De turnigy SK's zijn het punt van loskomende magneten wel voorbij. Zoals ze nu geleverd worden, doen ze niets onder voor bv. Hacker.
Wat je er voor setup op moet zetten, is natuurlijk ook afhankelijk van het gewenste vlieggedrag.
Ik zit even naar de specs te kijken, 2m span bij grofweg 5kg. Normaliter zouden ze er een .61 - .91 2takt of .91 - 120 4takt opzetten.
Dan lijkt mij een 12 cell setup totale overkill. Sterker nog ik denk dat je met 6 of 8 cellen uit zou kunnen.
een ongelimiteerd verticaal setup, op basis van 8 cellen, vergelijkbaar met een 1.20 tweetakt:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 50-65 270Kv / 2100W $53.19 36 euro
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller $54.54 38 euro
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 4S 20C Lipo Pack $39.95 (2 van nodig)
110 (voor 2 maal een 8 cellen pakket!)
Totaal kosten setup: 36 + 38 + 110 = 184 euro, en dat is dus al inclusief 2 aandrijfaccu's. Vliegtijden ruim boven de 10 minuten zijn hiermee zeker haalbaar.
Met deze motor vloog Bert van der Vecht de laatste F3A-B wedstrijd nog de 1e plek in de B. Deze setup zou ietwat overkill kunnen zijn voor deze kist.
Een andere setup dan, vergelijkbaar met een .91, wellicht beter passend voor deze kist:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 50-65 380Kv / 1820w $39.95 28 euro
Zelfde regelaar als setup hierboven.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 6S 20C Lipo Pack $59.99 82 euro (voor 2 packs)
Totaal kosten setup: 28 + 38 + 82 = 148 euro, inclusief 2 aandrijfpacks (!!)
Dan, een lader:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : G.T.Power A8 8Cell balancer/Charger $79.99
tot 8 cellen te laden, wat dus meer dan genoeg is. Kosten: 55 euro.
Je hebt dan allemaal spullen die prima werken, die ook al door meerdere mensen (ook in Nederland en op dit forum) succesvol gebruikt worden.
Resumerend, een ongelimiteerde setup inclusief 2 accu packs en een lader kost je dan dus 239 euro. Daar koop je de brandstofmotor nog niet eens voor.
Een gewoon prima vliegende setup kost je dan 203 euro.
Diegenen die nu nog willen beweren dat brandstof goedkoper is, wens ik veel succes
Qua gewicht, ik zou voor de 6s setup gaan:
motor: 430 gram
regelaar: 91 gram
lipo's: 793 gram
totaal: 1314 gram.
Vergelijkbaar gewicht setup met laser 150:
tank, slangen, clunk, vulaansluiting: 80 gram
motor: 835 gram
gasservo: 40 gram
motorsteun: 100 gram
totaal: 1055.
Let op.. nu lijkt het alsof de electro-setup veel zwaarder is, echter bovenstaande is met lege tank. Als je 400cc brandstof meeneemt, zit je qua take-off gewicht met brandstof al 100 gram hoger. Daarbij heb ik nog niet meegerekend dat een brandstofprop en spinner fors zwaarder zijn dan een electroprop en spinner (scheelt zo weer 50 gram).
Dus.. goedkoper en even zwaar en meer vermogen. Ik zou het wel weten
