M
Marijnvdzaag
Guest
Ik heb net een Tamiya Superstock RZ binnengekregen en hem in mijn TT-01 gemonteerd met tandwielen 22 en 61 (en originele regelaar TEU 101 BK). Ik testte hem eventjes en er ging heel eventjes iets draaien en vervolgens bleef de boel stil. Sturen werkte gewoon en het ledje op de regelaar reageerde normaal op de throttle van de zender, maar er draaide dus niks.
Ik haalde de motor er weer uit en testte de elektronica apart. Af en toe heel eventjes zacht draaien, net als aan het begin, was het resultaat. Standaardmotor eraan: draait normaal (oei, hij klonk wel versleten trouwens... haha). Superstock eraan: er gebeurde haast niks. Na hem met de hand een beetje aangedraaid te hebben, ging hij uiteindelijk wel goed draaien. Zou het gewoon nieuwigheid zijn? Ik heb hem netjes in de auto gebouwd (trouwens even goed gecontroleerd of alles soepel draaide zonder motor. Piepklein steentje uit differentiaal gehaald...).
Nu draait steeds het stuur naar links als ik aan het gassen ben, net als wanneer ik een slecht accupack gebruik. Daarnaast merkte ik dat het veel zwaarder is om het motortje met de hand rond te draaien dan bij de silvercan het geval was. edit: het ding rijdt wel minder ver uit, maar dat is niet zo merkbaar door de hogere topsnelheid.
Mijn vraag: is bovenstaande (inclusief dat de motor veel zwaarder met de hand draait dan de originele) normaal, vreemd óf een duidelijk teken dat ik hem direct moet terugsturen naar Conrad? Of duidt het meer op een probleem met de regelaar?
edit: ik heb er maar een stukje mee gereden. De snelheidsverbetering is erg gaaf, maar af en toe stuurt hij vanzelf. Dit gebeurt altijd bij vol gas achteruit vanuit stilstand en soms vooruit. Ik heb zelf een accupack geknutseld van 6 Ansmann 2700mah AA's, geluidskabel en tape. Zouden die cellen misschien het extra stroomverbruik niet kunnen leveren? (lijkt me vreemd, eerlijk gezegd).
Ik haalde de motor er weer uit en testte de elektronica apart. Af en toe heel eventjes zacht draaien, net als aan het begin, was het resultaat. Standaardmotor eraan: draait normaal (oei, hij klonk wel versleten trouwens... haha). Superstock eraan: er gebeurde haast niks. Na hem met de hand een beetje aangedraaid te hebben, ging hij uiteindelijk wel goed draaien. Zou het gewoon nieuwigheid zijn? Ik heb hem netjes in de auto gebouwd (trouwens even goed gecontroleerd of alles soepel draaide zonder motor. Piepklein steentje uit differentiaal gehaald...).
Nu draait steeds het stuur naar links als ik aan het gassen ben, net als wanneer ik een slecht accupack gebruik. Daarnaast merkte ik dat het veel zwaarder is om het motortje met de hand rond te draaien dan bij de silvercan het geval was. edit: het ding rijdt wel minder ver uit, maar dat is niet zo merkbaar door de hogere topsnelheid.
Mijn vraag: is bovenstaande (inclusief dat de motor veel zwaarder met de hand draait dan de originele) normaal, vreemd óf een duidelijk teken dat ik hem direct moet terugsturen naar Conrad? Of duidt het meer op een probleem met de regelaar?
edit: ik heb er maar een stukje mee gereden. De snelheidsverbetering is erg gaaf, maar af en toe stuurt hij vanzelf. Dit gebeurt altijd bij vol gas achteruit vanuit stilstand en soms vooruit. Ik heb zelf een accupack geknutseld van 6 Ansmann 2700mah AA's, geluidskabel en tape. Zouden die cellen misschien het extra stroomverbruik niet kunnen leveren? (lijkt me vreemd, eerlijk gezegd).
Laatst bewerkt door een moderator: