Brushless 1/8 HPI Savage

Er zijn momenteel verschillende extended TVP's verkrijgbaar:

1offrc
TCS
FLM
Platinum
Desert Boy

Zie ook hier.

Op dat forum lopen ook verschillende andere topics over de verschillende TVP's.
 
Ik heb dit weekend getest om mijn gerepareerde wiel het houdt. Helaas is hij er weer afgelopen. Volgens mij is gewoon de zelfborgende moer versleten waardoor het wiel los is komen te zitten. Tijdens het eraf lopen is weer het wiel beschadigd maar niet zo erg als de vorige keer. Ik denk dat de lijm het wel houdt als de bout maar goed blijft zitten. Ik heb de boel opnieuw gelijmd. Ik zal er dit keer maar een nieuwe moer opdraaien. Volgens mij moet alles dan goed gaan.
 
Misschien wat extra sterke locktite er op doen en heel erg vast draaien. Ik heb trouwens nog maar 1x gehad dat de wielmoeren van de savage er af vlogen, en dat was toen ik geen aandrijving had aan de voorkant... maar of het daar door kwam weet ik niet.
 
Misschien wat extra sterke locktite er op doen en heel erg vast draaien. Ik heb trouwens nog maar 1x gehad dat de wielmoeren van de savage er af vlogen, en dat was toen ik geen aandrijving had aan de voorkant... maar of het daar door kwam weet ik niet.

gebruik zeker geen locktide! dat wekr niet goed voor en je wielvelg zal al zijn blink verliezen is zeker niet aan te raden die locktide
 
Nu ben ik wel zo'n pennetje kwijt dat de meenemer met de as verbindt. Ik heb me al rot gezocht en die vind ik niet meer terug. Nu zag ik toevallig dat die dingen ook los worden verkocht:

Hobby Fever: Car and Truck Accessories - R/C Car Wheel / Tire Accessories - OFN36055

Heeft iemand enig idee of die ook op de Flux passen?

Heb ik meteen een tweede vraag. Ik wil een extra setje shocks monteren:

http://www.hobbyfever.com/product_info.php?products_id=10932

Die worden zonder olie geleverd. Ik heb geen idee welke olie ik hebben moet. Ik wil dezelfde olie hebben die al in de stock shocks zit.
 
Laatst bewerkt:
op je eerste vraag kan ik wel antwoorden: die pinnetjes zullen zeker passen op een savage

en in je shocks doe ik gewone olie nieks speciaals geen enkel verschil met shock olie en fiets olie hoor enkel is shock olie 5 keer zo duur :D
 
Je moet wel de goede viscositeit hebben... je kan zelfs olijf olie in je dempers doen maar of het de wegligging ten goede komt.

Die pennetjes kun je trouwens ook gewoon zelf maken, naar een bouwmarkt gaan en (gehard) staaldraad van de goede dikte zoeken, en dat op maat knippen. Ben al vaak zat van die pinnetjes kwijt geraakt...
 
Je moet wel de goede viscositeit hebben...

Precies. Daarom wil ik graag weten wat er standaard in zit. Het heeft geen zin om de helft met de ene viscositeit te doen an de andere helft met een andere.

Die pennetjes koop ik liever kant en klaar. Kost maar een paar euro en ik ben erg lui aangelegd...:)
 
nard, voor die sterke plastiek armen moest ik dan bij het merk rmp zijn?
is dat echt veel steviger dan de standaard armen op de flux?
 
Je moet bij RPM zijn ja. Die armen zijn HEEL erg sterk, zie bijvoorbeeld dit:

Flux002.jpg

Flux005.jpg

Flux006.jpg


Die RPM armen waren in orde, schade :

DaBears zei:
Total carnage from a 30 foot back flip nose dive.
two bent shock shafts
three bent hinge pins
two bent drive shafts
busted bulk head
cracked front bumper brace

Bron

Je kunt ook voor Savage 21 armen gaan (dus niet de X). Deze zijn sterker dan de nieuwere X versies.

Ik heb tot nu toe 1 arm gebroken, had 4 reserve dus wanneer die op gaan komen er RPM's op (net als op mijn Rustler VXL).
 
Grappig, bij sommige mensen gaat de hele truck aan gort en ik rijd elke keer de wielen in de soep. De laatste keer is er twee keer een wiel af gepleurt in één rit.

Ik heb een tijdje gereden op een verlaten bouwterrein waar nog bouwstaal uit de grond stak. Daar heb ik mijn Flux een paar keer tegenaan gereden en de armen zijn nu wel beschadigd. Er zitten overal butsen op. Maar ze zijn nog lang niet stuk.
 
Precies, hij was bezig met de limiet opzoeken, de volgende keer moet hij filmen.

Maar zoals gezegd, met zo'n jumps 'moet' er wel iets geven.
 
Nee, die gast heeft zijn Flux een val van 30 voet laten maken op de voorkant. Dan moet er altijd wel íets stuk gaan.

Dat er iets kapot moest gaan lijkt me logisch. alleen dat het alu deel van wat de schanierpennen aan elkaar houdt, en de bulkheads kapot zijn, en de draagarmen gewoon nog heel. had ik hiever de bulkheads etc nog heel gehad, en de 2 onderste draagarmen kapot. vandaar dus de vraag.
 
Grappig, bij sommige mensen gaat de hele truck aan gort en ik rijd elke keer de wielen in de soep. De laatste keer is er twee keer een wiel af gepleurt in één rit.

Ik heb een tijdje gereden op een verlaten bouwterrein waar nog bouwstaal uit de grond stak. Daar heb ik mijn Flux een paar keer tegenaan gereden en de armen zijn nu wel beschadigd. Er zitten overal butsen op. Maar ze zijn nog lang niet stuk.

Je zou zo'n dingetjes kunnen gebruiken tussen de moeren en de velg. Ben de naam ff kwijt, maar ik kan ze je wel proberen te omschrijven :p Omschrijving: zijn ronde dingetjes die je om de schroefdraad doet, tussen de velg en de moer. Die ronde dingetjes zijn van een of ander metaal maar ze zijn zeg maar "golvend" waardoor er spanning naar buiten toe komt te staan tegen de moer, en hierdoor gaat hij er niet zo snel meer af.
En als die moeren goed blijven zitten zullen je velgen ook niet meer doordraaien.
 
kheb me ook laten verleiden.... kheb een SAVAGE FLUX gekocht :proost:

625euro, lijkt me wel een goed prijsje bij Wheelspin UK.

Ik heb nog een nitro versie staan maar ben dat nitro gedoe wat beu, batterij insteken en rijden!!! Kheb gelukkig nog veren, banden en bodies in overvloed en spare parts ook dus ben es benieuwd...

Ik zou nog lipo's bestellen van hobbyking maar welke raden jullie aan? ik heb nu 3s 20c 5000mah turnigy's in mn rustler en die zijn echt super dus die zullen ook wel goed zijn in mn flux of?

Ik wil vooral offroad en op skateparks rijden niet op snelheid.
 
Back
Top