrijd kist past en 2m houtbouw electrokistjes en een shockflyer"

Moet je me toch eens zeggen hoe je dat doet. Ik heb al moeite een 1,50 meter kist in een peugeot 107 te krijgen, die moet op de bijrijdersstoel zitten nl. Heb je goede tips, graag :)
 
Back
Top