Vanmorgen met de wandeling met de hond gezien dat de stroom eraf is. Vanmiddag 8 vluchten gemaakt zonder problemen. Kijken wat van het weekend gebeurd.
Dat wordt voor jullie een storingsvrij weekend vliegen, dat weet ik nu al!!
Ik sprak hierover vanochtend oops gisteren dus, nog een collega over.
Bij een slechte aarding van een schrikdraad apparaat, krijg je normaal alleen een minder heftige schok als je de draad vast pakt.
Op een boerderij heb je meerdere apparaten die gevoed worden door de netspanning.
Bij een melkveehouder heb je onder andere dimbare stalverlichting en een koelcompressor.
En bij een kippen en of varkenshouder heb je frequentie geregelde ventilatoren.
Dat geeft nogal eens een puinhoop op de netspanning.
Of in de lucht een fantastische hoop ellende.
Om netvervuiling tegen te gaan zijn wel filters in de handel, maar dan is het de vraag, zijn ze toegepast en houden ze voldoende tegen.
Vaak is zo’n filter ook nog afgeschermd, die afscherming hangt aan aarde en dan krijg je de vervolg vraag.
Is de bedrijfsaarde laag Ohmig genoeg om de rommel ook daadwerkelijke af te voeren.
Tevens veel apparaten zitten hoofdzakelijk in ruimtes met een hoog ammoniak gehalte.
De aansluiting van de aarde en of een afscherming, het is maar de vraag of dat in de loop der jaren nog voldoende contact maakt.
De storing die je van de schrikdraad hebt, wordt niet veroorzaakt door het schrikapparaat zelf maar doorgegeven.
Opgepikt uit b.v. een vervuilde netspanning.
En of via de aarde.
Ik verwacht dat een het combinatie van die 2 is.
En elektrotechnisch installateur heeft / moet meetapparatuur in huis hebben om dit te kunnen controleren.