rare vorm van storing

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Ik heb goed gelezen theo. Je schrijft 'zal de storing daar vrijwel nooit vanaf komen'.

Niet 'vrijwel nooit', gewoon 'helemaal nooit'.

Voor de rest hoop ik dat ik dit weekend snoeihard ongelijk krijg, en het het schrikdraad is. Dat zou voor jullie de zaken een stuk eenvoudiger maken.

Vanmorgen met de wandeling met de hond gezien dat de stroom eraf is. Vanmiddag 8 vluchten gemaakt zonder problemen. Kijken wat van het weekend gebeurd.

Tada. 8 vluchten zonder problemen is al hoopvol.

Ik heb gister een reikwijdte test met de Swift gedaan. Op het veld 1 en al ellende, totaal onvliegbaar. Gister met ingeschoven antenne bij zowel mijn Futaba als Multiplex nergens last van hier is de buurt. Zegt genoeg dunkt me zo.

Ik kom dinsdag zoiezo (wil vlieguh!) dus dan kijken wat ie dan doet.

mij benieuwe .ik heb vanavond ook even gevlogen met de minimag bij mij achter over een stuk schrikdraad omheining wat aanstond maar geen last .maar moet er wel bijzeggen dat het erwel beter aangesloten is.
maar zoals ik zij mij benieuwe.
gr sander

Vanmorgen met de wandeling met de hond gezien dat de stroom eraf is. Vanmiddag 8 vluchten gemaakt zonder problemen. Kijken wat van het weekend gebeurd.
Dat wordt voor jullie een storingsvrij weekend vliegen, dat weet ik nu al!!

Ik sprak hierover vanochtend oops gisteren dus, nog een collega over.

Bij een slechte aarding van een schrikdraad apparaat, krijg je normaal alleen een minder heftige schok als je de draad vast pakt.

Op een boerderij heb je meerdere apparaten die gevoed worden door de netspanning.
Bij een melkveehouder heb je onder andere dimbare stalverlichting en een koelcompressor.
En bij een kippen en of varkenshouder heb je frequentie geregelde ventilatoren.

Dat geeft nogal eens een puinhoop op de netspanning.
Of in de lucht een fantastische hoop ellende.
Om netvervuiling tegen te gaan zijn wel filters in de handel, maar dan is het de vraag, zijn ze toegepast en houden ze voldoende tegen.

Vaak is zo’n filter ook nog afgeschermd, die afscherming hangt aan aarde en dan krijg je de vervolg vraag.
Is de bedrijfsaarde laag Ohmig genoeg om de rommel ook daadwerkelijke af te voeren.

Tevens veel apparaten zitten hoofdzakelijk in ruimtes met een hoog ammoniak gehalte.

De aansluiting van de aarde en of een afscherming, het is maar de vraag of dat in de loop der jaren nog voldoende contact maakt.

De storing die je van de schrikdraad hebt, wordt niet veroorzaakt door het schrikapparaat zelf maar doorgegeven.
Opgepikt uit b.v. een vervuilde netspanning.
En of via de aarde.

Ik verwacht dat een het combinatie van die 2 is.

En elektrotechnisch installateur heeft / moet meetapparatuur in huis hebben om dit te kunnen controleren.

Laatst bewerkt:
Ken jij veel vliegtuigen die op netspanning vliegen?

Hoe dan ook, de resultaten zien er veelbelovend uit! Ik hoop dat dit zich doorzet, dit is toch makkelijker op te lossen dan eventuele andere storingsredenen...

De afstand van het modelvliegveld tot mijn huis is ongeveer 750 meter,

:shock: Sommige mensen hebben ook altijd pech !
Da's zowat je achtertuin..........mok ok hain :puppydogeyes:

Maar mooi dat de storing weg blijkt te zijn als het schrikdraad uit staat!
Dat geeft de burger weer moed! :cool:

Laatst bewerkt:
Theo, dat is goed nieuws. Hoop dat ik van de baas morgen ook even mag komen vliegen.
Alleen ben je nu ook even bij de boer gaan vragen hoe het met zijn beeld op de tv en dergelijke is? Als dat nu ook beter is zal de draad mis wel uitblijven.

Al hoop ik dat ik van de storing af ben want heb mijn module van Assan binnen alleen de ontvangers nu nog. maar dat is even off in dit draadje

Mooi zo. Met je Multiplex apparatuur??

Dat zal een aantal mensen toch weer meer vertrouwen geven in hun MPX Cockpit SX setjes.
Als je leest dat MPX vaker storing zou geven dan ga je bij iedere tik al zweet in je handen krijgen.

Als je 8 MPX ontvangers hebt van € 80 en een zender dan stap je zo maar niet direct over op 2,4 GHz of een ander merk zender/ontvanger.

Ik krijg sowieso zweet in mijn handen bij een storingstik. Het hoort 0% te storen, anders is er iets niet goed. In de pak-m-beet 250 vluchten die ik nu op mijn WindS heb staan, heb ik 0 storingstikken gehad, en zodra ik er ook maar 1tje krijg, gaat de handel uit elkaar en wordt het vervangen/gerepareerd..

Voor al uw draadknipwerkzaamheden kunt u "Raoul's ninja service" huren. Eenmaal knip en de stroom kan zich niet meer voortplanten (dubbele bodem ja).

Prijs voor een half uurtje keiharde ninja actie: 1 kratje bier van Hezik :)

@Gerard_nl, bij dit paaltje is de kabel nu los gemaakt van de andere weilanden.
full

De blauwe draad is losgewikkeld van de prikkeldraad waardoor het weiland aan de andere zijde van de openbare veldweg nu los is van de schrikdraadinstalatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals voor de duidelijkheid uitleg over hoe schrikdraad werkt.
Koltec zei:
De werking van schrikdraad
Een elektrische afrastering is eenvoudig, snel en vooral goedkoop aan te leggen in vergelijking met een mechanische afrastering. De schok zorgt ervoor dat de dieren de afrastering blijven mijden. Uw afrastering beschadigt nauwelijks en gaat daardoor veel langer mee.
De schok van een schrikdraad-systeem komt tot stand door sluiting te maken.
Dit gaat als volgt:
1. Het schrikdraad-apparaat geeft stroomimpulsen af
2. Deze impulsen worden via een aansluitkabel naar de afrastering geleid.
3. De afrastering bestaat uit geleidende materialen (vaak staal, RVS of koper) al dan niet verwerkt in kunststofmateriaal, zoals koord, lint en kunststofdraad.
4. De isolatoren op de palen zorgen ervoor dat de afrastering geen sluiting maakt naar aarde.
5. Als een dier de afrastering aanraakt, gaan de stroomimpulsen door het lichaam naar aarde.
6. Via de grond (aarde) gaan de stroomimpulsen naar de aardpen(nen).
7. De aardpen is weer aangesloten op de aardeuitgang van het schrikdraad-apparaat, waardoor het circuit gesloten wordt.

Benodigdheden voor de opbouw van een afrastering.
1. Palen, deze kunnen van hout, ijzer, kunststof of zelfs beton zijn.
2. Geleiders, dit kan draad, lint of koord zijn.
3. Isolator, afhankelijk van de aanwezige of gekozen palen en de geleider die gebruikt gaat worden.
4. Verbindingen moeten op een goede wijze zijn aangebracht om storingen te voorkomen. Gebruik daarvoor de ontwikkelde materialen.
5. Schrikdraad-apparaat, afhankelijk van de aanwezigheid van netstroom, afrasteringslengte en soort dieren dat u wilt houden kiest u een bijpassend schrikdraad-apparaat.
6. De aarding moet zwaarder uitgevoerd worden, naarmate het schrikdraad-apparaat zwaarder is. Zonder een goede aarding functioneert uw schrikdraad-apparaat onvoldoende. De aarding kan verbeterd worden door het aantal pennen te verhogen en/of dieper te aarden.
7. Doorgangen en poorten. Monteer deze op een wijze dat als de poort open is, de verbinding in het afrasteringsysteem niet verbroken wordt.
8. Gebruik hiervoor hoogspanningskabel om een ondergrondse verbinding te maken tussen beide kanten van de doorgang.
9. Als alles is geinstalleerd kunt u het schrikdraad-systeem gaan testen.

Let op bij punt 4 van de benodigdheden.

Dan dit plaatje er nog maar eens bijroepen.

advies1.jpg

Als dus die aarpennen niet goed zijn welke direct bij het apperaat zitten, of er zijn verbindingen niet goed zoals die welke ik ook al geplatst heb dan loop je dus het risisco van storing op andere apperatuur. Dit is dus het geval bij die instalatie bij ons.
Als van het weekend blijkt dat we nu geen last van storingen hebben dan probeer ik bij om samen met de boer zijn gehele systeem langs te lopen om eventueel zijn problemen op te lossen. Dan kunnen zij misschien ook storingsvrij TV kijken.

Mooi zo. Met je Multiplex apparatuur??

Dat zal een aantal mensen toch weer meer vertrouwen geven in hun MPX Cockpit SX setjes.
Als je leest dat MPX vaker storing zou geven dan ga je bij iedere tik al zweet in je handen krijgen.

Als je 8 MPX ontvangers hebt van € 80 en een zender dan stap je zo maar niet direct over op 2,4 GHz of een ander merk zender/ontvanger.

Ach, als jij 1000 goede dingen doet en 1 slechte blijft die slechte meer hangen dan die 1000 goede ;)
Bij ons vliegt iedereen met Multiplof op 2 man na geloof ik, allemaal Evo's en Cockpitjes en 0,0 storingen.
Ik heb zelf (naast m'n FF-9) ook nog een Quartronic Pro 9C stoeptegel in gebruik (da's eigenlijk een Multiplof MC 2020) van 20 jaar oud en 0,0 storingen.

Owh ja, 1 keer een storing meegemaakt bij een dure Multiplof, tig jaar geleden en dat was omdat iemand zo'n korte gewonden antenne had gebruikt (en deze niet goed had aangedraaid!).

Dus ja...........wat mij betreft: Multiplof :thumbsup:

Je moet maar net die ene vervelende storingsbron hebben en dan krijg je alles over de zeik ongeacht het merk.

.

Laatst bewerkt:
We wachten af.. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.. ofzo :P

Hoop dat het nu opgelost is.

Overigens kost het mij geen kratje bier, ik zei 'ik durf er bijna...'

Back