Het gaat pas mis bij het remmen. De esc probeert bij het remmen de stroom terug te voeren de accu in. Als je hard remt moet er veel stroom in een korte tijd in de accu terug. Als de accu dit niet snel genoeg kan verwerken loopt de spanning op en dát kan de esc niet aan. En het spreekt voor zich dat een accu met een hoge C waarde hogere stromen kan verwerken.
de regelaar kan bij het remmen op de motor kapot gaan doordat de voltages die de regelaar moet verwerken te hoog worden. deze toename in de voltage wordt veroorzaakt door de interne weerstanden in de accu, bedrading en connectoren. hoe lager de interne weerstand, hoe lager de voltage toename bij het remmen. de accus van tegenwoordig die je op 5-6c kunt laden hebben een lagere interne weerstand.
link naar een artikel waarin dit beschreven wordt(het is al de zoveelste keer dat ik hier naar verwijs, maar het is ook echt een leerzaam artikel) : http://mgm-compro.com/index.php?tid=controller-destruction-caused-by-braking-with-motor